nieuwstopic?!

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steve »

Ik snap het toch niet goed: men heeft het altijd over tekort aan materieel (en dat is op het terrein ook goed merkbaar), maar er is blijkbaar wel ruimte om een hele stam I6-rijtuigen te verhuren (?), die nochtans prima inzetbaar zijn in een groot aantal getrokken treinen?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: nieuwstopic?!

Bericht door kika »

Ik heb me laten vertellen (!) dat het om de Memlingrijtuigen gaat, die laten we eerlijk zijn, wel wat meer als een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Zelfde stam als die in 2011 wel eens richting Amsterdam reed?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22522
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steven »

De rijtuigen die ik te Vorst rijtuigen heb gezien waren allemaal in de new look versie van de NMBS en voorzien van de nodige reclame van de Duitse operator. Het NMBS logo was verwijderd.
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Fabian318 »

Sinds zaterdag rijden, zoals hier vermeld, eindelijk enkele (4) stellen van de Velaro D, Baureihe 407 in de regulaire reizigersdienst:

http://www.eisenbahn-kurier.de/startsei ... zugelassen
(Onderaan staan de treinen vermeldt die t/m 6 januari met een 407 zullen rijden.)

En foto's van binnen:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?3,6695387
Cipallieter

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Cipallieter »

Italiaanse FS investeert in internationaal spoorvervoer
23 december 2013
Ferrovie dello Stato (FS), het Italiaanse staatsspoorbedrijf, gaat vele tientallen miljoenen euro's investeren in zijn internationale spoorverbindingen.

Het bedrijf wil vooral de zeehavens van Italië een betere aansluiting geven op het spoorwegnet.

Daarbij gaat het dan met name om de grote 'corridors' door Europa, het zogenoemde TEN-net. FS wil investeren in de corridors Rotterdam-Genua, Helsinki-Palermo en die tussen Italië en de Baltische landen.

Voor elk van die corridors tuigt FS een eigen organisatie op. FS steekt eigen geld in de ontwikkeling van het goederenvervoer over de internationale routes, maar wil ook dat de gebruiker straks een hogere prijs voor de aangeboden diensten gaat betalen.

Volgens topman Mauro Moretti van FS berekent zijn bedrijf de gebruikers een 'vijf keer zo lage prijs als in Zwitserland'. FS gaat, om de investeringen te financieren, de komende jaren voor 4,5 miljard euro aan obligaties uitgeven. Er wordt ook aan een beursgang gedacht.

Bron: Nieuwsblad Transport (http://www.nieuwsbladtransport.nl/)
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Als ik me niet vergis waren het allemaal i10 eventueel ook een paar i6 maar ben niet zeker meer.
Allemaal I6.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwstopic?!

Bericht door dentheo »

nahoj schreef:
Steven schreef:Als ik me niet vergis waren het allemaal i10 eventueel ook een paar i6 maar ben niet zeker meer.
Allemaal I6.

Er zouden problemen zijn met de organisatie van het onderhoud..vooral de elektrische installatie.
Zou dat te maken hebben met de 3KV treinleiding ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nahoj »

Fabian318 schreef:Sinds zaterdag rijden, zoals hier vermeld, eindelijk enkele (4) stellen van de Velaro D, Baureihe 407 in de regulaire reizigersdienst:

http://www.eisenbahn-kurier.de/startsei ... zugelassen
(Onderaan staan de treinen vermeldt die t/m 6 januari met een 407 zullen rijden.)

En foto's van binnen:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?3,6695387
Schitterende ironische commentaren, in die laatste link, voor zij die het Duits begrijpen :lol:
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Fabian318 »

Opnieuw enkele Velaro-D-foto's van binnen:
http://www.ice-treff.de/index.php?id=264526

De ontbrekende coupé voor kinderen is felomstreden maar de nieuwe oplossing valt wel mee volgens mij.
Ook de reizigersinformatie ziet goed uit in tegenstelling tot de heel kleine letters in de ICE 2.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Joris »

Het is jammer dat ook deze stellen precies goedkoper gebouwd zijn (tov de ICE3) (denken we aan de ronde vensters, de dode spiegelglazen, afdelingen,...)
Vooral de Panoramalounge is uiteraard zeer spijtig. Zeult die Velaro-D dan zo veel extra apparatuur mee?
Pluspunten zijn wel de 4 extra plaatsen in de bistro (ik heb nooit begrepen waarom er bij de ICE3 plaatsen vervangen zijn door extra staantafels die zo goed als nooit gebruikt worden, en probeer daar soms eens aan een zitplaats te geraken), en vooral die bagagerekken die blijkbaar in elk rijtuig zitten! Met volumineuze bagage is de ICE3 niet altijd even handig (tenzij in de Panoramalounge, maar die is niet altijd vrij).
Afbeelding
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Fabian318 »

De ICE 3M (en vooral de ICE 3MF) is inmiddels volgestopt met kastjes voor techniek waar vroeger zitplaatsen geweest zijn. Is dan wel handiger als alles op één plek zich bevindt.
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Fabian318 »

Vandaag reden 5 I6B als een HKX-stam, heb twee foto's met mijn mobieltje in Münster gemaakt:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22522
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
nahoj schreef:
Steven schreef:Als ik me niet vergis waren het allemaal i10 eventueel ook een paar i6 maar ben niet zeker meer.
Allemaal I6.

Er zouden problemen zijn met de organisatie van het onderhoud..vooral de elektrische installatie.
Zou dat te maken hebben met de 3KV treinleiding ?
De i rijtuigen zijn normaal allemaal vlot geschikt voor meerdere spanningen.

1500V gelijkspanning
3000V gelijkspanning
1500V wisselspanning 50 Hz
1500V wisselspanning 16 2/3Hz
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwstopic?!

Bericht door dentheo »

Zou het kunnen dat de meeste Duitse werkplaatsen geen "gereedschap" hebben voor 3000 V DC ?
Dat ze daarom terug moeten naar Belgie voor klein onderhoud ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Fabian318
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2013, 00:17
Locatie: Münster (Westf.)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Fabian318 »

Wellicht - maar volgens mij gaan de Duitse multicourante rijtuigen ook niet regelmatig naar Belgie, Frankrijk of Nederland voor onderhoud van 3 kV =, 1.5000 V/50 Hz of 1,5 kV.

Kleine opmerking @ Steven: In Duitsland wordt de treinverwaming (Zugsammelschiene) met 1.000 Volt 16,7 Hz of 22 Hz gevoed.
Plaats reactie