Fyra

wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Fyra.

Bericht door wattman »

Hum, net op de NS reisplanner gekeken, dit levert een aanzienlijke verbetering op. :shock:

Vetrek Amsterdam: 05.47 - 07:41 - 8:41 - 10:41 - 12:41 - 13:41 - 15:41 - 17:41 - 18:41 - 20:41
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

Geen alternatief
Maatschappij Voor Beter OV pleitte eerder vandaag om de intercity Zwolle - Roosendaal een paar keer per dag door te trekken naar Roosendaal. Een andere oplossing zou de Belgische HSL-pendel Antwerpen - Noorderkempen door te trekken naar Breda. Ondanks alle alternatieven ligt het niet in de verwachting dat er per 9 december - de datum dat de nieuwe dienstregeling in gaat - een alternatief zal zijn.
Ik ben geen expert, maar een trein die al naar Roosendaal rijdt nog verder door te laten rijden naar Roosendaal lijkt me nou niet echt probleemoplossend denken. Sowieso, er zit nu ICM en VIRM op die lijn, zeker die laatste vervangen door het huidige Benelux materieel lijkt me niet slim. De logistieke puzzel lijken ze me serieus te onderschatten. In ieder geval, het complete voorstel, voor de liefhebber.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Het idee dat Voor Beter OV voorstelt is leuk, maar ook niet meer dan dat. Ik zie er zelf meer in om de Brechtshuttle door te trekken naar Breda.
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Fyra.

Bericht door 4303 »

Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. 8) een beetje reclame mag toch hè.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Fyra.

Bericht door Robin »

4303 schreef:Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. 8) een beetje reclame mag toch hè.
Alsk mij niet vergis kost die ongeveer evenveel
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

4303 schreef:Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. 8) een beetje reclame mag toch hè.
Voor Amsterdam en Rotterdam is dat inderdaad veruit de beste oplossing. Maar voor alle mensen die tussen Antwerpen en Rotterdam wonen (en dat zijn er heel wat) heeft de Thalys geen zin.
Thalys moet zich volgens mij ook niet bezighouden met stops in Noorderkempen, Roosendaal, Breda of Den Haag, maar er moet toch wel een oplossing komen voor die steden :wink:
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Fyra.

Bericht door groentje »

Fyra is ook geen oplossing voor Dordrecht of Roosendaal, en slechts gedeeltelijk voor Breda. Daarom ook dat zoveel mensen die IC willen behouden...
K V B
Berichten: 3320
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Fyra.

Bericht door K V B »

Gewoon de Brechtpendel doortrekken tot Breda. Wedden dat er dan opeens veel meer volk op zit?
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Mee eens, mijn idee is al enige tijd:

- Schrap serie 1000 (Rotterdam - Amsterdam)
- Schrap de geplande Fyra Den Haag - Breda - Brussel
- Verleng de Brechtshuttle naar Breda
- Gebruik de vrijgekomen V250 voor het uitbreiden van diensten richting Zwolle over de Hanzelijn
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

Brechtshuttle naar Breda verlengen lijkt me een goed idee. Het is alleen niet op korte termijn realiseerbaar. Tussen de aansluiting HSL en Breda station is ATB nodig en dat hebben de Desiri niet. ProRail zou ETCS moeten installeren op dat stukje, dan kan het wel.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Fyra.

Bericht door groentje »

Idealiter zouden ze meteen ook op Roosendaal gr-Breda ETCS installeren, zodat je een omleidingsweg hebt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

groentje schreef:Idealiter zouden ze meteen ook op Roosendaal gr-Breda ETCS installeren, zodat je een omleidingsweg hebt.
Alleen is de ETCS in Nederland lang nog niet zover gevorderd als in België. Voorlopig nog wishfull thinking dus :wink:
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Fyra.

Bericht door groentje »

We mogen toch dromen, niet?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Fyra.

Bericht door Asterix »

AlexNL schreef:Het idee dat Voor Beter OV voorstelt is leuk, maar ook niet meer dan dat.
5 minuten keertijd na een rit van drie uren?
2 extra locomotieven in Roosendaal?

Is dat allemaal realistisch?
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Fyra.

Bericht door MaartendeJ »

Jeroen schreef:
AlexNL schreef:Het idee dat Voor Beter OV voorstelt is leuk, maar ook niet meer dan dat.
5 minuten keertijd na een rit van drie uren?
2 extra locomotieven in Roosendaal?
9 (A.11/41 - V.20/50) vanaf 9 december
Plaats reactie