nieuwstopic?!

rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rdv »

SNCF Connect is een beetje in de war met de ex-THA treinen. het toont een melding dat je voor de ex-THA treinen een half uur op voorhand moet instappen met je paspoort.
Bijlagen
chrome_eH7FPVGYmu.png
chrome_eH7FPVGYmu.png (46 KiB) 2969 keer bekeken
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door DDietzen »

In deze geplande reis willen ze dus eigenlijk zeggen dat je in 13 minuten van Gare de Lyon naar Gare du Nord moet zien te komen. Succes daarmee :lol:
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef: 23 nov 2023, 15:08 SNCF Connect is een beetje in de war met de ex-THA treinen. het toont een melding dat je voor de ex-THA treinen een half uur op voorhand moet instappen met je paspoort.
SNCF Connect is een baggerwebsite. Alleen te gebruiken als je weet wat je doet.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Portbou »

rvdborgt schreef: 23 nov 2023, 16:56
rdv schreef: 23 nov 2023, 15:08 SNCF Connect is een beetje in de war met de ex-THA treinen. het toont een melding dat je voor de ex-THA treinen een half uur op voorhand moet instappen met je paspoort.
SNCF Connect is een baggerwebsite. Alleen te gebruiken als je weet wat je doet.
Echt vlot loopt de integratie Thalys-Eurostar niet.
Op mijn factuur van november worden nog steeds Thalys-treinen ipv Eurostar-treinen vermeld.

Een eenvoudig project is het natuurlijk niet, ik kan er wel wat begrip voor opbrengen.
Bijlagen
fact.jpg
fact.jpg (29.62 KiB) 2912 keer bekeken
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door jan_olieslagers »

Er is sprake van het (her)lanceren van een project voor een HSL Lisboa-Porto. Blijkbaar was er ooit al sprake van, maar ging het toen niet door, wellicht wegens budgettaire redenen. Maar ja, er komen verkiezingen aan, na het vervroegd aftreden van eerst minister António Costa, dan worden er altijd vliegertjes opgelaten. Mocht het toch doorgaan, dan wordt het allicht de eerste spoorlijn in Portugal op standaardbreedte, om aan te sluiten op het Spaanse HSL-net.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
pietje
Berichten: 643
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: nieuwstopic?!

Bericht door pietje »

Ik ga er vanuit dat je je adem niet in houdt?
Met andere woorden: ik denk dat dit verkiezingspraat is, die de dag erna al vlotjes vergeten is.
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door jan_olieslagers »

pietje schreef: 02 dec 2023, 17:23 Ik ga er vanuit dat je je adem niet in houdt?
Met andere woorden: ik denk dat dit verkiezingspraat is, die de dag erna al vlotjes vergeten is.
Het is iets meer dan verkiezingspraat, ik lees nu zelfs over het indienen van de offertevraag voor een eerste fase.
Evenzeer houd ik inderdaad mijn adem niet in, nog lang niet...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

Spontane staking Eurotunnel sinds iets voor de middag, Eurostars 9125, 9023, 9126 en 9018 waren reeds vertrokken en moeten terugkeren naar resp. Brussel-Zuid, Paris-Nord en London St Pancras, de rest afgeschaft.
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: nieuwstopic?!

Bericht door 4303 »

Tof zo op de drukste periode van het jaar voor Eurostar. Dat zijn problemen voor de rest van dit jaar. Bijna alle treinen afgeschaft voor vandaag. Die reizigers de volgende dagen op hun bestemming brengen zal moeilijk worden. Aangezien bijna alle treinen al volledig vol zitten voor de volgende dagen. 🤯
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

En weten we al wanneer de staking voorbij is? Eerlijk gezegd, ik vind het stakingsrecht belangrijk, maar hier krijg ik toch de wubbels van.
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: nieuwstopic?!

Bericht door 4303 »

Alle Eurostar’s vandaag afgeschaft…
pietje
Berichten: 643
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: nieuwstopic?!

Bericht door pietje »

groentje schreef: 21 dec 2023, 15:17 En weten we al wanneer de staking voorbij is? Eerlijk gezegd, ik vind het stakingsrecht belangrijk, maar hier krijg ik toch de wubbels van.
Inderdaad, hopelijk is het iets dat in verhouding staat tot de schade en het ongemak dat ze daarmee aanrichten, maar dat evenwicht is in Frankrijk al decennia geleden verloren.

Edit
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12/21 ... aking-per/
Blijkbaar krijgen ze van de werkgever 1000€ einderjaarspremie, maar hebben ze graag 3000€
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: nieuwstopic?!

Bericht door 4303 »

Update…. Tunnel zou, ik zeg zou, terug openen om 22:30 CT. Eurostar zou dan nog graag 3 treinen laten rijden. Nog in onderhandeling met infrastructuur beheerders om de lijnen later open te houden…
Meer eindejaars premie dus… dat ze eerst eens beginnen met hun werk deftig te doen. De laatste maanden is het altijd iets bij ET…🧐
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

Pff. Zijn er rijpaden vrij morgen? Het is natuurlijk niet evident om voldoende personeel en materieel te vinden, maar een extra trein zou wellicht wel gevuld raken...
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: nieuwstopic?!

Bericht door 4303 »

Extra treinen? Er zullen morgen nog treinen afgeschaft moeten worden… wegens personeel dat vandaag niet terug thuis geraakt en dus morgen ook hun voorziene diensten niet kunnen doen. Er waren vandaag 30000 reizigers voorzien. En geloof mij… alles zit voor 99% vol tot en met nieuwjaar.
Plaats reactie