80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door b-loc »

Presario schreef:
13'erke schreef:
msts.be schreef: Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?
Zou dat witte vlak niet verplicht zijn om in Nederland te mogen rijden?
Waarom moeten loc's in nederland een wit vlak hebben?
Nuja, ze konden hem inderdaad in een mooier kleurtje steken...
net zoals den 28 ook zo lelijk kleur ma mag zeker niet omdat ze geleasd zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Steven »

de traxx van de reeks 28 valt nog goed mee in vergelijking met die fret kleuren.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door dentheo »

Presario schreef:
Waarom moeten loc's in nederland een wit vlak hebben?
Waarom... in England een geel vlak en in Italie een rode streep enz. enz.
Theo
Groeten vanop de Heide
LML
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door LML »

... en in België een geel vlak. Ieder z'n kleurke voor de zichtbaarheid... :)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Joris »

Hallo,
Bij mijn weten zijn enkel verplicht: In Italie een rood vlak en in Nederland een wit of geel vlak, voor de zichtbaarheid.
Door nu een wit vlak aan te brengen op haar locs, geeft SNCF zeeeeeer duidelijk weer wat ze met deze locs willen doen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
KurtDS

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door KurtDS »

b-loc schreef: net zoals den 28 ook zo lelijk kleur ma mag zeker niet omdat ze geleasd zijn?
Deze locs dragen dezelfde kleuren als elke andere SNCF FRET loc (groen grijs wit), alleen komen ze op deze loc wat raar over. Dit is niet gelijk aan de schildering van onze traxxen, die hebben inderdaad nog de kleuren van het leasebedrijf.
Knipex
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Knipex »

De Diesel-Traxx van de SNCF doet nu zijn proefritten tss Kassel en Hannover.

In volgende link <drehscheibe> wordt de suggestie gewekt dat de loks een Belgisch nummer hebben.
Dit vind ik zeer ongeloofwaardig. Nu ken ik niet de details van dit nummer, maar ik zie nergens 'FR' staan.
Het zou dus best kunnen dat ....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Shrek »

sncf benelux is toch in belgië gevestigd? de locs zouden ook gebruikt worden om de class 66 die nu in belgië rijden te vervangen, dus het zou zeker goed kunnen dat dit "belgische" locs worden :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Steven »

het cijfer 88 is al zeker de landcode voor België.
13'erke

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door 13'erke »

Laat maar komen, beetje meer afwisseling. Alhoewel, ze kunnen wel een bedreiging vormen voor de BB67000... :?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Shrek »

ik denk dat bij deze reeks 76 geboren is :D
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Hogersluys »

Ik vind de electrische versie van de TRAXX mooier dan de dieselversie. Vooral het dak van deze laatste steekt een beetje af.

Die TRAXX moet nu trouwens wel een van de meest succesvolle loc in de geschiedenis zijn zeker?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Adler »

De 88 en B zijn inderdaad van Belgie, de VKM (Vehicle Keeper Marking) code AKIEM is dan weer van een Franse leasing-maatschappij, een filiaal van SNCF.
http://www.akiem.com

De lijst van VKM codes begint al behoorlijk lang te worden.
De laatste lijst van 2/9/2009 is al 104 pagina's.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Shrek »

hoe bepaald men eigenlijk het tweede nummer (0076)? Kiest de sncf dit of wordt dit in belgië geregeld?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Adler »

Shrek schreef:hoe bepaald men eigenlijk het tweede nummer (0076)? Kiest de sncf dit of wordt dit in belgië geregeld?
De 92 is voor diesellok, de 88 voor het land waar de lok is geregistreerd (in dit geval dus België) en de volgende 7 cijfers zijn het zogenaamde nationale blok.
Elk land moet een NVR (Nationaal Voertuigen Register) bijhouden met alle in dat land geregistreerde spoorvoertuigen.
In België gebeurt dit door de FOD Mobiliteit en Vervoer.
Zij kennen dus die 7 cijfers toe, waarvan de eerste vier (0076) een nummer is voor het type lok of wagon.
Plaats reactie