Fyra

carlos

Re: Fyra.

Bericht door carlos »

Steve schreef: De M4-stuurstanden gebruiken? Dan moet je ATB gaan inbouwen en wellicht nog een hoop andere aanpassingen doen. Zonder te vergeten dat er nu wellicht ook niet zoveel op overschot zijn. Een 11 aan iedere kant lijkt me dan (in verhouding) realistischer.


wat is er gebeurd met de ATB systemen van de tot schroot vermalen 25.5?
carlos

Re: Fyra.

Bericht door carlos »

Sparrow schreef: Ik las ergens dat ze dan weer opnieuw getest moeten worden ivm atb enzo.

.

tijdens de laatste "werkdag" van de oude Benelux is er nog met een T11 gereden. Dus de homologatie zou dus nog ok moeten zijn.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Fyra.

Bericht door msts.be »

carlos schreef:
MaartendeJ schreef:De stuurstandrijtuigen mochten toch niet meer rijden. Om ze rijdend te krijgen moest er een zak met geld komen. Logischerwijs kwam die er niet.
Waarom mochten die niet meer rijden???
Verstrijken van de revisietermijn (kilometerstand) en er moesten constructiewijzigingen gebeuren om deze in NL nog te laten rijden. Wat dan weer ook een nieuwe homologatie voor België betekende:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=8595
carlos schreef:
Steve schreef: De M4-stuurstanden gebruiken? Dan moet je ATB gaan inbouwen en wellicht nog een hoop andere aanpassingen doen. Zonder te vergeten dat er nu wellicht ook niet zoveel op overschot zijn. Een 11 aan iedere kant lijkt me dan (in verhouding) realistischer.
wat is er gebeurd met de ATB systemen van de tot schroot vermalen 25.5?
Die was te oud en zal waarschijnlijk mee verschroot zijn. De installatie van de 55 ATB is echter gerecupureerd en leeft voort in de bijkomende IJzeren Rijn 77'ers.
Kris G

Re: Fyra.

Bericht door Kris G »

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... _stiptheid

als regelmatige gebruiker van de Benelux had ik al even met mijn wenkbrauwen gefronst na het lezen dat die trein de meeste stipte van het land was ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

Inderdaad ik fronste al even hard mijn wenkbrauwen bij het lezen van die zin.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Fyra.

Bericht door MaartendeJ »

Als je 9 van de 10 treinen opheft en de tiende per ongeluk op tijd rijdt, heb je een punctualiteit van 100%.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Fyra.

Bericht door Stijn82 »

ach, de betrouwbaarheid van de benelux was niet geweldig, maar ook niet dramatisch.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra.

Bericht door Tijgernoot »

In het laatste jaar van de Benelux kon je een kwartier te laat vertrekken in Amsterdam en nog op tijd de grens over gaan bij Roosendaal...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

Het laatste half jaar was de benelux redelijk op tijd was mijn indruk.
De traxxen deden het dan ook merkelijk beter dan de HLE 11 :)
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door sammarco1 »

Sinds vo­ri­ge week vrij­dag ligt het Fy­ra-ver­keer stil. Na aan­hou­den­de man­ke­men­ten ver­loor de trein ook nog eens een bum­per en een roos­ter waar­op de DVIS, de hoog­ste vei­lig­heids­in­stan­tie voor het spoor in ons land, de Fyra aan de ket­ting legde.
Een bumper ? :shock: :shock: :shock: Wat heeft de FYRA nu juist echt verloren, weet iemand dat ? Op die kranten word er nogal op raak geluld....

Op een van die kranten was een fiilmpje te zien waarbij een verslaggever zich afvroeg mochten ze de zefiro 1000 bouwen, dat is ook via Ansaldo Breda, maar die kloot vergat er wel bij te zeggen dat Bombardier en Althom daar nog voor een groot deel bij in zitten. Niet te vergelijken met die papegaaiesmoeltrein die enkel de technologie heeft van Ansaldo Breda. Wat een lelijk ding is me dat. De gustibus van een hollander, non si disputum... Dat pininfarina zijn handtekening er niet meer op wou zetten kan ik goed begrijpen.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
jotie
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Fyra.

Bericht door jotie »

Er zijn bij mijn weten geen beelden van vrijgegeven. In ieder geval iets rooster-achtigs, met gaatjes in. Hoogstwaarschijnlijk geen cruciaal onderdeel. 't Was denk ik eerder de druppel die de emmer deed overlopen. De problemen met vastvriezende deuren zouden bijvoorbeeld ernstiger zijn. De media maken er ook wel wat teveel drama van, vind ik. Lastig lijkt mij vooral dat de fabrikant de 'kinderziektes' blijkbaar normaal vindt, en niet geneigd is om oplossingen te bedenken. Voor dat rooster hebben ze wel iets gevonden, maar voor de vele andere, niet in de media uitgesmeerde problemen, blijkbaar niet. Zij lijken vooral richting infra te kijken, die volgens hen niet deugt. Dat maakt het hele zaakje zo problematisch, niet dat ene incident afzonderlijk. Er zijn nog al treinen geweest die 'iets' verloren, maar zolang daar met voldoende ernst en coöperatief wordt op gereageerd, is er hoop op verbetering. Het is die hoop die NS & NMBS nu blijkbaar zien vervliegen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Fyra.

Bericht door rvdborgt »

carlos schreef:
BlubBlub schreef: Nog een quote: "Het internationaal treinverkeer is geliberaliseerd en er mag dus geen euro subsidie naar toe gaan. Daarom kan de oude benelux-trein niet meer".
dit is waar en niet waar:

- de oude Benelux, genoot om historische reden, van een uitzonderingsregel. Bij het stopzetten van de oude Benelux in dec 2012 is ook deze uitzondering vervallen.
-als men de "oude" Benelux opnieuw wil inleggen valt ie onder de huidige EC richtlijnen. Men kan natuurlijk opnieuw een uitzondering aanvragen wegens openbare dienstverlening met regionaal karakter ed. maar men kan er vooraf niet van uitgaan dat men deze sowieso krijgt. Het was daarom dan ook kortzichtig van NMBS & NS om de oude Benelux stop te zetten.


Maar de echte schuldigen zijn de politici en de regering: NMBS kan doen wat ze wil, zolang het maar binnen het framework van het beheerscontract blijft.
Het kan blijkbaar niet vaak genoeg gezegd worden:

Er is geen enkele EU-richtlijn of -verordening die het subsidiëren van internationale treinen verbiedt.

Het is zelfs expliciet toegestaan. Zie verordening 1370/2007, artikel 1.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Fyra.

Bericht door rvdborgt »

Retard schreef:
Stijn82 schreef:- de zaak gefinancierd en toegelaten krijgen (Europa zal hier echt niet de dwarsligger zijn)
Dit kan toch zo geen probleem zijn. Als Descheemaeker zegt dat die Benelux 5 miljoen per jaar kostte aan de belastingsbetaler. Wel, je vraagt aan iedere reiziger twee euro, de benelux vervoerde 8.000 reizigers per dag en er zijn 365 dagen in één jaar:

2*8.000*365= 5.840.000 euro

Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?
Dat de Benelux subsidie nodig zou hebben gehad ligt volgens mij eerder aan creatief boekhoduen bij de NMBS dan aan de feiten. Bij de NMBS was de Benelux de meest winstgevende IC, voordat die is overgeheveld naar het toen opgerichte NS Internationaal BV. Verder krijgt de NMBS van de Belgische Staat 1 groot, ongespecificeerd bedrag voor de binnenlandse dienstverlening. Die 5 miljoen is denk ik eerder een interne verrekening van de afdeling NMBS Mobility naar NMBS Europe als vergoeding voor het binnenlands gebruik (met binnenlandse tickets). Het is zeer discutabel om dat subsidie te noemen.

Groetjes,
Rian
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Fyra.

Bericht door Retard »

Kris G schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... _stiptheid

als regelmatige gebruiker van de Benelux had ik al even met mijn wenkbrauwen gefronst na het lezen dat die trein de meeste stipte van het land was ;)
Dat was enkel het laatste jaar. Ook de Vlaamse arts Bart Rijnders - die één van de meest loyale Beneluxreizigers was -, tekende tussen 2004 en 2009 zestig vertragingen van meer dan een half uur op. Over kleinere vertragingen spreekt hij niet, omdat je maar vanaf 30 minuten een compensatie kon aanvragen bij de NS. Maar nadat de nieuwe locs kwamen ging het beter en de laatste twee jaar werd de Benelux een behoorlijk stipte trein :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

Wat je behoorlijk wil noemen natuurlijk, heb toch evengoed met de traxxen afgeschafte treinen gezien, vertragingen en bijhorende miserie. Ik heb in al die jaren nooit mijn uurwerk durven juist zetten op een Benelux.
Plaats reactie