Fyra

Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Fyra.

Bericht door Teach2 »

Robin schreef:
nahoj schreef: Dat over die schedelbreuk was dikke nonsens. Als een noodremming op een HST zo gevaarlijk was, zou men gordels moeten plaatsen.
Zitten is geen probleem maar sta eens recht...
Niet naar het toilet gaan in een HST dus.

Bar in de Thalys zeker en vast afschaffen.

En het boordpersoneel? Tja, kunnen we missen zeker?

De argumentatie was onzin.
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: Fyra.

Bericht door vasonline »

Teach2 schreef:
Robin schreef:
nahoj schreef: Dat over die schedelbreuk was dikke nonsens. Als een noodremming op een HST zo gevaarlijk was, zou men gordels moeten plaatsen.
Zitten is geen probleem maar sta eens recht...
Niet naar het toilet gaan in een HST dus.

Bar in de Thalys zeker en vast afschaffen.

En het boordpersoneel? Tja, kunnen we missen zeker?

De argumentatie was onzin.
MDS moest zich schamen, om als CEO dergelijke nonsens te verkopen.
Zijn argument van de politiek, was echter wel Ok.
(waarom kon hij dat niet eerder zeggen?)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Fyra.

Bericht door Robin »

Teach2 schreef:
Robin schreef:
nahoj schreef: Dat over die schedelbreuk was dikke nonsens. Als een noodremming op een HST zo gevaarlijk was, zou men gordels moeten plaatsen.
Zitten is geen probleem maar sta eens recht...
Niet naar het toilet gaan in een HST dus.

Bar in de Thalys zeker en vast afschaffen.

En het boordpersoneel? Tja, kunnen we missen zeker?

De argumentatie was onzin.
Over het argument wat MDS aanhaalt ga ik het niet over hebben maar ik wil wel kwijt dat als je niet gewoon bent van dikwijls met de trein weg te gaan dat je wel aardig kunt verschieten en dus om de grond kunt liggen. Sommige mensen verschieten nu als de trein met wat snelheid door de wissels rijd, laat staan een noodremming aan 300 als je rechtstaat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Fyra.

Bericht door Teach2 »

Robin schreef:Over het argument wat MDS aanhaalt ga ik het niet over hebben maar ik wil wel kwijt dat als je niet gewoon bent van dikwijls met de trein weg te gaan dat je wel aardig kunt verschieten en dus om de grond kunt liggen. Sommige mensen verschieten nu als de trein met wat snelheid door de wissels rijd, laat staan een noodremming aan 300 als je rechtstaat.
Kan best zijn, maar zijn argumentatie was onzin, zeker gezien het feit dat ondertussen al was beslist een tijdelijk ticket zonder reservatieplicht in te voeren, én hij een paar minuten na dit aangehaald te hebben vol fierheid over de Antwerpen - Breda begon, en dan vooral over het feit dat daar GEEN reservatieplicht zal zijn. Hij sprak zichzelf ongelooflijk tegen. Iemand die een beetje meer bij de pinken was dan die tamme groene jongen had hem daar keihard op gepakt.
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: Fyra.

Bericht door vasonline »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Fyra.

Bericht door MaartendeJ »

Kristofke schreef:Reservestellen bij de NMBS, een gevaarlijke bedoening.

Ofwel blijven ze stil staan, en eenmaal ze gebruikt moeten worden blijkt er plots iets mis te zijn.

Ze worden gebruikt om plots kleine onderdelen snel er uit te halen om een ander stel snel te repareren.

Ze worden snel systematisch gebruikt om een ander stel in onderhoud te laten gaan, en dus weg reserve.
a) kan, zal gebeuren. V250 is alles behalve betrouwbaar.
b) treinstel 4803 staat op de Watergraafsmeer en het schijnt dat het stel een aantal deuren en een gehele cabine mist. Je moet toch wat, als je (nog?) geen reserveonderdelen hebt...
c) Onderhoud wordt op de Watergraafsmeer/Amsterdam gedaan. In Vorst staan ze alleen maar over, geen onderhoud iig.

Statistieken van gister: 18 treinen, 5 te laat op de eindbestemming, totale vertaging: 2u3min, en punctualiteit was 72,2%.
Vandaag tot nu 15 treinen, 5 te laat op de eindbestemming, totale vertraging:2u45min, en punctualiteit was 66,7%.

Begin van een goede week! :D
TMTHALYS

Re: Fyra.

Bericht door TMTHALYS »

Rechtstaan op een HST?; boordpersoneel?
Feit is dat in Frankrijk èn in België van zodra er op een Thalys of TGV een welbepaalde overbezetting is, rechtstaande reizigers dus, er verplicht gereden wordt aan verminderde snelheid op de HSL. Vandaar dus reserveren!
MDS had dus wel een punt in zijn debat tegen die groene jongen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

dat je moet reserveren op een HST lijkt mij ook zeer logisch, maar dat is volgens mij helemaal niet de grote oorzaak van de ontevredenheid bij het publiek...
Boris

Re: Fyra.

Bericht door Boris »

Ik heb al dikwijls met HST's gereden. Overal zijn er steeds mensen onderweg van achter naar voor en terug. Als het werkelijk zo gevaarlijk zou zijn om te vallen zouden er in de laatste 20 jaar al veel slachtoffers gevallen zijn. In Frankrijk heeft men al eens een bom laten ontploffen tussen Lyon en Paris; is er een TGV Nord ontspoort tussen Paris en Lille (grondverzakking wegens vroegere mijnbouw) en zijn er nog andere zaakjes gebeurd. Feit is dat er nog steeds geen veiligheidsgordels verplicht zijn. Verder rijden de meeste personen in Duitsland ZONDER reservering! Ik heb al kriskras door Europa geHST't en nog nooit mezelf onveilig gevoeld tijdens verplaatsingen in de treinen!

Dan komt de 'grote' baas van onze spoorwegen zulke larie verkopen om zijn 'fyraatje' te redden? :mrgreen:
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Met de reserveringsplicht op de TGVs voorkomt men in de regel overbezetting, met een overbezette TGV mag men geen 320 km/h rijden.

MDS kwam gisteren in het begin goed beslagen te ijs, maar de presentatrice en de man van Groen! hadden hem makkelijk kunnen fileren toen hij begon over de reserveringsvrije Fyra Breda-Antwerpen en het Jump-on ticket.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

Ja, wat gaat men eigelijk doen als die Antwerpen-Breda opeens een succes blijkt te zijn en de trein zit vol? Reizigers op het perron achterlaten?
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Ik denk dat dat het treinpersoneel niet in dank af wordt genomen door de reizigers. Reizigers achterlaten bij een kwartier/halfuurdienst kan ik me nog voorstellen, maar bij een tweeuursdienst wordt dat toch echt een heel ander verhaal.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Fyra.

Bericht door nahoj »

jotie
Berichten: 364
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Fyra.

Bericht door jotie »

TMTHALYS schreef:Feit is dat in Frankrijk èn in België van zodra er op een Thalys of TGV een welbepaalde overbezetting is, rechtstaande reizigers dus, er verplicht gereden wordt aan verminderde snelheid op de HSL. Vandaar dus reserveren!
'Welbepaalde overbezetting:' nou ja, een Thalys/TGV biedt relatief weinig ruimte om recht te staan. Je kan rechtstaand ook gemakkelijker tegen allerhande delen van het meubilair botsen. Een pretje lijkt het mij niet, maar de vraag is natuurlijk: vanaf hoeveel personen in surplus op een volle trein wordt het 'gevaarlijk'? Het zou me verwonderen mochten de Fransen daar echt streng in zijn; ik heb op veiligheidsgebied namelijk wel al wat gekke dingen meegemaakt.

In ICE's is het in ieder geval op vrijdag en zondag vaak staan geblazen, en niet eens met zo heel weinig. Ofschoon ik wel vaker een van die rolmopsen ben, of er tenminste tussen verzeild geraak, heb ik nog slechts één keer meegemaakt dat het klaarblijkelijk te gortig was geworden, en er werd omgeroepen dat minstens 100 personen moesten afstappen voor de ICE nog verder zou rijden. In die trein was dan iedere vierkante meter ingenomen, en op het perron stonden nog eens twee- à driehonderd mensen te wachten die allemaal diezelfde trein op wilden. OK, in zulke gevallen begrijp ik dat er moet geëvacueerd worden, maar dat was echt een extreme situatie op een moment dat het hele Duitse Fernverkehr in de soep was gedraaid door 'hittefalen'.

Vermits die V250's binnenin meer op de ICE dan op een TGV lijken, was MDS dus wel minstens een tikkeltje aan het overdrijven met zijn 'veiligheids'-gezwam. Maar wat wel zo is: het staat zo in de concessie. Waarom dat er in staat, dàt is een interessante vraag, maar met veiligheid heeft het in ieder geval niets te maken, eerder met waanbeelden over klantvriendelijkheid. Of beter: het feit dat 95% van de reizigers een zitplaats zou moeten hebben, leek mij een 'suggestie' dat er geen te korte treintjes moesten besteld worden. Maar hoe de vork precies aan de steel zit, tja, zou dat überhaupt nog iemand weten? Wim Kok misschien?

Soit, ik vind eigenlijk dat Fyra het vandaag en gisteren helemaal niet zo slecht heeft gedaan. Vandaag twee grote vertragingen en een van 22 minuten, maar voor het overige toch netjes op tijd. Of dat te maken heeft met voldoende herstel, betaald leergeld of domweg een flinke portie geluk, zal de volgende dagen weer blijken.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

9201 is vanochtend geschrapt op Rotterdam -> Amsterdam nadat een deurstoring ervoor zorgde dat reizigers eerst de trein niet konden verlaten (de deuren wilden niet openen) en uiteindelijk wilden de deuren slechts met veel moeite sluiten. De trein is uiteindelijk opgeheven.

Naar ik heb vernomen zijn de reizigers niet meer erg geduldig en heeft het treinpersoneel dit geweten...
Plaats reactie