Fyra
Re: Fyra.
Het is niet omdat er geen goederentrein rijdt op een bepaald uur dat daarom er nog geen rijpad voorzien is in de standaarddienstregeling van de lijn.
Lijn 12 zou theoretisch vol kunnen zitten met rijpaden die bijna dagelijks maar voor de helft gebruikt worden, maar dat laat dan niet toe om nieuwe rijpaden te verkopen in de dienstregeling, want de verkochte rijpaden moeten beschikbaar blijven voor gebruik en niet gehinderd worden door een ander.
Of zoiets.
Lijn 12 zou theoretisch vol kunnen zitten met rijpaden die bijna dagelijks maar voor de helft gebruikt worden, maar dat laat dan niet toe om nieuwe rijpaden te verkopen in de dienstregeling, want de verkochte rijpaden moeten beschikbaar blijven voor gebruik en niet gehinderd worden door een ander.
Of zoiets.
Re: Fyra.
Naar ik gehoord heb is dat 1 van de redenen waarom de financiën van Logistcs zo slecht zijn:
Ze hebben namelijk een hele hoop rijpaden gekocht, die ze wel betalen, maar nooit gebruiken.
(Vermoedelijk om de concurrentie dwars te zitten)
Een boeteregeling kan daar veel aan verhelpen: een ongebruikt rijpad dubbel zo duur maken, tenzij het minstens zoveel uren/dagen vooraf terug vrijgegeven wordt.
Ze hebben namelijk een hele hoop rijpaden gekocht, die ze wel betalen, maar nooit gebruiken.
(Vermoedelijk om de concurrentie dwars te zitten)
Een boeteregeling kan daar veel aan verhelpen: een ongebruikt rijpad dubbel zo duur maken, tenzij het minstens zoveel uren/dagen vooraf terug vrijgegeven wordt.
Re: Fyra.
6.6.2 Toegewezen en niet gebruikte capaciteit
Het gebruiksrecht voor de toegewezen capaciteit is in principe volledig te betalen door de aanvrager
(zie uitzonderingen punt 6.1). Bij annulatie van de toegewezen capaciteit zal het bedrag (behalve de
administratieve kosten) voor de niet-gebruikte capaciteit als volgt berekend worden:
< 24u 100%
Tussen 24u en 30 dagen 30%
Tussen 30 dagen en 60 dagen 15%
> 60 dagen 0%
Het gebruiksrecht voor de toegewezen capaciteit is in principe volledig te betalen door de aanvrager
(zie uitzonderingen punt 6.1). Bij annulatie van de toegewezen capaciteit zal het bedrag (behalve de
administratieve kosten) voor de niet-gebruikte capaciteit als volgt berekend worden:
< 24u 100%
Tussen 24u en 30 dagen 30%
Tussen 30 dagen en 60 dagen 15%
> 60 dagen 0%
Re: Fyra.
Met telkens een noodremming als je van NL België binnen rijdt (ik veronderstel dat je bedoelt om langs de HSL te laten rijden). Dat is dus inderdaad niet ideaalShrek schreef:Geef die HLE28 de software van de NSH-traxxen en je bent vertrokken hoor. Als het echt moet kan het wel, maar ideaal is het natuurlijk niet.ReisThijs schreef:Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Zolang een HLE28 de HSL-zuid niet op mag gaat dat niet lukken met het huidige materieel. (Als dat zo makkelijk was, waarom doet men dat nu nog niet?)
Verder is het erg lastig om met een trein die niet sneller kan dan 160 een dienstregeling uit te voeren die gemaakt is voor 250...
De Benelux heeft nu al een heel onhandig pad tussen Amsterdam en Rotterdam omdat het er anders niet meer tussen pastte.
Re: Fyra.
Op lijn 12 valt het misschien nog wel mee, maar tussen Rotterdam en Amsterdam past de Benelux volgend jaar echt niet meer, d.w.z. er is geen acceptabel pad meer beschikbaar. Het is ook voor het eerst dat NS geen pad via de Oude Lijn meer heeft aangevraagd dat kan dienen als terugvaloptie als er geen V250's beschikbaar zijn. En dan heb je inderdaad kans dat er in de restruimte geen goede paden meer zijn.MIVB-reiziger schreef:Aan?? Wat gaat daar dan rijden in de plaats van de Benelux, extra goederentreinen?groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
Volgens mij de verbinding via Haarlem naar Amsterdam...iets langer en minder snel dan via Schiphol.hle2127 schreef:en wat is die oude lijn dan ? en via breda en utrecht is wellicht ook geen oplossing .
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Met de "oude lijn" wordt tegenwoordig zowel de route Rotterdam - Leiden - Haarlem - Amsterdam als de route Rotterdam - Leiden - Schiphol - Amsterdam bedoeld.
Via Breda en Utrecht is een mogelijke route, maar zal niet in vaste dienstregeling gereden gaan worden omdat:
1) Deze route qua reistijd ongeveer 10 minuten langer is dan de huidige route, en je Schiphol niet meer aandoet
2) Je dan aan de "verkeerde kant" Amsterdam binnenkomt, en je niet naar de Watergraafsmeer kunt zonder te Amsterdam Centraal te keren. En een loc omlopen doen ze liever niet op Amsterdam Centraal. Keren zou misschien nog kunnen op de Zaanstraat, maar van dat terrein wil men eigenlijk af.
3) Schiphol wordt niet meer aangedaan, tenzij er vanaf Amsterdam Centraal wordt doorgereden naar Schiphol / Hoofddorp Opstel. Te Hoofddorp is er echter weinig plek om nóg een kerende trein op te vangen - de IC Berlijn wijkt niet voor niets uit naar Amsterdam Centraal.
Daarnaast: Amsterdam - Schiphol zit al redelijk vol met treinen. Een trein kan stipt op tijd uit Amsterdam Centraal vertrekken en alsnog met +10 aankomen te Schiphol, alleen vanwege de drukte op dat baanvak.
Via Breda en Utrecht is een mogelijke route, maar zal niet in vaste dienstregeling gereden gaan worden omdat:
1) Deze route qua reistijd ongeveer 10 minuten langer is dan de huidige route, en je Schiphol niet meer aandoet
2) Je dan aan de "verkeerde kant" Amsterdam binnenkomt, en je niet naar de Watergraafsmeer kunt zonder te Amsterdam Centraal te keren. En een loc omlopen doen ze liever niet op Amsterdam Centraal. Keren zou misschien nog kunnen op de Zaanstraat, maar van dat terrein wil men eigenlijk af.
3) Schiphol wordt niet meer aangedaan, tenzij er vanaf Amsterdam Centraal wordt doorgereden naar Schiphol / Hoofddorp Opstel. Te Hoofddorp is er echter weinig plek om nóg een kerende trein op te vangen - de IC Berlijn wijkt niet voor niets uit naar Amsterdam Centraal.
Daarnaast: Amsterdam - Schiphol zit al redelijk vol met treinen. Een trein kan stipt op tijd uit Amsterdam Centraal vertrekken en alsnog met +10 aankomen te Schiphol, alleen vanwege de drukte op dat baanvak.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Fyra.
Beperkingen in het Internationaal verkeer rondom Amsterdam:
*Fyra rijdt niet Schiphol-Amsterdam en op Breda-Schiphol 1x per uur en keert op de Zaanstraat (via Amsterdam Lelylaan)
*Benelux rijdt niet Schiphol-Amsterdam (rijdt via Amsterdam Zuid naar de oostingang van de Watergraafsmeer.
*ICE's 120 en 122 rijden niet Utrecht-Amsterdam, de overige treinen wel (ICE keert op het Westelijk Eiland, niet op de Watergraafsmeer)
*Nachttreinen 418, 419, 446, 447 rijden niet Utrecht-Amsterdam.
Heeft allemaal te maken met een aangevaren spoorbrug nabij Amsterdam CS. Daardoor zijn tussen Amsterdam CS en Muiderpoort 4 sporen ipv 6 sporen beschikbaar, waaronder 2 sporen van het lijnbedrijf Amsterdam CS-Watergraafsmeer.De overige sporen zijn hard nodig voor het lijnbedrijf Weesp-Amsterdam CS en Amsterdam Utrecht-Amsterdam CS.
Alle (op de ICE's na) internationale treinen rijden via de nu buitendienstzijnde sporen naar Watergraafsmeer om gereinigd te worden en de nacht daar door te brengen. Watergraafsmeer is nu eigenlijk alleen bereikbaar via de oostingang en daardoor kunnen de treinen niet Amsterdam CS aandoen.
*Fyra rijdt niet Schiphol-Amsterdam en op Breda-Schiphol 1x per uur en keert op de Zaanstraat (via Amsterdam Lelylaan)
*Benelux rijdt niet Schiphol-Amsterdam (rijdt via Amsterdam Zuid naar de oostingang van de Watergraafsmeer.
*ICE's 120 en 122 rijden niet Utrecht-Amsterdam, de overige treinen wel (ICE keert op het Westelijk Eiland, niet op de Watergraafsmeer)
*Nachttreinen 418, 419, 446, 447 rijden niet Utrecht-Amsterdam.
Heeft allemaal te maken met een aangevaren spoorbrug nabij Amsterdam CS. Daardoor zijn tussen Amsterdam CS en Muiderpoort 4 sporen ipv 6 sporen beschikbaar, waaronder 2 sporen van het lijnbedrijf Amsterdam CS-Watergraafsmeer.De overige sporen zijn hard nodig voor het lijnbedrijf Weesp-Amsterdam CS en Amsterdam Utrecht-Amsterdam CS.
Alle (op de ICE's na) internationale treinen rijden via de nu buitendienstzijnde sporen naar Watergraafsmeer om gereinigd te worden en de nacht daar door te brengen. Watergraafsmeer is nu eigenlijk alleen bereikbaar via de oostingang en daardoor kunnen de treinen niet Amsterdam CS aandoen.
Re: Fyra.
En Hobbes, is het gebeurd of weer uitgesteld ?Hobbes schreef:Volgende week krijgen ik en een paar collega's opleiding van de V250 (Fyra).
We zijn de eersten van FN, we zullen in eerste instantie mee testritten moeten doen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Jawel, wij hebben vorige week met een paar collega's opleiding gekregen van het stel in Amsterdam. (inclusief certificatie)
Het stel op zich rijdt goed, er komen alleen nog zeer veel (al dan niet valse) foutmeldingen binnen in de stuurpost.
Nu is het wachten tot het stel gehomologeerd gaat zijn in België, eer we met de testritten kunnen beginnen, aangezien ze in Brussel niet willen dat er "ordinaire bestuurders" mee rijden vooraleer het gehomologeerd is, dit moet door instructeurs gebeuren.
In Nederland zijn ze er nog altijd zeker van dat de stellen vanaf september gaan ingezet worden tussen Amsterdam en Rotterdam, en vanaf december naar België.
We leven op hoop...
Het stel op zich rijdt goed, er komen alleen nog zeer veel (al dan niet valse) foutmeldingen binnen in de stuurpost.
Nu is het wachten tot het stel gehomologeerd gaat zijn in België, eer we met de testritten kunnen beginnen, aangezien ze in Brussel niet willen dat er "ordinaire bestuurders" mee rijden vooraleer het gehomologeerd is, dit moet door instructeurs gebeuren.
In Nederland zijn ze er nog altijd zeker van dat de stellen vanaf september gaan ingezet worden tussen Amsterdam en Rotterdam, en vanaf december naar België.
We leven op hoop...