80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Accelerat »

Shrek schreef:ik denk dat we deze dieseltraxxjes heel regelmatig in België te zien gaan krijgen :) weer een loctype erbij :D
En een veel mooier loctyppe valt niet meer te zien! :evil:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door treinbruno »

De sncf was de enige in west europa die niets bij de moffen kocht en dat is nu ook voorbij :x :|
K houd toch meer van alstom treinen (buiten een paar uitzonderingen dan :) )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:De sncf was de enige in west europa die niets bij de moffen kocht en dat is nu ook voorbij :x :|
K houd toch meer van alstom treinen (buiten een paar uitzonderingen dan :) )
Het teken dat de TRAXX niet zo slecht is waarschijnlijk.
Overigens, er bollen al Duitse locs bij de SNCF hoor. In die 'prima' diesels zit er al een groot Siemens aandeel. Ik weet niet of alstom daar zo veel aan heeft gedaan...
Ik heb overigens ooit eens gelzen, en vond er wel iets in zitten: Samen met de h verdween ook de kwaliteit uit alsthom....
Zijn overigens al die nieuwkoop diesels niet voor Fret? En die gaan dan reizigerstreinen slepen? Misschien is er nog wat hoop voor de CC72000 op reizigers...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Hogersluys »

ziemon schreef:SNCF Fret heeft vast nog maar 45 losk besteld, en wel voor 160 miljoen (45 kan nooit kloppen..). De overige 35 (120 miljoen) zijn nog een optie.
Dat komt neer op 3,43 miljoen euro per locomotief. Dat is toch waanzinnig veel (of niet, ik ben daar niet echt in thuis)
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door dentheo »

Hogersluys schreef:
ziemon schreef:SNCF Fret heeft vast nog maar 45 losk besteld, en wel voor 160 miljoen (45 kan nooit kloppen..). De overige 35 (120 miljoen) zijn nog een optie.
Dat komt neer op 3,43 miljoen euro per locomotief. Dat is toch waanzinnig veel (of niet, ik ben daar niet echt in thuis)
Ik denk dat een diesel 66 rond de twee miljoen euro kost dus die dieseltraxx is duur.
Een electrische traxx dat zou ongeveer die prijs moeten zijn.
Diesel is normaal ongeveer één miljoen goedkoper dan een electrische.
Theo
Groeten vanop de Heide
ziemon

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door ziemon »

Ik vind het altijd moeilijk om die prijzen goed in te schatten. Je weet niet wat voor service contracten er bij zijn afgesloten, in hoeverre er scholing, reserve-onderdelen enz bij het contract inbegrepen zijn. 3,43 miljoen voor een diesel-Traxx is kaal wel duur, maar de loks moeten nog wel gehomologeerd worden voor Frankrijk, Belgie en evt Nederland, die trajecten kosten ook nog een duit en kunnen de prijs beinvloed hebben.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door msts.be »

Raar, raar, raar en nog eens raar.. iemand al gedacht hoe de FRET liverij zou kunnen staan op een diesel-TRAXX ?

Oordeel zelf:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4333310

Zoals de lok nu geschilderd/overkleefd is, doet hij mij gewoon denken aan de Prima 6000. Er klopt gewoon iets niet aan de loc, of anders is de foto slecht genomen (overbelicht, slecht contrast, etc). Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?

Ik ben benieuwd wat het wordt wanneer ook de FRET-belettering en de "regenboog" (aka "Carmillon") eropkomen.. :?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Accelerat »

Wat ontzettend LELIJK! Yuk! :x
Sander14

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Sander14 »

Joepie.... :roll: Wat een afzichtelijk ding zeg.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Steven »

hoe je met kleuren iets mooi of lelijk kan maken, de kleuren van fret sncf vallen geregeld tegen op verschillende type loks.
Trammist

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Trammist »

Doet me wat denken aan een vuilniskar :P
celtjan

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door celtjan »

Trammist schreef:Doet me wat denken aan een vuilniskar :P
Te Gent doen we een 'IVAGO Dienstje' per T77/78
13'erke

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door 13'erke »

msts.be schreef: Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?
Zou dat witte vlak niet verplicht zijn om in Nederland te mogen rijden?
celtjan

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door celtjan »

Best mogelijk!
Presario

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret

Bericht door Presario »

13'erke schreef:
msts.be schreef: Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?
Zou dat witte vlak niet verplicht zijn om in Nederland te mogen rijden?
Waarom moeten loc's in nederland een wit vlak hebben?
Nuja, ze konden hem inderdaad in een mooier kleurtje steken...
Plaats reactie