Heeft helemaal niets met ertms etc te maken. Het was niet mogelijk om de Fyra zomaar hup van koker 3 (spoor 5/6 Noordzuidverbinding) naar koker 1 (spoor 1/2, gelinkt met L36N/25N) te verhuizen. Dat zal wel gebeuren in dec2013.MIVB-reiziger schreef:En wat is daar de reden voor? Wordt het dan plots zo extreem druk op de 25N dat er geen rijpad meer vrij is?!FLV-FGSP schreef:Volgens nieuwere informatie zouden de Fyra's (of Fyrae, voor degenen die Latijn hebben gehad) toch niet over lijn 25N maar over lijn 25 rijden. Gevolg: aankomst in FBMZ om :42 en vertrek om :18.FLV-FGSP schreef:Volgens de voorlopige gegevens (kan inmiddels verouderde info zijn):
Ieder uur een trein uit Amsterdam van 5.52 tot 21.52
Ieder uur een trein uit Brussel Zuid van 6.22 tot 22.22
Uurregeling Noord -> Zuid:
Amsterdam Centraal
V :52
Schiphol
A :05
V :07
Rotterdam Centraal
A :28
V :30
Antwerpen Centraal
A :03
V :05
Brussel Centraal
A :34
V :35
Brussel Zuid - Midi
A :38
Fyra
Re: Fyra.
spoorwegrealist
Re: Fyra.
Waarom moeten deze perse in koker 3 terechtkomen? Heeft dit te maken met de uitwijksporen in FBMZ die zullen gebruikt worden?stefanic schreef:Heeft helemaal niets met ertms etc te maken. Het was niet mogelijk om de Fyra zomaar hup van koker 3 (spoor 5/6 Noordzuidverbinding) naar koker 1 (spoor 1/2, gelinkt met L36N/25N) te verhuizen. Dat zal wel gebeuren in dec2013.MIVB-reiziger schreef: En wat is daar de reden voor? Wordt het dan plots zo extreem druk op de 25N dat er geen rijpad meer vrij is?!
Re: Fyra.
De huidige benelux zit in koker 3, het verhuizen naar koker 1 is net het grootste probleem. Aangezien er amper iets veranderd in het huidige aanbod zal er niet echt een geschikt rijpad in koker 1 beschikbaar zijn om hem naar daar te verplaatsen en hem op die manier over L25N te laten rijden. Indien je dit toch zou doen zonder gebruikt te kunnen maken van koker 1 ontstaan er veel kruisingen met andere rijpaden met alle gevolgen vandien.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Fyra.
Sinds vandaag rijdt de serie 1000 in een 2-uurs dienst. Inzet is naast de bekende 4806 en 4808 nu ook de 4804 en 4805 (beiden vanaf vandaag). 4-5 stellen inzetbaar. Overige stellen nogsteeds storingen waarbij de storing zelf per stel verschilt.
De 4804 heeft afgelopen week ritten gemaakt op de Hanzelijn om aan de storingsvrije kilometers te komen. De 4811 is ook bezig en wel op de lijn Utrecht-Arnhem en/of Eindhoven-Helmond/Venlo.
Geruchten/vermoeden bestaat dat de serie 9200 vanaf december NIET gaat rijden. Bekend is dat er voorlopig nog geen trein Breda-Antwerpen gaat rijden. Enige mogelijkheid vanuit Nederland naar Belgie per trein is dus het boemeltje vanaf Roosendaal (en de 43 minuten kering waar ze niet heel blij mee zijn) en Maastricht...
De 4804 heeft afgelopen week ritten gemaakt op de Hanzelijn om aan de storingsvrije kilometers te komen. De 4811 is ook bezig en wel op de lijn Utrecht-Arnhem en/of Eindhoven-Helmond/Venlo.
Geruchten/vermoeden bestaat dat de serie 9200 vanaf december NIET gaat rijden. Bekend is dat er voorlopig nog geen trein Breda-Antwerpen gaat rijden. Enige mogelijkheid vanuit Nederland naar Belgie per trein is dus het boemeltje vanaf Roosendaal (en de 43 minuten kering waar ze niet heel blij mee zijn) en Maastricht...
Re: Fyra.
Geruchten ach, er is gewoon geen pad aangevraagdMaartendeJ schreef:Geruchten/vermoeden bestaat dat de serie 9200 vanaf december NIET gaat rijden. Bekend is dat er voorlopig nog geen trein Breda-Antwerpen gaat rijden. Enige mogelijkheid vanuit Nederland naar Belgie per trein is dus het boemeltje vanaf Roosendaal (en de 43 minuten kering waar ze niet heel blij mee zijn) en Maastricht...
Re: Fyra.
Onze minister weigert de goedkeuring voor de verbinding Breda - Antwerpen en als reactie weigert de NL minister de verbinding ASD-FBMZ. Dus voorlopig geen FYRA in december 2012 zoals de geruchten laten verstaan tenzij de heren ministers overeenkomen. In ieder geval gaat de opleiding van de NMBS TM's en bestuurders gewoon door zoals voorzien.
Re: Fyra.
De verbinding Breda-Antwerpen stond toch vroeger in de plannen als stukje van DenHaag-Brussel ?TMTHALYS schreef:Onze minister weigert de goedkeuring voor de verbinding Breda - Antwerpen en als reactie weigert de NL minister de verbinding ASD-FBMZ. Dus voorlopig geen FYRA in december 2012 zoals de geruchten laten verstaan tenzij de heren ministers overeenkomen. In ieder geval gaat de opleiding van de NMBS TM's en bestuurders gewoon door zoals voorzien.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
In de plannen van 2001 stond een uurdienst Breda - Antwerpen - Brussel met een paar uitlopers naar Den Haag. In 2005 is daar als politiek compromis een tweeuurdienst Den Haag - Breda - Antwerpen - Brussel van gemaakt. Die ziet echter niemand zitten, behalve de gemeente Den Haag...dentheo schreef:De verbinding Breda-Antwerpen stond toch vroeger in de plannen als stukje van DenHaag-Brussel ?TMTHALYS schreef:Onze minister weigert de goedkeuring voor de verbinding Breda - Antwerpen en als reactie weigert de NL minister de verbinding ASD-FBMZ. Dus voorlopig geen FYRA in december 2012 zoals de geruchten laten verstaan tenzij de heren ministers overeenkomen. In ieder geval gaat de opleiding van de NMBS TM's en bestuurders gewoon door zoals voorzien.
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
Aan de ene kant klopt dat maar aan de andere kant is het ronduit ridicuul dat dat niet uitgevoerd wordt. Ik zie daar zeker vervoerspotentieel en al helemaal als de IC B wegvalt en er via Breda gereden gaat worden.rvdborgt schreef:In de plannen van 2001 stond een uurdienst Breda - Antwerpen - Brussel met een paar uitlopers naar Den Haag. In 2005 is daar als politiek compromis een tweeuurdienst Den Haag - Breda - Antwerpen - Brussel van gemaakt. Die ziet echter niemand zitten, behalve de gemeente Den Haag...
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
Ik acht het ook niet onmogelijk dat er reizigers gebruik van zullen maken, maar dan voornamelijk op de deeltrajecten Den Haag-Breda en Breda-Antwerpen-Brussel. In feite wordt het dan een technische koppeling tussen 2 relaties die elk op zich meer dan een twee-uursdienst verdienen. Er zullen ook wel reizigers van Den Haag naar België mee reizen, het gemak van een rechstreekse verbinding is een troef.
Toch pleit ik eerder voor het behoud van een IC-verbinding Brussel-Den Haag over Roosendaal, een traditionele internationale IC-trein met haltes in Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Essen, Antwerpen (C en B), Mechelen en Brussel (ook N). Die verbinding lijkt me perfect compatibel met de Fyra, want voldoende traag en met een ander traject over de grens.
Ik vrees een beetje dat het een verloren strijd is, maar er is wel vaker tegen windmolens gestreden
Toch pleit ik eerder voor het behoud van een IC-verbinding Brussel-Den Haag over Roosendaal, een traditionele internationale IC-trein met haltes in Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Essen, Antwerpen (C en B), Mechelen en Brussel (ook N). Die verbinding lijkt me perfect compatibel met de Fyra, want voldoende traag en met een ander traject over de grens.
Ik vrees een beetje dat het een verloren strijd is, maar er is wel vaker tegen windmolens gestreden