Fyra

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

AlexNL schreef:
MIVB-reiziger schreef:Op Railtime is een dienstregeling te vinden van de Fyra op zondag 09/12/2012 (dank aan een lid van forum Tram 2000 om me erop te wijzen), zie: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 1209&stn=0
Zien is geloven.

De eerste trein is de 9205 die Brussel om 07:18 verlaat. De eerste aankomende Fyra is de 9212 die te Brussel-Zuid aankomt om 08:42.
Op zondag natuurlijk, wellicht zijn er op weekdagen vroegere ritten. In ieder geval geen verschil met de huidige Benelux qua vertrektijd (de eerste op zondag is ook om 7.18 u), maar door de kortere reistijd zou je wel een stuk vroeger in 'Olland aankomen.

Verder helemaal eens wat dat zien en geloven betreft. :wink:
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Op de maandag kan ik in ieder geval geen 9201 of 9208 ontdekken, ik denk dat de treinen die ik eerder noemde de eerste zijn.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Fyra.

Bericht door railtravelmanager »

hallo forumleden,

link railtime werkt bij mij niet ... heeft iemand al de officieuze dienstregeling gezien van Fyra vooral op het Nederlandse deel want de stops in België als ik mij niet vergis vallen in het actuele rijpad van de Beneluxtrein (want een half uur later heb je dan de Thalys)

de V250 stellen zullen dan ook toch via lijn 25N gaan aan max 160 km/U

Erwin
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

railtravelmanager schreef:hallo forumleden,

link railtime werkt bij mij niet ... heeft iemand al de officieuze dienstregeling gezien van Fyra vooral op het Nederlandse deel want de stops in België als ik mij niet vergis vallen in het actuele rijpad van de Beneluxtrein (want een half uur later heb je dan de Thalys)

de V250 stellen zullen dan ook toch via lijn 25N gaan aan max 160 km/U

Erwin
De link doet het voorlopig niet meer. Ik weet wel nog dat vertrek- en aankomsttijdstip in Brussel-Zuid hetzelfde waren en dat de totale rit iets meer dan een uur minder duurde. De Thalys deed er op enkele minuten na dezelfde tijd over en reeds steeds ongeveer een halfuur later of vroeger.

Geen idee of de V250 via lijn 25N zal rijden (het zou alvast logisch zijn), maar in dat geval zal de snelheid inderdaad beperkt zijn tot 160 km/h, meer is niet toegestaan (en zou ook vrij zinloos zijn volgens de discussies die we er al over gevoerd hebben).

Al het bovenvermelde is wel bijzonder hypothetisch. Ik zou er niet al te veel geld op durven in te zetten dat we in december echt met V250 over de HSL rijden...
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Fyra.

Bericht door The_Knitter »

AlexNL schreef:Op de maandag kan ik in ieder geval geen 9201 of 9208 ontdekken, ik denk dat de treinen die ik eerder noemde de eerste zijn.
9201 = Brussel Zuid v. 6:18.
De eerste BNL uit Amsterdam = 9212, v. 5:46 Brussel Zuid a. 8:42.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

Volgens de voorlopige gegevens (kan inmiddels verouderde info zijn):
Ieder uur een trein uit Amsterdam van 5.52 tot 21.52
Ieder uur een trein uit Brussel Zuid van 6.22 tot 22.22

Uurregeling Noord -> Zuid:
Amsterdam Centraal
V :52
Schiphol
A :05
V :07
Rotterdam Centraal
A :28
V :30
Antwerpen Centraal
A :03
V :05
Brussel Centraal
A :34
V :35
Brussel Zuid - Midi
A :38
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Fyra.

Bericht door Stijn91 »

Voor de #NMBS freaks: vandaag is de V-250 gehomologeerd voor het Belgische net. Vanaf december zal hij rijden tss BXL en Amsterdam. #fyra

Bron: Twitter
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

Ooit zal hij wel eens gaan rijden, maar voorlopig toch nog niet volgens het schema hierboven. Er is alvast een probleem met het rijden op lijn 25N (verkeerde versie ETCS). Het is ook onduidelijk of er voldoende werkende stellen zullen zijn. Als dat tegenvalt zou de treinserie voorlopig Brussel - Rotterdam vv doen.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Fyra.

Bericht door MaartendeJ »

Vanaf maandag zou de V250 elk uur Amsterdam-Rotterdam gaan rijden. Te weinig inzetbare stellen zorgen ervoor dat er slechts elke 3 uur gereden wordt. (oftwel: 1 omloop van de 3 rijdt)

De serie 600 (IC Amsterdam C-Schiphol-Den Haag HS-Rotterdam; in halfuursligging met de 9200) is toch echt opgeheven. Het Locov - adviesorgaan voor de NS- stelde nog voor om 1x per uur de 3100 door te trekken naar HS, maar dat was wel heel kort dag. (ca 2 weken met aanpassingen voor personeel, materieel en bekendmaking is heel kort...)
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Stijn91 schreef:Voor de #NMBS freaks: vandaag is de V-250 gehomologeerd voor het Belgische net. Vanaf december zal hij rijden tss BXL en Amsterdam. #fyra

Bron: Twitter
Hallo.... in één klap 28 treinen per dag minder op lijn 12 .... :twisted: :twisted: :twisted:
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

In depot Brussel Zuid heeft men een oproep gedaan naar kandidaat bestuurders voor de Fyra. Ben eens benieuwd hoeveel liefhebbers ze gaan vinden.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

Steven schreef:In depot Brussel Zuid heeft men een oproep gedaan naar kandidaat bestuurders voor de Fyra. Ben eens benieuwd hoeveel liefhebbers ze gaan vinden.
En zouden die bestuurders dan enkel Fyra doen of ook nog gewoon andere diensten? En tot waar zouden ze ermee gaan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

Die bestuurders gaan ook nog thalys/tgv doen, in het begin zou het om een trein of 2 gaan. Maar het zou het begin kunnen worden van een volwaardige reeks met bestuurders die enkel nog Fyra gaan doen. Men schreef er bij dat het aantal diensten in de toekomst kan toenemen. Het gerucht van enkele jaren geleden dat Antwerpen al zijn HST diensten zou verliezen krijgt hierdoor weer extra voeding.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Fyra.

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:
Stijn91 schreef:Voor de #NMBS freaks: vandaag is de V-250 gehomologeerd voor het Belgische net. Vanaf december zal hij rijden tss BXL en Amsterdam. #fyra
Hallo.... in één klap 28 treinen per dag minder op lijn 12 .... :twisted: :twisted: :twisted:
32 minder. Of 30 als je de gemiddelde uitval meerekent...

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Klopt de laatste rijdt achter mijn tuin rond Middernacht ...

50% minder treinen op zaterdag en zondag...rust op de heide
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie