DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Is het misschien het treinstel dat op één van de foto's op deze webpagina staat? Als je de foto aanklikt kan je ook op een Googleearth kaartje zien waar het treinstel in Tripoli staat. Op Googleearth kan je vervolgens ook zien wat er in 2010 allemaal al klaar was van de Libische spoorwegen in aanbouw.
Wim
Wim
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Hoe de...? Het lijkt me toch dat DSB die treinen exclusief heeft laten ontwerpen i.s.m. AnsaldoBreda, en dan lijkt het me niet de bedoeling dat AB deze vrolijk aan een andere klant kan verkopen?
Lijkt me een mooie klus voor DSB's advocatenlegertje.
Lijkt me een mooie klus voor DSB's advocatenlegertje.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Yep, is het betreffende stel. Niet moeilijk, aangezien het toch de enig rijdende trein in het land is, zoals ik in mijn vorige post aangaf.wimpiespoor schreef:Is het misschien het treinstel dat op één van de foto's op deze webpagina staat?
Edit: nog wat fotootjes
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Deel 65 in de IC4-soap:
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/4.html
2000 km storingsvrij .. Dat belooft voor onze Fyra's
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/4.html
2000 km storingsvrij .. Dat belooft voor onze Fyra's
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Hallo,
En intussen zouden alle IC4's buiten dienst staan...
Groeten,
Joris De Mol
En intussen zouden alle IC4's buiten dienst staan...
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Jongens jongens, dat ze die Italiaanse brol maar rap annuleren voor de Fyra en iets anders kopen...
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
ICE Waar ze in het begin kans toe hadden. Geen homologatie meer nodig.Hobbes schreef:Jongens jongens, dat ze die Italiaanse brol maar rap annuleren voor de Fyra en iets anders kopen...
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
De kostprijs daarvan ligt ook zo'n 50% hoger dan die van een V250.Jorik schreef:ICE Waar ze in het begin kans toe hadden. Geen homologatie meer nodig.Hobbes schreef:Jongens jongens, dat ze die Italiaanse brol maar rap annuleren voor de Fyra en iets anders kopen...
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Ja en waar staan ze nu? Hoeveel heeft die zever nu al gekost?AlexNL schreef:De kostprijs daarvan ligt ook zo'n 50% hoger dan die van een V250.Jorik schreef:ICE Waar ze in het begin kans toe hadden. Geen homologatie meer nodig.Hobbes schreef:Jongens jongens, dat ze die Italiaanse brol maar rap annuleren voor de Fyra en iets anders kopen...
Ik ben één van de gelukkigen die in de toekomst met die brol mag gaan rijden en ik sta er eerlijk gezegd niet voor te springen als ik dat allemaal zo lees.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Achteraf praten is altijd makkelijk. Destijds (2003/2004) waren de problemen voor AnsaldoBreda nog niet van de orde van grootte die ze nu zijn en had AnsaldoBreda simpelweg het beste bod voor de gestelde criteria ("zo goedkoop mogelijk").Hobbes schreef:Ja en waar staan ze nu? Hoeveel heeft die zever nu al gekost?
Ik ben één van de gelukkigen die in de toekomst met die brol mag gaan rijden en ik sta er eerlijk gezegd niet voor te springen als ik dat allemaal zo lees.
Met de informatie van nu had men nooit treinen bij AnsaldoBreda gekocht. Met de informatie van nu had men de HSL-Zuid in Nederland nooit apart aanbesteed.
Met de informatie van nu was die hele HSL waarschijnlijk niet gebouwd.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Ik ken treinbestuurders die met de V250 niet willen rijden wegens te onveilig.gisteren hoorde ik van iemand dat in België de V250 aan de kant staan
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Dat kan ik geloven, maar als die trein wordt toegelaten betekent dat toch dat het wél veilig is? Weigeren ermee te rijden zou dan kunnen worden opgevat als werkweigering...neigezug schreef:Ik ken treinbestuurders die met de V250 niet willen rijden wegens te onveilig.
Misschien worden er even geen proefritten gedaan in België?gisteren hoorde ik van iemand dat in België de V250 aan de kant staan