Wat is er mis met de Thalys als Highspeed-vervanger voor de Fyra? Jammer voor de NS en hun concessie maar die was al ten dode opgeschreven voor dat de eerste steen werd gelegd.K V B schreef:jotie schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom iedereen altijd weer valt over het feit dat bij bepaalde treinen bij aankoop van het biljet er een zitplaatsnr. op staat.En dat heeft dan wel weer iets te maken met de Fyra, of liever zijn pseudo-vervanger: als men de reiziger duurzaam wil vervoeren van en naar Nederland, moet er een betrouwbare uurdienst zijn, waarbij je zonder reserveren of andere gekke toestanden gewoon kan opstappen op het tijdstip dat jou het beste uitkomt.
Ik denk dat het verhaal van de benelux aantoont dat er ook bij internationaal reizen een tweesprong zou moeten zijn. Een markt voor de highspeed, luchtvaart like reizen met dat tikkeltje meer comfort, snelle incheck, en zitplaats garantie (Thalys). En de lowspeed internationale: interregiotrein over de landsgrenzen heen (we zitten toch in een grenzenvrij Europa), lowcost, geen vaste zitplaats (tenzij eerste/tweede klas).
Misschien ben ik nog zo naief om te denken dat we mits enkele aanpassingen terug zo kunnen rijden.