nieuwstopic?!

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22522
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steven »

Mag ik dan nogmaals vragen om de discussie af te ronden zoals ik hierboven al schreef.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwstopic?!

Bericht door dentheo »

Bij deze: vandaag spanning van de bovenleiding om poes te zoeken onder TGV in "gare de Lyon", + 60 min.....
Theo
Groeten vanop de Heide
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: nieuwstopic?!

Bericht door 4303 »

Ja jongens…. Ik hoop dat de eigenaars mogen opdraaien voor alle kosten. Wat gaat het volgende zijn? 20 km/u rijden omdat we anders te veel vliegen dood rijden…🤨.
maarten
Berichten: 337
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: nieuwstopic?!

Bericht door maarten »

In Nederland al vaker voorgekomen dat men langzaam rijdt of zelfs stopt vanwege dieren op het spoor.
Wat wel te begrijpen is als het koeien zijn, maar het gebeurt ook voor zwanen.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Zwanen zijn een beschermde inheemse diersoort.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwstopic?!

Bericht door overweg13 »

4303 schreef: 08 jul 2023, 17:10 Ja jongens…. Ik hoop dat de eigenaars mogen opdraaien voor alle kosten. Wat gaat het volgende zijn? 20 km/u rijden omdat we anders te veel vliegen dood rijden…🤨.
Dat probleem is zichzelf aan het oplossen. Je zou eens de neus van een locomotief in de jaren 1980 met een van vandaag moeten vergelijken: door de drastische daling van het aantal insecten lijken die van vandaag wel dagelijks onderhouden...
Met vriendelijke groet

overweg13
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: nieuwstopic?!

Bericht door KB »

maarten schreef: 10 jul 2023, 07:52 In Nederland al vaker voorgekomen dat men langzaam rijdt of zelfs stopt vanwege dieren op het spoor.
Wat wel te begrijpen is als het koeien zijn, maar het gebeurt ook voor zwanen.
Een volwassen knobbelzwaan weegt 10 tot 12 kg, ik kan me voorstellen dat je daar niet met een hoge snelheid tegen wilt rijden. Maar zelfs los van mogelijke schade vind ik het niet meer dan normaal dat je geen dier wilt aanrijden en dus eventueel vertraagt of remt om dat te vermijden.
L'union fait la force.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22522
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steven »

Nog even meegeven dat zo’n zwaan zelfs zelfmoord pleegt.
Stoomloc
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Stoomloc »

https://www.lalibre.be/belgique/mobilit ... 4AIN57XVU/

Iemand die het hele artikel kan lezen? Staat er uberhaupt iets nieuws in?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22522
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steven »

Stoomloc schreef: 11 sep 2023, 09:49 https://www.lalibre.be/belgique/mobilit ... 4AIN57XVU/

Iemand die het hele artikel kan lezen? Staat er uberhaupt iets nieuws in?

Alles over de klassieke trein Brussel Parijs heeft al een afzonderlijk onderwerp

Gelieve HIER te klikken
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rdv »

LeoExpress zou een aanvraag ingediens hebben voor een trein Bratislava - Oostende.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8884808187
Bratislava - Oostende
Die längste der vorgeschlagenen Strecken mit einer Fahrzeit von über 19 Stunden. Von Bratislava über Breclav und Olomouc nach Prag, dann über Dresden, Leipzig, Magdeburg, Hannover, Dortmund, Köln, Aachen, Brüssel, Brügge und Gent an die Nordsee. Der Zug verlässt Bratislava um 6:20 Uhr und kommt um 1:37 Uhr in Oostende an. Die Rückfahrt erfolgt um 6:15 Uhr, die Ankunft in Bratislava ist für 1:13 Uhr vorgesehen.
Laatst gewijzigd door rdv op 23 sep 2023, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
ovspotter_be
Berichten: 729
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: nieuwstopic?!

Bericht door ovspotter_be »

De exacte route is Bratislava - Břeclav - Olomouc - Praha - Dresden - Leipzig - Magdeburg - Hannover - Dortmund - Köln - Aachen - Brussel - Gent - Brugge - Oostende.
Ik vermoed dat het bij deze trein eerder om deeltrajecten zal draaien, zoals bijvoorbeeld Brugge - Praha, toch wel 2 toeristentrekkers.
Heenrit vertrekt in Bratislava om 06:20 en zal in Oostende arriveren om 01:37.
Terugrit vertrekt in Oostende om 06:15 en zal om 01:13 in Bratislava arriveren.
Elias
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2020, 22:04

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Elias »

https://www.regul.be/wp-content/uploads ... ymisee.pdf
In dit document staat meer informatie.
trainlovertje
Berichten: 2360
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door trainlovertje »

Met stops in Leuven en Düren dus, wat betreft het traject tot Keulen.
desirootje
Berichten: 661
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: nieuwstopic?!

Bericht door desirootje »

Leo Express s.r.o. plans to use modernized RIC passenger coaches and Vectron
locomotives with a speed of at least 200 km/h and a capacity of approx. 450 seats (approx.
550 seats from 12/2028 on) on this connection.
Dus ze willen I-rijtuigen moderniseren, mss zelfs een paar I6 rijtuigen die al eerder verkocht waren of de I6 en I10 zonder airco die we ook niet meer willen? Ik vraag me wel af hoe lang dat gaat duren om rond te krijgen. De homologatie alleen al klinkt als een nachtmerrie, en voor zover ik weet heeft Leo Express op dit moment zowel de locomotief als de rijtuigen nog niet.
Eerst de European Sleeper en de aangekondigde treinen vanuit Nederland naar Frankrijk. Dan de beloftes van Renfe en Trenitalia om te concurreren met Eurostar en Thalys en nu dit. Het is nog vroeg maar ik begin voorzichtig positief te denken over de liberalisering van de spoorwegen, het lijkt hier ook te beginnen.
Plaats reactie