DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Als er voor mei 2009 geen 14 exemplaren van de IC4 beschikbaar zijn voor de commerciele dienst, gaat de DSB de totale order van 83 stellen definitief annuleren.
De IC4 had al in 2003 in dienst moeten zijn.
De IC4 had al in 2003 in dienst moeten zijn.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Dat heb ik al vaker gelezen (en gepost) ja... ik ben benieuwd of DSB zich aan dat ultimatum gaat houden. Eén van de mogelijke gevolgen hiervan is dat AnsaldoBreda failliet kan gaan, wat tot gevolg heeft dat men de V250 (aka Albatros) niet meer kan leveren.
Ik kan niet wachten op eind mei... AB heeft dus nog maar net 2,5 maand om die treinstellen te leveren - hoeveel moeten ze er nog?
Ik kan niet wachten op eind mei... AB heeft dus nog maar net 2,5 maand om die treinstellen te leveren - hoeveel moeten ze er nog?
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Het artikel in 'The Copenhagen Post' dateert van 23 februari 2009 maar vermeldt niet hoeveel er nu al zijn geleverd.AlexNL schreef: Ik kan niet wachten op eind mei... AB heeft dus nog maar net 2,5 maand om die treinstellen te leveren - hoeveel moeten ze er nog?
Omdat de DSB ook eist dat alle problemen met de al geleverde stellen zouden opgelost zijn eind mei, is de kans nog steeds erg groot dat ze het hele contract opzeggen.
Lars Barfoed, de minister van transport van Denemarken, zei:
"I’m worried, that’s for sure. The delivery situation has been poor for many years now in terms of both tardiness and poor quality".
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Den Lars zal dat wel in het Deens gezegd hebben denk ik,want zijn Engels is niet zo goed volgens "overweg 12+1"?Adler schreef:Het artikel in 'The Copenhagen Post' dateert van 23 februari 2009 maar vermeldt niet hoeveel er nu al zijn geleverd.AlexNL schreef: Ik kan niet wachten op eind mei... AB heeft dus nog maar net 2,5 maand om die treinstellen te leveren - hoeveel moeten ze er nog?
Omdat de DSB ook eist dat alle problemen met de al geleverde stellen zouden opgelost zijn eind mei, is de kans nog steeds erg groot dat ze het hele contract opzeggen.
Lars Barfoed, de minister van transport van Denemarken, zei:
"I’m worried, that’s for sure. The delivery situation has been poor for many years now in terms of both tardiness and poor quality".
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Daar gaan er niet veel om treuren, zo ne lelijke treinAlexNL schreef:..., wat tot gevolg heeft dat men de V250 (aka Albatros) niet meer kan leveren.
Wel spijtig natuurlijk voor de mensen die hun job dan verliezen, hopelijk komt het zo ver niet!!!
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
niet enkel spijtig dan voor de mensen die hun job verliezen maar ook voor HSA die de treinen dringend nodig heeft om de gewenste plannen te kunnen uitvoeren.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
wie weet rijden ze dan met 2 albatrosen rond, en de rest met velaro of AGV
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Velaro of Venturio lijkt me sowieso veel toffer dan een V250. Vooral die Venturio, prrr
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Da's inderdaad een fijn machien!!!!!! Veel knapper dan die Albatros vind ik!
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Naar het schijnt gaat er morgen een V250 naar de Watergraafsmeer.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Maar ik denk dat HSA of HighSpeed ofzo al lang hadden kunnen reageren...Steven schreef:niet enkel spijtig dan voor de mensen die hun job verliezen maar ook voor HSA die de treinen dringend nodig heeft om de gewenste plannen te kunnen uitvoeren.
Men kan rustig de levering "bewaken" expediting heet dat in studiebureau (consultent) jargon.
Dan ga je rustig bv. elke twee maand even op bezoek, noteer hun planning en kijk dan na of ze ze naleven, bestelling bij onderaannemers enz. enz.
Dan heb je zeer snel in de gaten wat er kan en niet kan, hadden ze dat enkele jaren geleden gedaan, dan hadden ze de plug er nog uit kunnen trekken. De HSL kwam toch ook te laat....
Misschien beter dat ze het alsnog doen en de eer aan zichzelf houden.
Alhoewel... in de politiek MAG er niets fout gaan alles moet onfeilbaar zijn....tot het echt te laat is om er iets aan te doen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Dan moeten dergelijke voorwaarden wel in het contract worden opgenomen. Ik ken het contract niet, maar wat ik van horen zeggen heb is dat er vrijwel geen boete- en monitoringsclausules in het contract zijn opgenomen.
Voor zover mij bekend is, is het enige wat erinstaat dat er minstens 2 werkende treinstellen moeten zijn binnen 9 maanden na oplevering van de HSL-Zuid. Zelfs al wordt de HSL-Zuid morgen opgeleverd, dan heeft AnsaldoBreda alsnog tot december 2009 om 2 werkende treinen te leveren.
Jammer dat men bij het opstellen van het contract niet meer clausules heeft opgenomen, zelfs al is het er een met een boete voor HSA... dan weet ik zeker dat, neem een Siemens, die boete zou hebben betaald, om HSA een reeks treinen te mogen leveren.
Voor zover mij bekend is, is het enige wat erinstaat dat er minstens 2 werkende treinstellen moeten zijn binnen 9 maanden na oplevering van de HSL-Zuid. Zelfs al wordt de HSL-Zuid morgen opgeleverd, dan heeft AnsaldoBreda alsnog tot december 2009 om 2 werkende treinen te leveren.
Jammer dat men bij het opstellen van het contract niet meer clausules heeft opgenomen, zelfs al is het er een met een boete voor HSA... dan weet ik zeker dat, neem een Siemens, die boete zou hebben betaald, om HSA een reeks treinen te mogen leveren.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Ik heb nooit meegemaakt dat het in een contract stond, maar ook nooit dat men de toegang weigerde....integendeel bij het eerste bezoek tovert men fier zijn mooie optimistische planning boven en bevestigt die nog even op papier...zo graaft men meestal zelf zijn kuil zelf. Na een bezoek of drie is de waarheid meestal boven water.AlexNL schreef:Dan moeten dergelijke voorwaarden wel in het contract worden opgenomen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
De HSL-Zuid is toch al opgeleverd?AlexNL schreef:
Voor zover mij bekend is, is het enige wat erinstaat dat er minstens 2 werkende treinstellen moeten zijn binnen 9 maanden na oplevering van de HSL-Zuid. Zelfs al wordt de HSL-Zuid morgen opgeleverd, dan heeft AnsaldoBreda alsnog tot december 2009 om 2 werkende treinen te leveren.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Ik bedoelde opgeleverd en goedgekeurd... er vinden nog steeds testritten plaats voor het beveiligingssysteem, dus de lijn is nog niet volledig opgeleverd. De infrastructuur is er, maar zonder safety systems kun je er niet op rijden.
Quote uit Kritiek op aankoop van Italiaanse trein van NS:
Quote uit Kritiek op aankoop van Italiaanse trein van NS:
Maar Stefano Fanucci, verantwoordelijk projectmanager voor de V250-hogesnelheidstrein bij het Italiaanse Ansaldo Breda bestrijdt de mening over zijn bedrijf: „Wij zijn volgens het contract niet te laat met leveren. Vanaf het moment dat de lijn volledig is gecertificeerd hebben we nog negen maanden om de eerste trein te laten rijden. Bij mijn weten is de lijn nog niet totaal goedgekeurd voor vervoer met 250 kilometer per uur, zoals is afgesproken in het contract.” Fanucci zegt dat AnsaldoBreda twee treinen zo goed als gereed heeft. De eerste zal eind december of begin januari aan Nederland worden geleverd. De tweede is een prototype dat sinds maart rijdt op het testcircuit in het Tsjechische Velim. Ook deze trein zal aan NS worden overgedragen, eind januari of begin februari, zo zegt Fanucci. De productie van de andere treinen is in volle gang, zo verzekert hij.