Fyra

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:
AlexNL schreef:Afgezien van M6... how about I6, I10 of I11? Zijn dat nog eventuele mogelijkheden i.c.m. een HLE 18, of praat ik nu kletskoek?
Alvast minder kletskoek dan onze vriend carlos, I6/I10/I11 zijn perfect inzetbaar, en desnoods allemaal doorelkaar in trek-duw (wel enkel voor de omgebouwde I6A/I10B voor 200 km/u). Enig probleem is dat ook het I11-stuurrijtuig geen ATB heeft, en ik denk ook nog geen ETCS (is wel op komst).

Al het gejammer over ATB is toch op zich geen probleem: in de Traxx zit ook geen klassieke ATB-installatie meer maar wel een ATB-STM. Dat is een tussenstukje die de ATB-signalen vertaalt naar ETCS-commando's die dan op het scherm verschijnen. Zo kan men het toch ook op de HLE18/I11 doen ?
Een STM is relatief eenvoudig te installeren ja, maar je moet nog steeds zowel hardware als software van de loc aanpassen. Je bent dus meteen voor enkele jaren bezig.
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

Bibke schreef:Ik heb ergens gelezen dat de treinen ter gelegenheid van de opening door het slechte weer niet zouden doorgaan.
De opening waarvan?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Fyra.

Bericht door Bibke »

FLV-FGSP schreef:
Bibke schreef:Ik heb ergens gelezen dat de treinen ter gelegenheid van de opening door het slechte weer niet zouden doorgaan.
De opening waarvan?
Dat was een antwoord op de post van MaartendeJ net boven mijn post.
De Hanzelijn
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Fyra.

Bericht door rvdborgt »

stefanic schreef:5min tijdswinst op de stoptrein??? Belachelijk gewoon! Nu zondag komen er al 4min BIJ (48min ipv 44min) door de regeling in stations met AVG (volle minuut stop ipv minuut-minuut, danku ToegangNet).
En de NMBS is helaas akkoord gegaan met deze onzinnige rijtijdverlenging.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Fyra.

Bericht door treinbruno »

K'heb eens een website gemaakt met allerlei alternatieven voor de Fyra tussen Nederland en België (is wel vooral gericht op Nederlanders).
Wat vinden jullie ervan?
Hebben jullie nog tips?

www.treinreisinfo.nl
Afbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Fyra.

Bericht door Retard »

rvdborgt schreef:
stefanic schreef:5min tijdswinst op de stoptrein??? Belachelijk gewoon! Nu zondag komen er al 4min BIJ (48min ipv 44min) door de regeling in stations met AVG (volle minuut stop ipv minuut-minuut, danku ToegangNet).
En de NMBS is helaas akkoord gegaan met deze onzinnige rijtijdverlenging.

Groetjes,
Rian
Maar Stefanic heeft hier al aangehaald: "Het is dat rijpad of GEEN rijpad"
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Fyra.

Bericht door rvdborgt »

Retard schreef:
rvdborgt schreef:
stefanic schreef:5min tijdswinst op de stoptrein??? Belachelijk gewoon! Nu zondag komen er al 4min BIJ (48min ipv 44min) door de regeling in stations met AVG (volle minuut stop ipv minuut-minuut, danku ToegangNet).
En de NMBS is helaas akkoord gegaan met deze onzinnige rijtijdverlenging.
Maar Stefanic heeft hier al aangehaald: "Het is dat rijpad of GEEN rijpad"
Het feit dat er in de netverklaring geen overbelastverklaringen staan, betekent automatisch dat de NMBS akkoord is gegaan met ALLE toegekende paden en geen bezwaar heeft gehad tegen eventuele afgewezen paden.

Groetjes,
Rian
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Fyra.

Bericht door stefanic »

Rian, ik was er op aan 't wachten...: Heb jij al ooit in een discussie NIET de term 'overbelasting' gebruikt. Er is een verschil tussen 'er niet tussen kunnen' en 'er niet tussen kunnen op het uur en de minuut die de SpoorwegOperatoren willen'.
Enige plaats waar overbelasting (in theorie) misschien zou kunnen ingeroepen worden is de Brusselse NZV. Maar dat is al jaren gekend en studies om dit aan te pakken zijn aan de gang. En zelfs daar kan I-TN zeggen: u kan altijd rondrijden langs L28...
spoorwegrealist
pietmol

Re: Fyra.

Bericht door pietmol »

msts.be schreef:
AlexNL schreef:Afgezien van M6... how about I6, I10 of I11? Zijn dat nog eventuele mogelijkheden i.c.m. een HLE 18, of praat ik nu kletskoek?
Alvast minder kletskoek dan onze vriend carlos, I6/I10/I11 zijn perfect inzetbaar, en desnoods allemaal doorelkaar in trek-duw (wel enkel voor de omgebouwde I6A/I10B voor 200 km/u). Enig probleem is dat ook het I11-stuurrijtuig geen ATB heeft, en ik denk ook nog geen ETCS (is wel op komst).

Al het gejammer over ATB is toch op zich geen probleem: in de Traxx zit ook geen klassieke ATB-installatie meer maar wel een ATB-STM. Dat is een tussenstukje die de ATB-signalen vertaalt naar ETCS-commando's die dan op het scherm verschijnen. Zo kan men het toch ook op de HLE18/I11 doen ?

op de keeper beschouwd kan je stellen dat meer dan 80% van wat op dit forum verschijnt kletskoek is, immers op dit forum zitten allerlei treinfanaten met diverse achtergrond, diverse benaderingswijzen (treinbestuurders, begeleiders, ander spoorweg personeel, reizigers,...) en wij kunnen schrijven wat we willen, maar tenslotte is daar 'het grote systeem' waar we geen vat op hebben.


over die I6/I10/I11: I6/I10/I11 zijn technisch perfect mogelijk,
maar:
- volgens mijn gegevens ga je met uitzondering van de ic trein Oostende -Antwerpen (en dan nog slechts op bepaalde tijdstippen) in heel de regio Antwerpen geen enkele I6/I10/I11 rijtuig vinden.
- er zit in deze discussie ook het aspect dienstverbetering, hoe kan je deze dienst verbeteren zodat ie meer klanten aantrekt, en dan kom je snel tot het doortrekken van IC-i en dan kan heel de kletskoek-discussie beginnen over M6 en HLE18.


trouwens ook de TRAXX is kletskoek, want die zou na vandaag niet meer beschikbaar zijn voor reizigerstreinen...
(wat er dan wel met die traxx zal gebeuren???)



tenslotte om in de kletskoek-sfeer te blijven

we kunnen de IC-i voortaan ook met een traxx vooraan en een Traxx achteraan rijden en daartussen rijtuigen I10, dan kan hij meteen doorrijden tot Breda.
vanwaar het materieel komt 'joost mag het weten' of alle reizigers die vandaag op de IC-i zitten er nog op zitten er ook nog op kunnen???


en nog wat kletskoek om het capaciteitsprobleem op te lossen
TRAXX + 4x I10 +TRAXX + 5x M6 + HLE18 (en die 5x M6 - HLE18 koppelen we in Antwerpen centraal af en blijft staan)
dan wordt de trein van Charleroi tot Breda (heen reis) en van Breda tot Antwerpen (terug reis) aangedreven door die 2 TRAXX-en in ZDS/ZMS; en van Antwerpen tot Charleroi (terugreis) trekt de HLE18
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

Is dat niet een beetje over om 3 locomotieven te voorzien. Al nagedacht hoeveel van die samenstellingen je dan nodig hebt als je dit elk uur wil laten rijden??
pietmol

Re: Fyra.

Bericht door pietmol »

Steven schreef:Is dat niet een beetje over om 3 locomotieven te voorzien. Al nagedacht hoeveel van die samenstellingen je dan nodig hebt als je dit elk uur wil laten rijden??

zonder reserve materieel met wat geluk 6 (Charleroi A'pen = 5)

Steven 't stond er toch expliciet boven dat het klekskoek was... (en dat er geen rekening gehouden werd met de beschikbaarheid van het materieel, ik ben trouwens niet zeker of er in Antwerpen Centraal nog rangeerders zitten om die trein te koppelen/ontkoppelen; maar technisch klopt het...)



de reactie was er omdat er mensen zijn die bijdrages van anderen als kletskoek bestempelen terwijl die van hun eigen niet altijd beter is :
I6/I10/I11: in regio Antwerpenniet beschikbaar
Traxx: na het stopzetten van de oude Benelux normaal gezien niet meer beschikbaar voor reizigers


het grote voordeel van een forum met spoormensen en niet-spoormensen is net dat je op die manier verschillende invalshoeken hebt.
Laatst gewijzigd door pietmol op 07 dec 2012, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
carlos

Re: Fyra.

Bericht door carlos »

Shrek schreef:
msts.be schreef:
AlexNL schreef: Afgezien van M6... how about I6, I10 of I11? Zijn dat nog eventuele mogelijkheden i.c.m. een HLE 18, of praat ik nu kletskoek?
Alvast minder kletskoek dan onze vriend carlos, I6/I10/I11 zijn perfect inzetbaar, en desnoods allemaal doorelkaar in trek-duw (wel enkel voor de omgebouwde I6A/I10B voor 200 km/u). Enig probleem is dat ook het I11-stuurrijtuig geen ATB heeft, en ik denk ook nog geen ETCS (is wel op komst).

Al het gejammer over ATB is toch op zich geen probleem: in de Traxx zit ook geen klassieke ATB-installatie meer maar wel een ATB-STM. Dat is een tussenstukje die de ATB-signalen vertaalt naar ETCS-commando's die dan op het scherm verschijnen. Zo kan men het toch ook op de HLE18/I11 doen ?
Een STM is relatief eenvoudig te installeren ja, maar je moet nog steeds zowel hardware als software van de loc aanpassen. Je bent dus meteen voor enkele jaren bezig.

stm op een siemens... wat een lulkoek:

stm is een bombardier oplossing voor treinen uitgerust met een bombardier ECTS systeem
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

STM is in gebruik op siemens maak u geen illusie, TBL1+ zit op die manier verwerkt in de Desiro.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

carlos schreef: stm op een siemens... wat een lulkoek:
stm is een bombardier oplossing voor treinen uitgerust met een bombardier ECTS systeem
STM is volgens mij een soort verzamelnaam voor de vertaal-interface voor landelijke veiligheidssytemen , naar ETCS toe.
Voor TBL, ATB, KVG enz. enz. Dus geen "merknaam".
Theo
Groeten vanop de Heide
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Fyra.

Bericht door Retard »

rvdborgt schreef:Het feit dat er in de netverklaring geen overbelastverklaringen staan, betekent automatisch dat de NMBS akkoord is gegaan met ALLE toegekende paden en geen bezwaar heeft gehad tegen eventuele afgewezen paden.

Groetjes,
Rian
En wat als ze dat toch doet? Krijgt ze dan toch die rijpaden?
Plaats reactie