nieuwstopic?!

kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: nieuwstopic?!

Bericht door kika »

Glodenox: ik gebruik ook java. Maar enkel voor specifieke zaken. Solr is bijvoorbeeld erg fijn. Zoals je zelf al vertelt zijn sommige talen geschikter voor een bepaalde klus als bepaalde andere talen. Dat er heel veel verantwoordelijkheid bij programmeurs/opdrachtgevers ligt is vanzelfsprekend. Verder kan je prima lezen in dat wikipedia artikel dat geen van de vergelijkingen echt goede of complete vergelijkingen zijn. En C++ met JIT is een prima voorbeeld van hoe je het niet wilt hebben op zo'n tonnen zware machine. Alles bij elkaar genomen lijkt me zo'n discussie in dit draadje overbodig, excuses voor het uitlokken daarvan.
Speciaal voor jou heb ik, met een vette knipoog, enkele andere theorieën opgeschreven waarom het hier zo scheef loopt. Kies maar uit:
Corba of een gelijkaardig protocol waarbij je op een timeout loopt tijden het Finden
In de allerlaatste minuut hebben ze er "versleuteling" ingebouwd, en daarvoor is de gebruikte hardware wat zwakjes
Ze hebben 'iets in de Cloud' gedaan, en dat duurt nou eenmaal
Siemens kan dat niet zo goed, netwerkprogrammering (ik weet het, ook zo ontzettend onwaarschijnlijk)

Wel eens van Stuxnet gehoord? Simpel gezegd draait die malware enkel op Siemens, en raad eens wat ze doen als je d'r last van hebt? Veel geld vragen om het weer te verwijderen. Of assignio, een poging om 1 of ander E-health platform te bouwen was op dag 1 al compleet ongeloofwaardig door geen degelijke TLS-verbinding aan te bieden. Lang lijstje is lang.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: nieuwstopic?!

Bericht door kika »

Weer nieuws over nog een vertraagde levering van Talent 2. Ik ben de tel kwijt, welke aflevering in deze soap het is. Minstens een half jaar later, het toelatingsbureaucrateninstituut (EBA) spreekt blijkbaar over verschillen in gegevens (erg vaag). Het zou gaan om 22 treinen. Een compleet bericht valt hier te lezen: http://www.tagesschau.de/wirtschaft/bah ... me100.html
AlexNL
Berichten: 2185
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Tot zover de geroemde Deutsche gründlichkeit?
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door deadlock »

Glodenox schreef:Zever. Wanneer C++ ook met Just-In-Time compilatie wordt uitgevoerd is Java over het algemeen blijkbaar sneller. Ik zeg blijkbaar, aangezien het hier over zulke minieme verschillen gaat in beide richtingen dat het eigenlijk vrij nutteloos is om hier nog discussies over te houden. Een aanrader om te lezen waar er toch vrij objectief een vergelijking met andere talen uitgelegd is: http://en.wikipedia.org/wiki/Java_performance
Hahaha, ja dat is ook precies hoe C++ over het algemeen wordt ingezet, met JiT :D

Java is traag. Punt.
http://shootout.alioth.debian.org/u32q/ ... calc=chart
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Glodenox »

deadlock schreef:Hahaha, ja dat is ook precies hoe C++ over het algemeen wordt ingezet, met JiT :D

Java is traag. Punt.
http://shootout.alioth.debian.org/u32q/ ... calc=chart
Mja, het is de enige eerlijke vergelijking die je kan maken aangezien je zo de omgeving waarin de taal uitgevoerd wordt gelijk stelt. Op een desktop-computer heeft Java genoeg nadelen om niet de eerste keuze te zijn, maar op een server maakt die opstarttijd, die maar eens in de zoveel maanden voor komt, niet zo veel uit. Die site haalt zijn gegevens uit allerhande programma's die in die taal geschreven zijn, maar dat is natuurlijk in het nadeel van Java aangezien de opstarttijd zo wordt meegerekend.
Maar zoals reeds gezegd: voor bepaalde klussen zijn bepaalde talen beter dan andere. Als voor jou Java geen goede optie is, ligt dat aan het probleem dat je wilt oplossen, niet de taal. En hiermee is mijn laatste reactie over dit onderwerp geplaatst.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door deadlock »

Neenee, wat jij doet is de zaak omdraaien. Zo werkt het niet. Straks ga je nog zeggen dat je C++ alleen interpreted kan vergelijken met Python en dat Python echt eigenlijk veel sneller is. Of GWBASIC of Logo oid.

RealTime Linux is uitermate geschikt voor dit soort belangelrijke besturingen. Applicaties schrijf je er bovenop in C/C++ met snufjes assembler.
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: nieuwstopic?!

Bericht door i11 »

Arriva Stadler GTW 2/6 in NS kleuren :roll:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2111 ... _NS__.html
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

In Les Echos stond een artikeltje over de TGV/ICE-verbinding tussen Parijs en Stuttgart (?). De Fransen maakten zich vrolijk over de lamentabele kwaliteit van de ICE's. Heel erg vaak moet er blijkbaar aan de grens worden overgestapt, omdat niet alle stellen in Frankrijk aan 300 km/h kunnen rijden, en vaak moeten TGV's ter versterking worden aangevoerd.. Waar hebben we dat nog gehoord?
AlexNL
Berichten: 2185
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Of wat te denken van problemen met de ICE-3M waardoor de Nederlanders genoodzaakt zijn om vanuit Amsterdam vervangend materieel naar Emmerich te sturen, wat vaak bestaat uit één of meerdere stelletjes Mat '64?
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door deadlock »

AlexNL schreef:Of wat te denken van problemen met de ICE-3M waardoor de Nederlanders genoodzaakt zijn om vanuit Amsterdam vervangend materieel naar Emmerich te sturen, wat vaak bestaat uit één of meerdere stelletjes Mat '64?
Tegenwoordig mag ICMm ook weer de grens over.
AlexNL
Berichten: 2185
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

De vraag is hoe lang dat nog het geval is, ProRail is namelijk bezig met het ombouwen van Zevenaar - Emmerich naar 25 kV (doortrekken van de Betuweroute). Het wordt straks dus onmogelijk voor Nederlands materieel om nog in Emmerich te komen :(
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steve »

AlexNL schreef:De vraag is hoe lang dat nog het geval is, ProRail is namelijk bezig met het ombouwen van Zevenaar - Emmerich naar 25 kV (doortrekken van de Betuweroute). Het wordt straks dus onmogelijk voor Nederlands materieel om nog in Emmerich te komen :(
En in dat verband is het des te vreemder dat men geen enkele SLT met 25 kV-installaties uitgerust heeft...
AlexNL
Berichten: 2185
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Dat valt op zich wel mee: er zijn geen plannen (meer) om het NS-netwerk om te bouwen naar 25 kV, een 25 kV-installatie in de SLT zou alleen maar zorgen voor meer gewicht voor iets wat verder niet gebruikt wordt. ICE International valt niet onder NS Reizigers maar onder NS Hispeed: mocht een ICE niet kunnen rijden dan is het het probleem van NS Hispeed, niet van NSR.

Wat nog wel een mogelijkheid is, is ICRm PRIO i.c.m. een Traxx-loc als vervangend vervoer.
bobke90

Re: nieuwstopic?!

Bericht door bobke90 »

Productie Hogesnelheidstreinen Rusland vanstart
3 december 2012, 16:35 | Auteur: emanuel Afbeelding Vandaag gaf Valentin Gapanovich, Vice President Russian Railways (RZD) en Jochen Eickholt, CEO van Siemens Rail Systems Division, het startsein voor de productie van nog eens acht hogesnelheidstreinen, Velaro RUS. De Russische “Sapsan”. RZD heeft deze treinen in december 2011 besteld. “Onze treinen zijn het vlaggenschip van de Russische Spoorwegen. Ze zijn snel, veilig en betrouwbaar. Ook voor het onderhoud zijn wij verantwoordelijkheid”, aldus de heer Eickholt tijdens het begin van de productie. Het onderhoudscontract is voor een periode van 30 jaar gesloten. Het ordervolume bedraagt ongeveer 600 miljoen euro. Levering van de treinen, geproduceerd in de Siemens-fabriek in Krefeld, begint in januari 2014. Door middel van deze follow-up is de capaciteit van de RZD eigen hoge snelheid vloot, die uitsluitend uit treinen van Siemens bestaat, verdubbeld. De bestelde acht treinen, elk met tien wagens worden op de lijn Moskou – Sint Petersburg gebruikt, om aan de hoge de vraag van de klanten te voldoen. De treinen kunnen 250 kilometer per uur halen, hierdoor wordt de reistijd een uur korter. De treinen zijn ontworpen voor extreme weersomstandigheden van min 40 tot plus 40 graden en hebben betrouwbaarheid en punctualiteit bewezen. De tien wagen treinen van de Velaro RUS zijn elk 250 meter lang en bieden ruimte voor 600 passagiers. De voertuigen zijn ontworpen voor de Russische spoorbreedte en daardoor ongeveer 33 centimeter breder dan de ICE 3 in Duitsland van de Deutsche Bahn. De modellen worden een aanvulling op zakelijke markt van de RZD, zijn uiterst comfortabele. Alle wagens hebben een internetaansluiting. Rusland is een van de grootste markten voor treinen in de komende decennia
http://www.treinennieuws.nl/productie-h ... more-14765

Deze treinen zijn 33 cm breder. Iemand enig idee hoe het komt dat de treinen breder zijn (wrm de sporen verder uit elkaar liggen ?) is dit dan 2+3?
AlexNL
Berichten: 2185
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Rusland heeft breedspoor (1520 mm ipv 1435 mm), dit is om historische redenen nog steeds zo. Toen de aanleg van spoorwegen in Rusland begon hoopte de toenmalige leider om een andere spoorbreedte te gebruiken om het eventuele bezetters lastiger te maken om het Russische spoorwegnetwerk te gebruiken.
Laatst gewijzigd door AlexNL op 21 dec 2012, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie