Bergland Express

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bergland Express

Bericht door Steven »

tja das voor wat nmbs bertreft, vermoedelijk heeft ttc zelf een regeling?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bergland Express

Bericht door Patrick »

Steven schreef:tja das voor wat nmbs bertreft, vermoedelijk heeft ttc zelf een regeling?
Dit staat op hun website:
Voorwaarden
Door overmacht en bijzondere omstandigheden op het spoorwegnet kan het voorkomen dat de dienstregeling en/of reisroute van de Bergland Expres en/of uw aansluiting kunnen afwijken. TTC Bergland Expres houdt zich het recht voor indien de omstandigheden daar aanleiding toe geven u (deels) ander vervoer aan te bieden. Het vervoer met de Bergland Expres is besloten personenvervoer. Indien op tickets of andere uitingen vertrek- of aankomsttijden worden vermeld van de Bergland Expres, dan zijn dit indicatieve tijden waaraan geen rechten kunnen worden ontleend.
Op het vervoer is het Verdrag inzake het vervoer per spoor van personen en bagage (CIV) van toepassing.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Bergland Express

Bericht door rvdborgt »

bw494674 schreef:Eén en ander ruikt toch wel heel erg naar sabotage door de NMBS... De reisweg die voorzien was, het last-minute weigeren van rangeren, opstaphaltes... Schandelijk.

Ik zou verwacht hebben dat TTC de pers hierover uitgebreid had ingelicht... Volgens mij de enige manier om de druk op de NMBS om het beter te doen wat op te voeren. Maar blijkbaar vinden ze dat bij TTC niet nodig ? In elk geval zwijgt hun site in alle talen.
Ik denk niet dat we hier in staat zijn om ons hier een compleet beeld te vormen, want:
- Wat was er rond rangeren afgesproken? En wat was de reden dat het niet kon?
- De omweg was wegens een storing in Leuven. Daar is op dat moment weinig aan te doen.
- Er wordt blijkbaar niet in Luik gestopt. Waarom is dat?
- enz.

Op OVL schreef nog iemand: "Opmerkelijk dat de trein ueberhaupt nog het land in gekomen is. Onder wiens vlag zou er gereden zijn? Woensdag nog wist men mij te vertellen dat Railion al eerder had afgehaakt en die dag ACTS ook."

Dus in Nederland moest kennelijk op het laatste moment nog van alles worden geregeld.

Groetjes,
Rian
verst107

Re: Bergland Express

Bericht door verst107 »

Het schijnt dat gedupeerden van TTC contact hebben gezocht met EETC, de concurrent. Zie daarvoor hun website http://www.alpenexpres.nl, kopje NIEUWS.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Bergland Express

Bericht door ostbahnhof »

Vanavond is het weer zover...
Weet iemand hoe ze ervoor staan?

Rijden ze nu via Gent :mrgreen:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bergland Express

Bericht door Patrick »

Wij volgen met spanning! Goede reis!
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bergland Express

Bericht door dentheo »

Patrick schreef:Wij volgen met spanning! Goede reis!
Ze zijn kwart voor acht vertrokken in Roosendaal ... weer twee uur te laat ?

Ik heb denk ik GEEN restauratie gezien, wel bardisco.
Belgisch 2 rijtuigen vooraan, twee achteraan, telkens slaapwegen en T2 ?

Waren vanmorgen met 25.5 door Kalmthout naar Nederland gerden om 10:30.....

Er was iemand die vertelde dat de duitse rijtuigen te laat in Rotterdam waren..
Theo
Groeten vanop de Heide
Antoine

Re: Bergland Express

Bericht door Antoine »

Daarstraks nog tot +- 17u30 op 'hem' in Dordrecht-Zuid staan wachten (richting Rotterdam) maar aangezien het donker was heb ik het maar opgegeven... :(
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bergland Express

Bericht door 260689 »

de reis zelf verliep vlot.

eens in Innsbruck aangekomen zijn we (ik met 2 collega's) de bergen in getrokken richting die schans.
naar het schijnt zou er daar een treintje rijden maar blijkbaar rijd dat treintje spijtig genoeg nimeer.
dan ben ik met 1 collega de stad in getrokken en door de versierde winkelstraten gewandeld.
daarna zijn we in een restaurant aan Innsbruck HBF gaan eten een soort pizza restaurant (was er vorig seizoen ook geweest en was er zeer content van).
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bergland Express

Bericht door dentheo »

260689 schreef:de reis zelf verliep vlot.

eens in Innsbruck aangekomen zijn we (ik met 2 collega's) de bergen in getrokken richting die schans.
naar het schijnt zou er daar een treintje rijden maar blijkbaar rijd dat treintje spijtig genoeg nimeer.
dan ben ik met 1 collega de stad in getrokken en door de versierde winkelstraten gewandeld.
daarna zijn we in een restaurant aan Innsbruck HBF gaan eten een soort pizza restaurant (was er vorig seizoen ook geweest en was er zeer content van).
Wordt jullie trein in elkaar gezet op Rotterdam Noord ?
Wie doet daar de rangeringen ? Is dat die museumclub SSN ofzo ?
Theo
Groeten vanop de Heide
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bergland Express

Bericht door 260689 »

dentheo schreef:
260689 schreef:de reis zelf verliep vlot.

eens in Innsbruck aangekomen zijn we (ik met 2 collega's) de bergen in getrokken richting die schans.
naar het schijnt zou er daar een treintje rijden maar blijkbaar rijd dat treintje spijtig genoeg nimeer.
dan ben ik met 1 collega de stad in getrokken en door de versierde winkelstraten gewandeld.
daarna zijn we in een restaurant aan Innsbruck HBF gaan eten een soort pizza restaurant (was er vorig seizoen ook geweest en was er zeer content van).
Wordt jullie trein in elkaar gezet op Rotterdam Noord ?
Wie doet daar de rangeringen ? Is dat die museumclub SSN ofzo ?
gebeurt te roosendaal, rangeringen trek ik mij nix van aan ik moet maken dat mijn rijtuig in orde is en dat mij reizigers zo goed en confortabel vervoert kunnen worden.
Ik vind het wel heel jammer van de NMBS dat ze de I5en buiten dienst hebben gezet want die duitse ligrijtuigen zijn een beetje langst de ouderswetse tijd (is mijn mening natuurlijk) I5en waren iets meer confortabeler (en mijn absolute favorieten).
Ik hoop dat u dit seizoen onze trein veel kunt spotten (want het blijft toch een unieke trein he).
Foto's mag je altijd op het forum plaatsen of naar mij doorsturen op msn of mail.
Werner

Re: Bergland Express

Bericht door Werner »

260689 schreef:de reis zelf verliep vlot.

eens in Innsbruck aangekomen zijn we (ik met 2 collega's) de bergen in getrokken richting die schans.
naar het schijnt zou er daar een treintje rijden maar blijkbaar rijd dat treintje spijtig genoeg nimeer.
dan ben ik met 1 collega de stad in getrokken en door de versierde winkelstraten gewandeld.
daarna zijn we in een restaurant aan Innsbruck HBF gaan eten een soort pizza restaurant (was er vorig seizoen ook geweest en was er zeer content van).
Ge moet eens bij Modellbahnen "Rainer" (groot, buiten centrum) of "Heiss" (kleiner, midden in het centrum) langs gaan. In de Maria Theresiastrasse is er ook nog een winkeltje van Kleinbahn. Dit is allemaal Oostenrijks materiaal, maar eerder speelgoedachtig.

Als je eens een fantastische treinreis wil maken, neem dan de trein van Innsbruck Hbf naar Seefeld in Tirol (een klein uurtje rijden). Zie wel dat je dan aan de linkerkant zit, anders zit je constant op een bergwand te kijken... Je bolt dan over het spectaculairste stuk van de wereldberoemde Karwendelbahn. Denk dan ook wel eens aan de tientallen arbeiders die door instortingen en lawines om het leven kwamen bij het aanleggen van dit meesterwerk.

Of ga eens een koffie drinken in het winkelcentrum aan de achterkant van het station (vlak bij het grote busstation). Op een van de bovenste verdiepingen is er een cafertaria met uitzicht op de inrit van het station (richting Wörgl - Kufstein).

IIIIIeee. Ik begrijp ineens waarom mijn vrouw niet meer met mij naar Innsbruck wil :(
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bergland Express

Bericht door Patrick »

Werner schreef:[knip => jouw handtekening
_________________
Wernie's Trainpage

http://www.trainpage.net ]
Efkes offtopic: leuke intro op jouw homepage :D
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Bergland Express

Bericht door Lukas »

Hoi,

Wat in Innsbruck ook de moeite is is de Stubaitallbahn.De Stubaitallbahn was vroeger een spoorlijn maar na de omschakeling naar 850 Volt gelijkstroom werd het een tramlijn.De lijn loopt van Innsbruck HBF naar Fulpmes en dit in een mooi decor.Toen ik er begin 2007 was werd de dienst uitgevoerd met Duwag tramstellen.

Tot zover deze reistip.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland Express

Bericht door Joris »

Hallo,
260689 schreef:Ik vind het wel heel jammer van de NMBS dat ze de I5en buiten dienst hebben gezet want die duitse ligrijtuigen zijn een beetje langst de ouderswetse tijd (is mijn mening natuurlijk) I5en waren iets meer confortabeler (en mijn absolute favorieten).
Het is wel begrijpelijk dat de NMBS geen revisies meer gaat doen aan rijtuigen die te koop staan...
Anderszijds waren ze inderdaad nog wel vrij confortabel.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie