Fyra
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Fyra.
Stand een maand geleden:
*De stellen 4801, 4804, 4805, 4808, 4809, 4881, 4882 en 4883 zijn in Nederland. (Volgens mij allemaal op de Watergraafsmeer, misschien een enkele op de Dijksgracht (daar tegenover) of elders in Belgie/NL)
*In Piacenza staan voor een retrofit** de 4802, 3 en 7.
*De 4806 is in Piastioa voor inbouw interieur
*4810-4816 zijn in Piastoia nog in aanbouw.
**Retrofit staat voor het aanbrengen van allerlei wijzigingen en verbeteringen die men in de loop van de tijd heeft verzonnen. Zoals SLT die herfst-/winterbestendig is gemaakt in de werkplaats Amsterdam Zaanstraat (die o.a. daarvoor weer in dienst is gesteld) was ook een retrofit.
Bron:http://somda.nl/forum/3884/14/HSL+Materieel/
*De stellen 4801, 4804, 4805, 4808, 4809, 4881, 4882 en 4883 zijn in Nederland. (Volgens mij allemaal op de Watergraafsmeer, misschien een enkele op de Dijksgracht (daar tegenover) of elders in Belgie/NL)
*In Piacenza staan voor een retrofit** de 4802, 3 en 7.
*De 4806 is in Piastioa voor inbouw interieur
*4810-4816 zijn in Piastoia nog in aanbouw.
**Retrofit staat voor het aanbrengen van allerlei wijzigingen en verbeteringen die men in de loop van de tijd heeft verzonnen. Zoals SLT die herfst-/winterbestendig is gemaakt in de werkplaats Amsterdam Zaanstraat (die o.a. daarvoor weer in dienst is gesteld) was ook een retrofit.
Bron:http://somda.nl/forum/3884/14/HSL+Materieel/
Re: Fyra.
Hier was nog niet gemeld dat Fyra tot eind 2012 nog eerst aan de huidige snelheid zouden rijden. Impliciet betekend dat ze al wel zullen rijden! www.voorbeterov.nl/111123b.php
Verder zijn er de afgelopen 2 weken 's nachts tests gedaan, heb allen de aankondiging van prorail gelezen, geen idee hoe het ging.
Verder zijn er de afgelopen 2 weken 's nachts tests gedaan, heb allen de aankondiging van prorail gelezen, geen idee hoe het ging.
Re: Fyra.
Er staat duidelijk bij "naar verwachting" dus er is nog helemaal niets zeker. Ze zeggen toch al jaren dat de V250 naar verwachting binnenkort gaat rijden.
Er staat ook niet bij op welk traject deze dan zal rijden, Amsterdam-Breda of Amsterdam-Brussel? Als men begint met Amsterdam-Breda is het logisch om de huidige dienstregeling aan te houden (dus max. 160) en dat in december aan te passen. Ook omdat er eerder waarschijnlijk ook niet genoeg treinen in dienst zijn om alle ritten met V250 te rijden.
Er staat ook niet bij op welk traject deze dan zal rijden, Amsterdam-Breda of Amsterdam-Brussel? Als men begint met Amsterdam-Breda is het logisch om de huidige dienstregeling aan te houden (dus max. 160) en dat in december aan te passen. Ook omdat er eerder waarschijnlijk ook niet genoeg treinen in dienst zijn om alle ritten met V250 te rijden.
Re: Fyra.
Andere eendebek, de Talgo
Talgo 250
Inter-operability at the service of railway operators worldwide.
Train with automatic variable gauge system and dual voltage designed for travelling on conventional and High Speed tracks.
Maximum commercial speed 250 km/h (UIC gauge) 220 km/h (Spanish gauge).
Maximum acceleration on curves
1.2 m/s2
Traction units
2
Traction Electrical.
Electricity supply
25 kV, 50 Hz / 3 kV c.c.
Installed power
4800 kW c.a. / 4000 kW c.c.
Power generators
Two identical, independent generators.
Bogies Bo - Bo
Wheelbase 2.8 m
Power axles
8
Maximum weight per axle 18 t.
Front Aerodynamic, optimised for pressure waves and side winds.
Pneumatic braking
Two discs per axle.
Electric braking
Regenerating (2400 kW) and Rheostatic (2000 kW)
Length 20 m
Maximum width
2.96 m
Height 4 m
Operation direction
Two way (”push-pull”)
Operation Single train or in multiple configuration
Talgo 250
Inter-operability at the service of railway operators worldwide.
Train with automatic variable gauge system and dual voltage designed for travelling on conventional and High Speed tracks.
Maximum commercial speed 250 km/h (UIC gauge) 220 km/h (Spanish gauge).
Maximum acceleration on curves
1.2 m/s2
Traction units
2
Traction Electrical.
Electricity supply
25 kV, 50 Hz / 3 kV c.c.
Installed power
4800 kW c.a. / 4000 kW c.c.
Power generators
Two identical, independent generators.
Bogies Bo - Bo
Wheelbase 2.8 m
Power axles
8
Maximum weight per axle 18 t.
Front Aerodynamic, optimised for pressure waves and side winds.
Pneumatic braking
Two discs per axle.
Electric braking
Regenerating (2400 kW) and Rheostatic (2000 kW)
Length 20 m
Maximum width
2.96 m
Height 4 m
Operation direction
Two way (”push-pull”)
Operation Single train or in multiple configuration
iemad nieuws van de V250 FYRA
hoi iedereen,
is er nog nieuws over de FYRA.
Het is lang geleden
VG
Cocoken
is er nog nieuws over de FYRA.
Het is lang geleden
VG
Cocoken
Re: iemad nieuws van de V250 FYRA
Volgens de optimisten zouden de stellen in september 2012 in normale dienst komen. Volgens de pessimisten gaan ze nooit rijden. De waarheid zal wel ergens daartussen liggen zeker?
Re: iemad nieuws van de V250 FYRA
we kijken er naar uit dat ze toch eens in produktie komen
We wachten af
bedankt
We wachten af
bedankt
Re: iemad nieuws van de V250 FYRA
Ze zijn toch al in productie? Ik denk zelfs dat ze bijna allemaal al "af" zijn.COCOKEN007 schreef:we kijken er naar uit dat ze toch eens in produktie komen
We wachten af
bedankt
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Fyra.
Er zijn nog 7 stellen niet in Nederland aangekomen: 4810-16. De overige treinstellen zijn al een keer in NL geweest, staan er nog of zijn terug naar Italie voor een retrofit/inbouw interieur. Zie vorige pagina, voorlopig is daar nog niets meer bekends over.
Sinds 22-12 huurt NSHispeed een treinstel (de 4805) om de opleiding voor een V250 te starten. Vanaf 18-1 geldt dat ook voor een tweede treinstel. "huren" overigens wegens papieren kwestie. NSH kan nu zelf ritten rijden (voor opleiding) in plaats van AB. Maar de berichten hierover zijn soms tegensprekend en soms een beetje onduidelijk.
"Later" gaan de treinstellen naar NSFS, NSH least de treinstellen daar weer van.
Toelating is dusver rond dat er een toelating om testritten te gaan maken, nog niet voor reizigersvervoer. Voor deze toelating reden de stelling onder een Verklaring van Geen Bezwaar.
Sinds 22-12 huurt NSHispeed een treinstel (de 4805) om de opleiding voor een V250 te starten. Vanaf 18-1 geldt dat ook voor een tweede treinstel. "huren" overigens wegens papieren kwestie. NSH kan nu zelf ritten rijden (voor opleiding) in plaats van AB. Maar de berichten hierover zijn soms tegensprekend en soms een beetje onduidelijk.
"Later" gaan de treinstellen naar NSFS, NSH least de treinstellen daar weer van.
Toelating is dusver rond dat er een toelating om testritten te gaan maken, nog niet voor reizigersvervoer. Voor deze toelating reden de stelling onder een Verklaring van Geen Bezwaar.
Re: Fyra.
Hallo,
Met andere woorden, die stellen rijden de eerst volgende maanden nog geen diensten?
Groeten,
Joris De Mol
Met andere woorden, die stellen rijden de eerst volgende maanden nog geen diensten?
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23