Van TGV naar AGV

Vank

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Vank »

Trainspotterke schreef:Een voorbeeld voor meerdere plaatsen in België? Dus dat wil dan zeggen geen treinen laten rijden op de spoorlijnen! :lol:
Nee, bekijk die lijn, hoe prachtig.
Mooi geintegreerd in het landschap :D

Hier lijkt mij 300km/h zeker niet onmogelijk.
Ik zei dus, graag meer van dit.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22534
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Steven »

als dat een luchtfoto is van L4 dan moet ik u ontgoochelen, hier gaat men max 250 rijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Shrek »

Vank schreef:Lijn 50a/36/59 mag ook geupgraded worden naar een +200km/h.
Dan is hij nog lang niet optimaal voor de AGV hoor :wink: de AGV is net gebouwd om veel sneller te kunnen, 360 km/h namelijk :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22534
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Steven »

dat is voorzien voor lijn 50a tot brugge en 36 tot leuven om ze ooit op 200km/u te brengen, dit zal echter met ETCS zijn en daarvoor moeten nog alle overwegen op de 50a afgeschaft worden.
Vank

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Vank »

De overwegen zijn ze nu aan het afschaffen.

Maar als die AGV min. 360km/h rijdt dan zal hij zo goed als nooit in België komen?
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door calabria »

Vank schreef:De overwegen zijn ze nu aan het afschaffen.

Maar als die AGV min. 360km/h rijdt dan zal hij zo goed als nooit in België komen?
Minimum 360 km/h! :lol: Hoe zouden er dan ooit mensen kunnen op en afstappen? Maximum 360 km/h dus.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door msts.be »

Adler schreef:
msts.be schreef: Luister eens naar het geluid op 1:42, komt dat niet bekend voor ?
Dat zingende geluid hoor je bij alle moderne loks en treinstellen met draaistroommotoren en komt van de variabele frekwentie van de spanning waarmee de motoren gevoed worden.
Dat weet ik, maar hier lijkt het wel héél hard op dat van de ICE-3.. Zelfs een Pendolino of een FLIRT klinken anders dan dit..
En dan spreek ik nog niet over TRAXX'en, BR189 die ook een héél eind af dit geluid liggen..
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Shrek »

Vank schreef:De overwegen zijn ze nu aan het afschaffen.

Maar als die AGV min. 360km/h rijdt dan zal hij zo goed als nooit in België komen?
Ik denk het wel hoor, in Frankrijk denkt men aan het verhogen van de commerciële snelheid. Ook op bijvoorbeeld Brussel-Marseille kan dit een mooie tijdswinst betekenen. Maar ook zonder zo supersnel te rijden heeft dit model enkele verbeteringen tov de oudere TGV's, ze zullen dus wel verkocht geraken (Veolia heeft zelfs al interesse getoond) :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22534
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Steven »

ooit gaan de huidige thalysstellen moeten afgevoerd worden dan zal dit een waardige opvolger zijn.
Jules

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Jules »

als dat een luchtfoto is van L4 dan moet ik u ontgoochelen, hier gaat men max 250 rijden.
L4 is bij mijn weten nog altijd 300. L3 is 26O. En op L1 is kant spoor gevalideerd voor 320, niet meer.

Als je via L4 nederland binnenrijdt moet je pas echt deftig beginnen remmen voor Barendrecht.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22534
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Steven »

oeps sorry jules, je hebt mijn foutje gezien, ik heb de 3 en 4 inderdaad omgewisseld. dank u voor de correctie.
AlexNL
Berichten: 2187
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door AlexNL »

Steven schreef:De enige lijn die kans maakt om een upgrade te krijgen is volgens mij lijn 1, aangezien deze lang genoeg is om deze verhoging te verantwoorden. De andere lijnen zoals L2, L3 zijn veel korter en de afstand dat er effectief die snelheid zou gereden worden zou te kort zijn, L4 is ook weer iets langer maar heb geen idee hoever deze NL binnengaat alvoor er voor de eerste keer geremd moet worden.
Wat dacht je van bij de grens, om over te schakelen van ERTMS 2.2.2 naar ERTMS 2.3.0 (160 km/h)? Daarna kan hij doorrijden tot Rotterdam trouwens. Inderdaad, pas bij Barendrecht moet hij afremmen en 140 km/h gaan doen, omdat hij dan over klassiek spoor naar Rtd verderrolt...

En als ze nou overal gewoon dezelfde ERTMS-versie zouden gebruiken zou FN - Rtd de hele tijd op max. snelheid gedaan kunnen worden, maarja... :roll:
Jules

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Jules »

Wat dacht je van bij de grens,
Ik dacht van bij de grens niet te remmen. 2de week van januari beginnen opnieuw grensoverschrijdende testritten aan hoge snelheid. Het is de bedoeling om dit probleem ooit wel eens opgelost te krijgen.

Steven, je hebt wel gelijk, die thalyssen moeten ooit eens vervangen worden, maar als ik zo zie hoelang ze de pse al in leven houden, dan begin ik zo stilaan te denken dat wij dat niet meer gaan meemaken. En wie weet is er tegen die tijd alweer iets nieuws op de markt.
AlexNL
Berichten: 2187
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door AlexNL »

Jules schreef:
Wat dacht je van bij de grens,
Ik dacht van bij de grens niet te remmen. 2de week van januari beginnen opnieuw grensoverschrijdende testritten aan hoge snelheid. Het is de bedoeling om dit probleem ooit wel eens opgelost te krijgen.
Dat ben ik met je eens, het is ook absurd dat een hogesnelheidstrein moet afremmen voor een incompatible beveiligingssysteem. Een dergelijk systeem moet ondersteunend zijn, niet bepalend. Het systeem werkt pas goed als de reiziger er absoluut niets van merkt.

Bij de Benelux maakt het niet zo uit, omdat hij na Rsd toch nog niet zo hard rijdt, en dan makkelijk van ATB naar Memor kan overschakelen... maar bij een trein die 300 km/h rijdt is afremmen naar 160 km/h echt zonde...
Jules

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Jules »

Het is Infraspeed die de lijn gebouwd heeft. Volgens iemand die ik daar ken gingen ze een "gateway" maken die het overgangsprobleem zou moeten oplossen. Dit zal dus binnenkort getest worden. Ik ben benieuwd...
Plaats reactie