nieuwstopic?!
Re: nieuwstopic?!
Een markt voor het gehele traject zal er niet echt zijn, voor veel mensen duurt die rit te lang (vliegen is sneller). Mensen die niet willen/mogen/durven vliegen kunnen wel gebruikmaken van de trein, als ze willen.
Tegen 2020 zou de route nog wat sneller moeten gaan: Parijs - Barcelona in 4,5 uur is het streven. Dat is concurrerend met het vliegtuig op die point-to-point verbinding.
Tegen 2020 zou de route nog wat sneller moeten gaan: Parijs - Barcelona in 4,5 uur is het streven. Dat is concurrerend met het vliegtuig op die point-to-point verbinding.
Re: nieuwstopic?!
Nee, alleen een zot of een grote treinenliefhebber zou deze afstand afleggen. Dit omdat de reistijd veel langer is en ook veel duurder waarschijnlijk.
Re: nieuwstopic?!
Op het FOK! Forum heeft forummer Bitlord het eens uitgezocht op basis van Amsterdam:
Voor de liefhebbers: Rotterdam - Perpignan - Figueres - Barcelona - Madrid: 2193 km.
€ 35 is voor Thalys naar Parijs, € 49 is voor TGV naar Figueres, € 153 zou voor AVE Figueres - Barcelona - Madrid zijn. Echter, als ik op renfe.com zoek naar die verbinding zie ik prijzen vanaf € 51,25 voor die laatste verbinding. € 35 + € 49 + € 51,25 = € 135,25Vroegboekers zouden
Amsterdam - Madrid €35 + €49 + €153 = €237 kunnen betalen. Vooral het stuk Madrid-Barcelona is duur, Amsterdam - Barcelona kan voor €98.
Voor de liefhebbers: Rotterdam - Perpignan - Figueres - Barcelona - Madrid: 2193 km.
Re: nieuwstopic?!
Ik ben in September met de trein van Vilagarcia de Arousa (dat is helemaal in het noordwesten van Spanje) terug naar Bern gereisd. 30 uur met de trein, maar wel goedkoper dan vliegen. Zeker als je meerekent dat je op de trein geen bagagelimiet hebt.bobke schreef:Nee, alleen een zot of een grote treinenliefhebber zou deze afstand afleggen. Dit omdat de reistijd veel langer is en ook veel duurder waarschijnlijk.
Wat wel een probleem is, is dat de spoorwegen helemaal niet goed zijn in het verkopen van treintickets. Een familielid komt volgend weekeinde met de trein naar Zwitserland, en had 2 1/2 uur nodig (eerst via de website, dan het call centre) om zijn tickets te krijgen, en dan moet hij nog naar Brussel Noord op ze op te pikken...
En dan doet de NMBS het nog redelijk goed in vergelijking met bijv. RENFE.
Re: nieuwstopic?!
Scchoonmaakster is gaan joyriden met een Stockholmse trein, helaas heeft ze de trein in een woonhuis geparkeerd.
http://www.thelocal.se/45616/20130115/#.UPVKNpHY7CJ
http://www.thelocal.se/45616/20130115/#.UPVKNpHY7CJ
Re: nieuwstopic?!
Jeroen schreef:Zou daar echt een markt voor zijn? Zo lang onderweg?
Waar gaan de TB's wisselen? Spaanstalige TB's vanaf de grens?
Zou daar echt een markt voor zijn? Zo lang onderweg?
Denk eens aan mensen met vliegangst. Ik ken genoeg mensen die daar last van hebben en die dolblij zijn dat deze lange ritten mogelijk zijn.
Waar gaan de TB's wisselen?
Ik reis wel eens met TGV9832 Brussel-Perpignan. Bij mijn weten zijn Lille en Lyon dan de plekken waar gewisseld wordt.
Re: nieuwstopic?!
Mee eens. Gelukkig merkte ik deze zomer dat de oude interrail.net webpagina (van en voor interrailers) een nieuw uiterlijk heeft en nu raildude.com heet, waarbij een webshop is toegevoegd waarbij allerlei point2point tickets, passen en "enkel reservatie" gekocht kunnen worden. Hoe ze het doen weet ik niet maar volgens mij hebben ze zich een reisbureau-account aangeschaft waarbij het mogelijk wordt om tickets te printen en allerlei kortingen door te voeren.K V B schreef: Wat wel een probleem is, is dat de spoorwegen helemaal niet goed zijn in het verkopen van treintickets. Een familielid komt volgend weekeinde met de trein naar Zwitserland, en had 2 1/2 uur nodig (eerst via de website, dan het call centre) om zijn tickets te krijgen, en dan moet hij nog naar Brussel Noord op ze op te pikken...
En dan doet de NMBS het nog redelijk goed in vergelijking met bijv. RENFE.
Re: nieuwstopic?!
Vertragingen en afschaffingen zijn niet echt nieuws deze dagen blijkbaar, maar zo af en toe springt er toch zo eentje uit, deze keer van NS Hispeed reisinfo
@NSHispeed_info:
@NSHispeed_info:
(Normaal rijdt die maar tot Hannover en zal met ongeveer 80 minuten vertraging aankomen)#ICBerlijn 243: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 19:02 heeft een vertraging van ongeveer 810 minuten en komt met ongeveer deze (1/2)
Re: nieuwstopic?!
Dat bleek een typfout te zijn, de daadwerkelijke vertraging was +80.
NSHispeed_Info is mensenwerk, daar zit weinig geautomatiseerds bij.
NSHispeed_Info is mensenwerk, daar zit weinig geautomatiseerds bij.
Re: nieuwstopic?!
Eerste FLIRT voor Emilia Romagna (Italië)
Gisteren was het voor Stadler Rail weer een feestdag. Deze Zwitserse treinenfabrikant leverde de eerste FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train) aan Ferrovie, Emilia Romagna (FER) in Bologna af. Er komen in totaal 32 elektrische en 2 diesel multiple-unit treinen voor twee Italiaanse spoorweg maatschappijen FER en Sistemi territoriali. De opdracht heeft een waarde van ongeveer 200 miljoen Euro. Maar er zijn ook nog opties voor een extra 20 FLIRTS GTWS. De Flirts doet het goed in Italië, Stadler heeft al verkocht 132 treinen aan negen verschillende klanten in Italië verkocht.
De eerste vijf nieuwe FLIRTS (Italiaanse naam: ETR-350) werden gepresenteerd gisteren aan de pers en het publiek getoond op het centraal station in Bologna, in aanwezigheid van de regionale president van Emilia Romagna. De maximum snelheid is 160 km per uur en hebben een USTIF goedkeuring.
In de komende weken zullen de voertuigen ook een ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) goedkeuring voor het gehele RFI (Rete Ferroviaria Italiana) netwerk moeten doorstaan. Peter Spuhler, eigenaar en CEO van Stadler Rail Group, is verheugd over de levering van de eerste FLIRT naar FER. De Italiaanse markt is zeer belangrijk voor ons. De treinen rijden op verschillende trajecten in de regio’s van het hele land, van Calabrië en Apulië in het zuiden tot Lombardije en Zuid-Tirol.
http://www.treinennieuws.nl/
De eerste vijf nieuwe FLIRTS (Italiaanse naam: ETR-350) werden gepresenteerd gisteren aan de pers en het publiek getoond op het centraal station in Bologna, in aanwezigheid van de regionale president van Emilia Romagna. De maximum snelheid is 160 km per uur en hebben een USTIF goedkeuring.
In de komende weken zullen de voertuigen ook een ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) goedkeuring voor het gehele RFI (Rete Ferroviaria Italiana) netwerk moeten doorstaan. Peter Spuhler, eigenaar en CEO van Stadler Rail Group, is verheugd over de levering van de eerste FLIRT naar FER. De Italiaanse markt is zeer belangrijk voor ons. De treinen rijden op verschillende trajecten in de regio’s van het hele land, van Calabrië en Apulië in het zuiden tot Lombardije en Zuid-Tirol.
http://www.treinennieuws.nl/
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: nieuwstopic?!
De Flirts die aan Italië zijn verkocht zijn in samenwerking met AnsaldoBreda gebouwd.
Uit het persbericht van Stadler:
Uit het persbericht van Stadler:
Cooperation with AnsaldoBreda
Stadler is responsible for the engineering, the production of power cars, the fitting of traction equipment and the driver’s cab and for the manufacture of the trailer and drive bogies. At its Pistoia site, AnsaldoBreda takes on the production of the intermediate cars and their final fitting, as well as the assembly of the multiple-unit trains and commissioning prior to final delivery to the customer.
Re: nieuwstopic?!
Desiro's voor de ÖBB
De Oostenrijkse Spoorwegen ÖBB heeft aan het einde van januari een order voor 100 Siemens elektrisch Desiro ML treinen geplaatst. Een contract dat een waarde heeft van € 550 miljoen. De bestelling wordt geplaatst in het kader van de 200 treinstellen die met Siemens al afgesproken heeft in april 2010. De drie-wagen treinstellen met een maximale snelheid van 160 km per uur worden aan het einde van 2015 afgeleverd. Totaal zijn het 30 treinstellen voor het gebruik op Wien S-Bahn trajecten. Zij bieden aan 244 passagiers een zitplaats en hebben zes deuren aan iedere zijde van de trein. De overige 70 treinen is een regionale versie met 259 zitplaatsen en vier deuren per zijde. Op termijn worden er 35 worden ingezet in Niederösterreich, 18 in Steiermark en 17 in Oberösterreich.
De carrosserieën voor deze EMU zullen worden geleverd door Siemens Krefeld. De draaistellen door het bedrijf van Siemens in Graz, de eindassemblage vindt plaats op ÖBB Technische Services in Jedlersdorf.
http://www.treinennieuws.nl/
Hoeveel kostte de Belgische desiro's? wast dat niet iets van 1,3 miljard euro voor 305 stellen, dat maakt deze voor de ÖBB toch e heel pak duurder
De Oostenrijkse Spoorwegen ÖBB heeft aan het einde van januari een order voor 100 Siemens elektrisch Desiro ML treinen geplaatst. Een contract dat een waarde heeft van € 550 miljoen. De bestelling wordt geplaatst in het kader van de 200 treinstellen die met Siemens al afgesproken heeft in april 2010. De drie-wagen treinstellen met een maximale snelheid van 160 km per uur worden aan het einde van 2015 afgeleverd. Totaal zijn het 30 treinstellen voor het gebruik op Wien S-Bahn trajecten. Zij bieden aan 244 passagiers een zitplaats en hebben zes deuren aan iedere zijde van de trein. De overige 70 treinen is een regionale versie met 259 zitplaatsen en vier deuren per zijde. Op termijn worden er 35 worden ingezet in Niederösterreich, 18 in Steiermark en 17 in Oberösterreich.
De carrosserieën voor deze EMU zullen worden geleverd door Siemens Krefeld. De draaistellen door het bedrijf van Siemens in Graz, de eindassemblage vindt plaats op ÖBB Technische Services in Jedlersdorf.
http://www.treinennieuws.nl/
Hoeveel kostte de Belgische desiro's? wast dat niet iets van 1,3 miljard euro voor 305 stellen, dat maakt deze voor de ÖBB toch e heel pak duurder
Re: nieuwstopic?!
Jongeren dwingen TGV tot stoppen
In Frankrijk heeft een groep jongeren een hogesnelheidstrein laten stoppen door rode fakkels langs het spoor te zetten. De TGV was uit Marseille vertrokken en reed door een buitenwijk toen de machinist na het zien van de fakkels op de rem trapte.
Zo'n twintig jongeren probeerden daarna aan boord van de trein te klimmen, maar dat mislukte omdat de politie snel ter plaatse was.
Arrestaties
Tien raddraaiers konden door de gendarmes worden aangehouden. De trein kon na een oponthoud van twee uur weer verder.
In 2011 waren in de buurt van Marseille ook al problemen op het spoor. Toen moest een goederentrein stoppen omdat er karren op de rails waren gezet. Jongeren slaagden er toen in om spullen uit de wagons te stelen
goed geprobeerd ik hoop dat ze genoeg tijd krijgen om na te denken over hun daden
http://nos.nl/artikel/469832-jongeren-d ... oppen.html
In Frankrijk heeft een groep jongeren een hogesnelheidstrein laten stoppen door rode fakkels langs het spoor te zetten. De TGV was uit Marseille vertrokken en reed door een buitenwijk toen de machinist na het zien van de fakkels op de rem trapte.
Zo'n twintig jongeren probeerden daarna aan boord van de trein te klimmen, maar dat mislukte omdat de politie snel ter plaatse was.
Arrestaties
Tien raddraaiers konden door de gendarmes worden aangehouden. De trein kon na een oponthoud van twee uur weer verder.
In 2011 waren in de buurt van Marseille ook al problemen op het spoor. Toen moest een goederentrein stoppen omdat er karren op de rails waren gezet. Jongeren slaagden er toen in om spullen uit de wagons te stelen
goed geprobeerd ik hoop dat ze genoeg tijd krijgen om na te denken over hun daden
http://nos.nl/artikel/469832-jongeren-d ... oppen.html
Re: nieuwstopic?!
Die van de ÖBB hebben geen eerste klasse, daarom zijn die duurder Is er misschien iets aan de uitrusting anders? Ik vind het ook maar gek, zeker als je weet dat de eindassemblage in de eigen werkplaatsen gebeurd.bobke schreef:Desiro's voor de ÖBB
Hoeveel kostte de Belgische desiro's? wast dat niet iets van 1,3 miljard euro voor 305 stellen, dat maakt deze voor de ÖBB toch e heel pak duurder
NS meet en toont drukte in Real Time
http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/ ... start.html
Het is eerst nog een test, met infraroodsensor wordt bij de deuren gemeten hoeveel mensen in- en uitstappen en aan de hand daarvan krijg je een indicatie waar er nog plek vrij is.
Het is eerst nog een test, met infraroodsensor wordt bij de deuren gemeten hoeveel mensen in- en uitstappen en aan de hand daarvan krijg je een indicatie waar er nog plek vrij is.