Euro 4000 is alive!

Trainy

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door Trainy »

Sander14 schreef:Als ik zo naar die filmpjes kijk en naar het geluid luister...klinkt als een Class 66 die motor. En de loc vind ik nou niet bepaald moeders mooiste :P
Geloof het of niet maar er steekt een zeer gelijkende (misschien wel dezelfde) motor in.
Maar wat er rond zit is wel een enrom pak beter dan de Class qua uiterlijk.
Alsook de cabine is dag en nacht verschil.
Als je van de Euro 4000 in de Class stapt lijkt het alsof je meteen 30 jaar terug in de tijd stapt. :(

Groetjes
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door dentheo »

Trainy schreef:
Sander14 schreef:Als ik zo naar die filmpjes kijk en naar het geluid luister...klinkt als een Class 66 die motor. En de loc vind ik nou niet bepaald moeders mooiste :P
Geloof het of niet maar er steekt een zeer gelijkende (misschien wel dezelfde) motor in.
Lijkt mij copie van de class 67 van EWS...
Ik denk iets sterkere motor dan 66
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door msts.be »

Ondertussen rijden er al een 30-tal Euro 4000 locs rond, de meeste in Spanje en dan enkele locs voor Allco (of hoe het kind ook heet) en Alpha/ex-Angel.

Een paar dagen geleden zijn echter de vervangers van de Noorse Class'66 aangekomen, wiens dagen geteld zijn:
http://www.jernbane.net/forum/forums/th ... &mid=84892

Ik moet zeggen, in deze liverij zien ze er echt stoer uit ipv telkens het maagdelijk wit van de Renfe of de Alpha-Trains kleuren..

Misschien komt er ooit nog één van deze locs in Infrabel-liverij, als er schot komt in het dossier van de HSL-reddingslocs.. :roll:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door Accelerat »

Ik was niet gecharmeerd van de loc, maar in die livrei zien ze er nog best tof uit! 8)
Andreas

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door Andreas »

Misschien iets voor CrossRail nu de Maxima mislukt is.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door dentheo »

Andreas schreef:Misschien iets voor CrossRail nu de Maxima mislukt is.
Is het de ABC motor die problemen gaf ?
Theo
Groeten vanop de Heide
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door LHOON »

En deze machines zijn tenminste met elektrische overbrenging, wat voor lijnmachines toch nog altijd beter lijkt dan hydraulisch (als elektrotechnicus ben ik wellicht iets bevooroordeeld hier...)
rail s

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door rail s »

dentheo schreef:
Andreas schreef:Misschien iets voor CrossRail nu de Maxima mislukt is.
Is het de ABC motor die problemen gaf ?
Volgens Stopsein.net was de nokkenas verkeerd gemonteerd en de optie op een tweede zou ook al in de vuilbak liggen.
Niet goed bezig dus...
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door dentheo »

rail s schreef:
dentheo schreef:
Andreas schreef:Misschien iets voor CrossRail nu de Maxima mislukt is.
Is het de ABC motor die problemen gaf ?
Volgens Stopsein.net was de nokkenas verkeerd gemonteerd en de optie op een tweede zou ook al in de vuilbak liggen.
Niet goed bezig dus...
In Duitsland rijden er toch ook een paar rond. Is ABC daar ook zo slordig ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Euro 3000 en 4000 voor Israël

Bericht door msts.be »

En ondertussen hebben ook de Israëlische spoorwegen zich laten verleiden tot de Euro 3000 & 4000:
http://vossloh-espana.com/cms/en/press/ ... _2358.html

Niet verwonderlijk, als je weet dat ze reeds diesel-Prima's in dienst hadden nog voor de Class 67, Renfe 333.3 en BB75000 gebouwd waren. En uiteindelijk is de Euro 3000/4000 een verder ontwikkelde diesel-Prima.

De Euro 3000 zullen waarschijnlijk met Bombardier-dubbeldeksrijtuigen (gebaseerd op die van de DB, alleen heeft het stuurstandrijtuig ook een dieselaggregaat voor airco en stroomvoorziening ipv de locs) gaan rijden.

De Euro 4000 (zoals de Co-Co Prima's), zullen ook eerst voor passagiersverkeer gebruikt worden, maar eenmaal het elektrificatieprogramma in gang is gezet (2016/2017, 25kV natuurlijk) zullen deze locs voor goederendiensten gaan dienen.

Edit: en ik vergeet dat er ook nog nieuwe enkeldekrijtuigen van Siemens rondrijden met bijbehorende stuurstanden, die ook met deze locs zullen rijden.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Euro 3000 en 4000 voor Israël

Bericht door dentheo »

msts.be schreef: Niet verwonderlijk, als je weet dat ze reeds diesel-Prima's in dienst hadden nog voor de Class 67, Renfe 333.3 en BB75000 gebouwd waren. En uiteindelijk is de Euro 3000/4000 een verder ontwikkelde diesel-Prima.
Zit daar dezelfde diesel in ?
Theo
Groeten vanop de Heide
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door b-loc »

Nog enkele foto's van de Euro 4000 in spanje
Er zitten enkele prachtige livreien tussen
http://www.flickr.com/photos/waterseries/
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door msts.be »

Ondertussen is er bij Vossloh sprake van een Euro 5000 ? Typfoutje of wel degelijk een dieselloc met 4200kW* ? Voor zulke vermogens moet je simpelweg een e-loc kopen. Als je de prijzen van de diesel erbij rekent ben je op termijn goedkoper af met elektrificatie + e-loc.

Of anders is het gewoon een andere naam voor de Euro AC ?

http://www.innotrans.de/en/Exhibitor-Se ... orDisplay/

*(Euro 4000 is geen 4000 kW, maar maar 3178 kW).
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door dentheo »

msts.be schreef: *(Euro 4000 is geen 4000 kW, maar maar 3178 kW).
Hé nog de oude PKs ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Euro 4000 is alive!

Bericht door msts.be »

Zou kunnen, alhoewel 3178 kW gelijk is aan 4261 pk. Máár, misschien is het wel zo dat die extra pk's dienen voor verwarming/verlichting enz, en dat je dan nog 4000 pk overhoudt aan tractie.

Edit: volgens Vossloh kan de Euro 4000 zelfs tot 450kW aan treinverwarming voorzien, dus dan is er minder dan 4000 pk ter beschikking voor de tractie:
http://www.vossloh-espana.com/cms/media ... ers_us.pdf
Plaats reactie