nieuwstopic?!

groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

Ik ben niet helemaal mee, Ashford is toch gewoon op de HS1? Ik had in gedachten om Eurostars van het continent daar te laten keren, en reizigers verder te sturen met reguliere treinen. Natuurlijk, als je ook nog in Ebbsfleet geraakt (ik dacht dat de tunnel misschien voor het station was), is dat wellicht nog beter, want dan is je voor- en natransport een pak korter. Het zal echter wel met bussen moeten, dan, lijkt me...
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: nieuwstopic?!

Bericht door 4303 »

Ashford ligt op de klassieke lijn. Zijn weliswaar maar 5 seinen, maar dit is dus niet meer gekend. Regeltjes zijn er om gevolgd te worden… zelfs in noodgevallen mag er niet meer gestopt worden.
Ebbsfleet ligt nog voor de Thamestunnel, maar dan is het idd met bussen te doen. Niet ideaal dus. Hopelijk kunnen ze het vannacht oplossen…
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door trainlovertje »

Voor de duidelijkheid: Ashford International ligt net langs de hogesnelheidslijn, maar om het station te bedienen dien je de HSL te verlaten voor een afstand van pakweg 1 kilometer. Die sporen zijn - in tegenstelling tot de andere sporen in Zuidoost-Engeland - geëlektrificeerd met een 'overhead wire' (en gedeeltelijk ook met derde rail). Maar er geldt dus de klassieke Britse reglementering.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nighttrain »

groentje schreef: 30 dec 2023, 17:59 Ik ben niet helemaal mee, Ashford is toch gewoon op de HS1? Ik had in gedachten om Eurostars van het continent daar te laten keren, en reizigers verder te sturen met reguliere treinen. Natuurlijk, als je ook nog in Ebbsfleet geraakt (ik dacht dat de tunnel misschien voor het station was), is dat wellicht nog beter, want dan is je voor- en natransport een pak korter. Het zal echter wel met bussen moeten, dan, lijkt me...
Het grote probleem Is de (her)organisatie van de grenscontroles. Hebben ze een plan B?Noodprocedures?
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

Ik zal het ongetwijfeld onderschatten, maar het is niet alsof er geen personeel is (in St Pancras) dat tijdelijk naar daar kan verhuizen. Het is niet alsof ze in St Pancras veel kunnen doen als er geen Eurostars rijden...
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nighttrain »

groentje schreef: 30 dec 2023, 20:40 Ik zal het ongetwijfeld onderschatten, maar het is niet alsof er geen personeel is (in St Pancras) dat tijdelijk naar daar kan verhuizen. Het is niet alsof ze in St Pancras veel kunnen doen als er geen Eurostars rijden...
Inderdaad,maar dit Is niet erg.
Het probleem gaat van een eenvoudig koffiemachien tot een Klein cellencomplex over beveiligde informatica hardware...enz......waar is de « neutrale zone »? Waar begint het « UK ». Dit alles maakt onderdeel uit van heel veel papierwerk...Is er een CYCLAMEN uitrusting voorhanden of nodig? Het Is een doos van Pandora..
Dus het gaat hem om personneel van Border control,customs, catering,cleaning,train staff....,dus dat gaat niet over 10 man/vrouw...
Mischien zullen ze nu denken aan een back-up ?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Portbou »

trainlovertje schreef: 30 dec 2023, 18:19 Voor de duidelijkheid: Ashford International ligt net langs de hogesnelheidslijn, maar om het station te bedienen dien je de HSL te verlaten voor een afstand van pakweg 1 kilometer. Die sporen zijn - in tegenstelling tot de andere sporen in Zuidoost-Engeland - geëlektrificeerd met een 'overhead wire' (en gedeeltelijk ook met derde rail). Maar er geldt dus de klassieke Britse reglementering.
Kan er niet gewerkt worden met een "loods" ?
  • Eurostar stopt kort voor Ashford, maar nog op HSL.
  • Iemand die de reglementering wel kent stapt daar op en loodst machinist en trein Ashford International binnen ?
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door trainlovertje »

Ik denk niet dat een loods aan de orde is aangezien:
1) er geen enkele plek aan de HSL is tussen Ashford en de Kanaaltunnel die kan dienen om een dienststop uit te voeren.
2) een loods bij mijn weten dient om een bestuurder te begeleiden die de lijn zelf niet kent en dus om een bestuurder te begeleiden die de reglementering niet kent. Dat zijn twee aparte zaken.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nighttrain »

trainlovertje schreef: 30 dec 2023, 22:47 Ik denk niet dat een loods aan de orde is aangezien:
1) er geen enkele plek aan de HSL is tussen Ashford en de Kanaaltunnel die kan dienen om een dienststop uit te voeren.
Doolands Moore. En in extrême gevallen Is er de Emergency siding van de Folkstone terminal.
Maar daarmee zijn de andere problemen niet opgelost.
Dus status quo....
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door trainlovertje »

Volgens National Rail zou er morgen een gereduceerd treinaanbod kunnen circuleren op HS1. Ik veronderstel dat ze hierbij de Eurostar-treinen voorrang gaan geven.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

nighttrain schreef: 30 dec 2023, 22:21
groentje schreef: 30 dec 2023, 20:40 Ik zal het ongetwijfeld onderschatten, maar het is niet alsof er geen personeel is (in St Pancras) dat tijdelijk naar daar kan verhuizen. Het is niet alsof ze in St Pancras veel kunnen doen als er geen Eurostars rijden...
Inderdaad,maar dit Is niet erg.
Het probleem gaat van een eenvoudig koffiemachien tot een Klein cellencomplex over beveiligde informatica hardware...enz......waar is de « neutrale zone »? Waar begint het « UK ». Dit alles maakt onderdeel uit van heel veel papierwerk...Is er een CYCLAMEN uitrusting voorhanden of nodig? Het Is een doos van Pandora..
Dus het gaat hem om personneel van Border control,customs, catering,cleaning,train staff....,dus dat gaat niet over 10 man/vrouw...
Mischien zullen ze nu denken aan een back-up ?
Ashford (en Ebbsfleet) hebben ooit Eurostarreizigers ontvangen, veel van de zaken zijn dus misschien nog ter plaatse, nee? Op z'n minst is er een precedent voor hoe het station moet ingericht worden. Maar opnieuw, ik zal de moeilijkheid wellicht wel onderschatten, toch vind ik het redelijk ergerlijk dat er niet minstens een poging wordt gedaan om nog iets te laten rijden... Dit is zo'n geval waar je toch zou denken dat je alle hens aan dek roept en probeert zo snel mogelijk minstens een deel van de reizigers te verplaatsen, al was het maar omdat je sowieso veel van die reizigers zal moeten verplaatsen, indien niet nu, dan wel in de komende dagen(!).
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

De internationale delen van de stations van Ashford en Ebbsfleet zijn al 3½ jaar niet meer in gebruik, de vraag is maar in hoeverre je deze meteen weer gebruiksklaar hebt. Een schoonmaakbeurt zal op z'n minst noodzakelijk zijn, maar hoe staat het met de rest van de apparatuur? Is deze nog in goede staat? Is deze geijkt en gecertificeerd indien nodig? Als er computers staan, zijn deze nog in werkende staat of zijn er wat computers gepikt om een defecte computer in St. Pancras te vervangen?

En dan krijg je de praktische zaken zoals lijnkennis (bij Ashford) en capaciteit van de terminals.

Ebbsfleet International is een station 'in the middle of nowhere': het heeft parkeergelegenheid en er zijn wat bushaltes, maar er is geen aansluitend vervoer. Er is een National Rail-station in de buurt (Northfleet) maar er is geen veilige wandelroute om daar te komen. Er zal dus iets van pendelvervoer geregeld moeten worden tussen die stations.

Geen enkele van die dingen is een onoverkoombaar probleem, maar het is niet in een paar uur geregeld.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

Dat lijkt me ook, al zou ik denken dat reizigers wijs genoeg zijn om te beseffen dat noodscenario's niet zo comfortabel zullen zijn als normale dienst, en niet meteen zouden geven om wat achtergelaten stof. Een busdienst tussen Ebbsfleet en Londen, of op z'n minst een goed bediend station met inclusief treinticket, zou inderdaad georganiseerd moeten worden, en met een enkele bus zou je er ook niet komen, een Eurostarstel heeft al snel 800 of meer reizigers aan boord. Het is vooral het gelaten afwachten (waar het voor mij als buitenstaander op lijkt) wat me echter tegen de borst stoot. En misschien moet Eurostar toch maar eens een paar noodscenario's voorbereiden om reizigers ter bestemming te krijgen, want het duurde nu telkens maximum een dag, maar er komt misschien een moment dat het langer zal zijn, en wat dan? Zoals vanouds met treinen naar Calais en Dover, en daar met een pendelbus de boot op? Pendelen tot Ashford (en dus die lijnkennis terug bijspijkeren)?
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: nieuwstopic?!

Bericht door 4303 »

Heerlijk hoe simpel de wereld is! Voor sommige toch.
Ashford is niet voorzien om 800 reizigers te verwerken. De wachtruimte is voorzien op max 100 man. Dan spreek ik nog niet over de controlefaciliteiten.
En ik kan nog 100 andere reden geven.
Maar goed, Eurostar kan en wil niet. Laten we dat als eindconclusie nemen? Bende prutsers dat we zijn.

Prettig eindejaar.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nighttrain »

groentje schreef: 31 dec 2023, 05:59 Dat lijkt me ook, al zou ik denken dat reizigers wijs genoeg zijn om te beseffen dat noodscenario's niet zo comfortabel zullen zijn als normale dienst, en niet meteen zouden geven om wat achtergelaten stof. Een busdienst tussen Ebbsfleet en Londen, of op z'n minst een goed bediend station met inclusief treinticket, zou inderdaad georganiseerd moeten worden, en met een enkele bus zou je er ook niet komen, een Eurostarstel heeft al snel 800 of meer reizigers aan boord. Het is vooral het gelaten afwachten (waar het voor mij als buitenstaander op lijkt) wat me echter tegen de borst stoot. En misschien moet Eurostar toch maar eens een paar noodscenario's voorbereiden om reizigers ter bestemming te krijgen, want het duurde nu telkens maximum een dag, maar er komt misschien een moment dat het langer zal zijn, en wat dan? Zoals vanouds met treinen naar Calais en Dover, en daar met een pendelbus de boot op? Pendelen tot Ashford (en dus die lijnkennis terug bijspijkeren)?
Heel boeiend om U te lezen,maar uw inzichten getuigen niet van enige kennis of ervaring jammerlijk genoeg! Dit is een vastestelling en geen kritiek.

Graag had ik enkele antwoorden gehad betreffende uw visie en vorstellen, dus niet enkel loze woorden!
Hoeveel mensen heb je nodig ,en hoeveel tijd neemt het ,om het CYCLAMEN systeem te instaleren in die stations en te laten werken? En dit op een zaterdag ochtend? Zonder dit systeem geen toegang tot het UK!

Via Calais (ferry en tunnel): men spreekt van 30.000 reizigers ,dus laten we aannemen 15.000 perrichting. 70/bus =218 bussen!
Er is geen enkel systeem die een noodcapaciteit heeft van 100 bussen in 1 richting nl CAFO of CADO. De ferries varen maar niet met 100% bemanning om 100% capaciteit aan te bieden en dit naast hun gewone reservaties. Alle nodige diensten brengen staff in lijn in functie van de gegeven reservaties ttz Haven(DFDS/Irish ferries/P&O) tunnel.
Waar ga je op een zaterdag ochtend 200 bussen vinden vanuit Parijs??
Dit is geen computerspelletje vanachter een klavier en beeldscherm.
En Ja ,hevige storm hier...vandaag en gisteren...met een kans dat Dover moet sluiten.
Laatst gewijzigd door nighttrain op 31 dec 2023, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie