jotie schreef:Mijn pronostiek voor de morgen te nemen beslissing:
- Fyra gaat rijden, want ministers en staatssecretarissen kunnen het naleven van de gemaakte afspraken niet afdwingen - en dat willen ze ook niet.
- Antwerpen <-> Breda wordt aangekondigd voor juni 2013, maar zal opzettelijk vertraagd worden tot december 2013. Op een frequentie hoger dan 1x per 2 uur hoeft men niet te rekenen, en al helemaal niet op een vertrek na 22u.
- Voor de Fyra komt er een buitensporig dure abonnementsformule à la Thalys
- Om zoveel mogelijk mensen naar de Fyra af te leiden zullen er wel wat promoties zijn, en zullen er allerhande problemen met de verbinding naar Roosendaal worden geënsceneerd.
't Moet geld opbrengen, en er is geen politicus die daar in tussen wil komen. En de reizigers, wel, die kunnen het zelf uitzoeken. Misschien loopt er bij een of ander automerk nog een leuke promotie. De overheidsfinanciën kunnen er alleen wel bij varen.
Als ik het goed begrijp, gaat die Nederlandse minister dus plooien voor de Belgische.
Nu ja, in de politiek geldt maar één regel : "Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven"
Dat de fyra naar Brussel gaat rijden, ja daar kan men niet veel meer tegen beginnen.
Maar een "compromis" hoe goed of slecht dat ook mag zijn, geeft een uitweg van gezichtsverlies, voor diegene die als laatste de zwarte piet krijgt.
Dus denk, en hoop ik dat er toch iets uit de bus zal komen, om de reizigers die vanuit Noord Brabant naar België willen reizen een alternatief krijgen dan het stoppertje naar Antwerpen.
Als dat niet zo is, zullen zowel zij als de reizigers van lijn 12 de dupe worden.
Wat dat stoppertje naar Antwerpen en terug zal meer dan eens overvol zitten!