Bergland Express

jumper

Re: Bergland Express

Bericht door jumper »

Yoooow Nick!


BEDANKT é man! SCHITTERENDE FOTO'S :)

van door het raam getrokken van de trein in een bocht, da is nu eens exact wa ik wou zien :) Schitterend! :)
260689
Berichten: 3315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bergland Express

Bericht door 260689 »

Afbeelding

voor meneer Fles 8)
Fles

Re: Bergland Express

Bericht door Fles »

Netjes gedaan! 8) :mrgreen:
sybic

Re: Bergland Express

Bericht door sybic »

Foto's kan ik niet posten want ik maak dia's en heb geen scanner. Ik heb gehoord dat die disco I10 eruit gehaald is (zeer spijtig), zit er dan in die duitse rijtuigen ook een disco misschien?

grtz
Antoine

Re: Bergland Express

Bericht door Antoine »

De Bergland is daarstraks op tijd (een première dit jaar) aangekomen in Brussel-Zuid.
Alles ging vlot en de 2702 stond rond 19u45 al voor de trein gekoppeld, klaar voor vertrek. Toen bleek echter dat de treinbegeleider voor het traject Brussel-Aachen er nog niet was (één uit Welkenraedt volgens Nick)... De trein is uiteindelijk met iets minder dan een uur vertraging vertrokken.
Afbeelding
jumper

Re: Bergland Express

Bericht door jumper »

Antoine schreef: "Toen bleek echter dat de treinbegeleider voor het traject Brussel-Aachen er nog niet was... De trein is uiteindelijk met iets minder dan een uur vertraging vertrokken.
Haha alé jong, da kan nu toch echt nie zijn, die trein heeft nu toch wel altijd iets voor. Zouden die mannen da echt slecht organiseren of worden die gewoon gesabotteerd? Of hemme ze gewoon tegenslag?


Heb je nog foto's genomen buiten die ene? Mooie foto :) en die voorlichten maken zo mooie sterretjes :)
Bartjedj

Re: Bergland Express

Bericht door Bartjedj »

De sterretjes worden gemaakt door een methode van fotograferen. Ik weet echter niet hoe, ben zelf maar een absolute amateur. :wink:

Maar inderdaad; prachtige plaat!

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bergland Express

Bericht door Steven »

zeker en vast is nazien hoe je met sluitersnelheid en diafragma kan werken, al doende zal je sterretje krijgen, toestel in manuele modus plaatsen daarvoor.
jumper

Re: Bergland Express

Bericht door jumper »

Is me met mijn Sony DSC P93 nog nooit gelukt.

Bij dat toestel is het vooral spelen met sluitertijd.
De Iso waarde op zich nie veel keuze en het diafragma heeft maar 2 opties. Het wordt mss iets voor mijn volgend toestel :)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Bergland Express

Bericht door Steve »

Voor sterretjes: klein diafragma gebruiken (dus een groot F-getal). Ik zie dat Antoine voor deze foto F10 gebruikt heeft, dat is al redelijk klein. Maar er staat natuurlijk wel een sluitertijd tegenover van 30 s, dus je moet zeker zijn dat er geen beweging is, zowel van jezelf/mensen rondom je camera als je object.

Kleine diafragma's zijn sowieso een goede zaak voor nachtfoto's, want je scherptediepte (= hoe scherp de achtergrond is) wordt er veel groter door, en bij nachtfoto's is dat wel gewenst. Dit laatste geldt vooral voor spiegelreflexen; bij compacte camera's heb je bijna altijd een oneindige scherptediepte (maar dat is overdag dan weer minder leuk, want je kunt je onderwerp bijna niet isoleren van de achtergrond).

ISO laat je voor een compact best op 50 of 100 bij nachtfoto's, anders krijg je te veel ruis. Met een spiegelreflex kun je makkelijk tot 200 of 400 gaan zonder merkbare ruis. Maar als het kan (als je ter compensatie een lange sluitertijd kunt instellen in de omstandigheden), laat je hem ook daar best laag.
jumper

Re: Bergland Express

Bericht door jumper »

Bedankt voor de tips!
Antoine

Re: Bergland Express

Bericht door Antoine »

Bergland vandaag door 5519+5529 van Aachen Hbf tot Brussel-Zuid gebracht! :shock:
260689
Berichten: 3315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bergland Express

Bericht door 260689 »

Antoine schreef:Bergland vandaag door 5519+5529 van Aachen Hbf tot Brussel-Zuid gebracht! :shock:
tmoe ni altijd 27 zijn he 8) leve de diesel :P 8) 8)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Bergland Express

Bericht door Shrek »

Antoine schreef:Bergland vandaag door 5519+5529 van Aachen Hbf tot Brussel-Zuid gebracht! :shock:
zijn ze dan over L24 gereden? dat lijkt me wel hele dure tractie zo vergeleken met een 27 :P
R4C-Fan

Re: Bergland Express

Bericht door R4C-Fan »

Ist die 24 nicht schon gesperrt?
Plaats reactie