AVE Madrid-Barcelona
AVE Madrid-Barcelona
Het is hier volgens mij nog niet gemeld, maar na jaren vertraging (waar kennen we dat van ) is de volledige lijn op 20 februari geopend.
het grootste deel was al een tijd open, maar nu is het laatste deel tot in Barcelona ook geopend
De treinen rijden, in tegenstelling tot de oorspronkelijke bedoeling, "slechts" 300kmph (oorspronkelijk was 350kmph vooropgesteld)
Nog een paar jaar en we kunnen met de HST van Amsterdam tot het zuiden van Spanje, al twijfel ik of die treinen er ooit zonder overstappen zullen rijden , op zulke lange afstanden is de rijstijd toch te lang om te concurreren met het vliegtuig.
Op de verbinding Barcelona Madrid zal het vliegverkeer wel rake klappen krijgen
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 406118.ece
het grootste deel was al een tijd open, maar nu is het laatste deel tot in Barcelona ook geopend
De treinen rijden, in tegenstelling tot de oorspronkelijke bedoeling, "slechts" 300kmph (oorspronkelijk was 350kmph vooropgesteld)
Nog een paar jaar en we kunnen met de HST van Amsterdam tot het zuiden van Spanje, al twijfel ik of die treinen er ooit zonder overstappen zullen rijden , op zulke lange afstanden is de rijstijd toch te lang om te concurreren met het vliegtuig.
Op de verbinding Barcelona Madrid zal het vliegverkeer wel rake klappen krijgen
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 406118.ece
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: AVE Madrid-Barcelona
heeft renfe dan treinen die 350 kunnenpietje schreef: De treinen rijden, in tegenstelling tot de oorspronkelijke bedoeling, "slechts" 300kmph (oorspronkelijk was 350kmph vooropgesteld)
Re: AVE Madrid-Barcelona
Hallo,
Ja, die eendekoppen, die kunnen 350, en hun ICE's kunnen natuurlijk 330, want nog steeds meer is dan 300.
Groeten,
Joris De Mol
Ja, die eendekoppen, die kunnen 350, en hun ICE's kunnen natuurlijk 330, want nog steeds meer is dan 300.
Groeten,
Joris De Mol
Re: AVE Madrid-Barcelona
Hallo,
Ter illustratie: deze kunnen dus 350 km/u aan: Foto komt van railfaneurope.net
Groeten,
Joris De Mol
Ter illustratie: deze kunnen dus 350 km/u aan: Foto komt van railfaneurope.net
Groeten,
Joris De Mol
Re: AVE Madrid-Barcelona
De versie van de Siemens Velaro (ICE3) voor Renfe is volgens mijn inlichtingen een versie die in plandienst 350kmph kan rijden.
Tijdens de Testen in Spanje is er zelfs am meer dan 400 kmph mee gehaald, terwijl dit (in tegenstelling tot de Franse 'record TGV') een gewoon, niet gemodificeerd stel was
Tijdens de Testen in Spanje is er zelfs am meer dan 400 kmph mee gehaald, terwijl dit (in tegenstelling tot de Franse 'record TGV') een gewoon, niet gemodificeerd stel was
Re: AVE Madrid-Barcelona
En daarmee geldt het als de snelste niet-gemodificeerde trein. De TGV POS 4402 van het record van April 2007 is weliswaar de snelste over de hele lijn, maar deze was wel zwaar aangepast..pietje schreef:Tijdens de Testen in Spanje is er zelfs am meer dan 400 kmph mee gehaald, terwijl dit (in tegenstelling tot de Franse 'record TGV') een gewoon, niet gemodificeerd stel was
Re: AVE Madrid-Barcelona
Klopt, trouwens als ze bij elke rit zoveel slijtage aan het materiaal zouden hebben als bij de record TGV, dan denk ik niet dat het erg rendabel zou zijnmsts.be schreef:En daarmee geldt het als de snelste niet-gemodificeerde trein. De TGV POS 4402 van het record van April 2007 is weliswaar de snelste over de hele lijn, maar deze was wel zwaar aangepast..pietje schreef:Tijdens de Testen in Spanje is er zelfs am meer dan 400 kmph mee gehaald, terwijl dit (in tegenstelling tot de Franse 'record TGV') een gewoon, niet gemodificeerd stel was
Re: AVE Madrid-Barcelona
reed er tijdens die testen met de record tgv ook geen gewone pos vrolijk rond tegen 400 km/h? (iets om kruisen bij zo'n hoge snelheden te testen dacht ik)
Re: AVE Madrid-Barcelona
De enige keer dat ik ooit Brussel - Barcelona gevlogen ben, ben ik daar met 11 uur vertraging aangekomen. In die tijd had ik het met de trein kunnen doen, maar jammer genoeg maken de spoorwegen het de reisbureaus niet makkelijk als het om de verkoop van treintickets gaat.pietje schreef: Nog een paar jaar en we kunnen met de HST van Amsterdam tot het zuiden van Spanje, al twijfel ik of die treinen er ooit zonder overstappen zullen rijden , op zulke lange afstanden is de rijstijd toch te lang om te concurreren met het vliegtuig.
Als Brussel - Barcelona straks in een uur of zeven kan dan denk ik dat een trein best klanten zal trekken.
Re: AVE Madrid-Barcelona
Zou kunnen. Het zou in ieder geval een mooie gelegenheid zijn, hoewel ik het niet zie terugkomen in de lijstjes alhier. Daar wordt gewag gemaakt van een Franse test aan 777 km/h samengesteld in 1989. Als je gelijk hebt, zou dat 975 km/h zijn. Belangrijk sneller, en zeker interessant lijkt me De Japanners hadden hun ijzertjes overigens al in 2004 eens met 1.026 km/h langs elkaar gehaald, zo blijktShrek schreef:reed er tijdens die testen met de record tgv ook geen gewone pos vrolijk rond tegen 400 km/h? (iets om kruisen bij zo'n hoge snelheden te testen dacht ik)
Re: AVE Madrid-Barcelona
voor de liefhebbers:
een lange topic over de constructie van de AVE lijnen met veel foto's
een lange topic over de constructie van de AVE lijnen met veel foto's
Re: AVE Madrid-Barcelona
Ja, de 4404 fungeerde als "bezemtrein" en reed telkens rond de 380 km/u, en dit in de normale samenstelling ! Desondanks kreeg dit stel ook de grote wielen zoals op de 4402 omdat het telkens de 4402 moest overbrengen naar de testzones (mocht niet op eigen kracht op het klassieke net rijden)..Shrek schreef:reed er tijdens die testen met de record tgv ook geen gewone pos vrolijk rond tegen 400 km/h? (iets om kruisen bij zo'n hoge snelheden te testen dacht ik)
Re: AVE Madrid-Barcelona
Voor wie zich wil klaarstomen om ooit met Velaro's te rijden, hier is uw kans. Cabinerit met een S103/Velaro E tussen Barcelona en Madrid.
http://www.youtube.com/watch?v=xAlxKnzeUik
Een gedeelte van de lijn staat nog in niveau 1, na de stop in Zaragoza is men dan overgeschakeld op niveau 2 (zie verschil tussen stippellijn en volle lijn op de DMI, links onderaan) ?
http://www.youtube.com/watch?v=xAlxKnzeUik
Een gedeelte van de lijn staat nog in niveau 1, na de stop in Zaragoza is men dan overgeschakeld op niveau 2 (zie verschil tussen stippellijn en volle lijn op de DMI, links onderaan) ?