Fyra

neigezug

Re: Fyra.

Bericht door neigezug »

Dit is de kans voor Arriva om snel aan treinen te geraken voor de Lage LandenLijn. Aan 160 km/h zullen de treinen wel niet uit elkaar vallen.
Het is echter niet uitgesloten dat de rechter beslist dat de V250 toch moet afgenomen worden door NS en NMBS en door Ansaldo moet in orde gemaakt worden onder garantie.
Ik heb nog nooit mijn geld terug gekregen voor defecte apparaten tijdens de garantieperiode. Ze zijn steeds hersteld geweest.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Fyra.

Bericht door Trein30 »

neigezug schreef:Dit is de kans voor Arriva om snel aan treinen te geraken voor de Lage LandenLijn. Aan 160 km/h zullen de treinen wel niet uit elkaar vallen.
Het is echter niet uitgesloten dat de rechter beslist dat de V250 toch moet afgenomen worden door NS en NMBS en door Ansaldo moet in orde gemaakt worden onder garantie.
Ik heb nog nooit mijn geld terug gekregen voor defecte apparaten tijdens de garantieperiode. Ze zijn steeds hersteld geweest.
Ik vraag me af of dat wel een goed idee zou zijn - die stellen zijn immers onherroepelijk "beschadigd" - waarbij ik niet materiele schade bedoel, maar reputatieschade. Ik denk dat er erg veel reizigers zijn die immers niet met een Fyra zouden willen reizen, na alles wat erover in de pers is gezegd, zelfs indien alles uiteindelijk nog opgelost zou geraken. En voor Arriva zou dat dan ook een uiterst ongelukkige keuze zijn, ik kan me zo al de titels in de pers voorstellen als ze deze keuze zouden maken.

"Arriva koopt pech-Fyras", "Arriva kiest ramptrein", etc. ... niet exact goede reclame!
AfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Maak je maar geen illusies: Arriva zal die treinen nooit overnemen, zelfs niet al kregen ze er een zak geld bij. Aan de V250 kleeft het imago van mislukking en bovendien: onveiligheid. Arriva wil zich met de Lage Landen Lijn profileren als een betrouwbaar en goed alternatief voor de NS-trein, en daar hoort goed materieel bij.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Retard schreef:Nederland wil Fyra's zo snel mogelijk het land uit

De Nederlandse Spoorwegen (NS) willen dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in Amsterdam.



Eigenaardig er waren er toch maar negen geleverd en geteld door spotters.....
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

De andere treinen zijn ook in het land, maar nog niet overgenomen door NS.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Fyra.

Bericht door K V B »

nahoj schreef:
K V B schreef:
neigezug schreef:*Er bestaans zelfs LOKS die 230 kunnen:de Railjet.
Ik reed vorige week naar Kroatië.zat tussen Frankfurt en Stuttgart op een gewone IC die tussen Mannheim en Stuttgart ook de HSL op ging aan 200 km/h.Snelle locs zijn er.
Alleen zijn dat allemaal puur AC locs. Meersysteemlocs die 200ph+ kunnen zijn vziw niet dik gezaaid... (...)
HLE 18/19?
HLE 13?
De hele Taurus-familie?
De meeste Taurussen zijn ook enkel geschikt voor wisselstroom. Enkel 50 stuks bij de ÖBB, en 10 bij de PKP, en de NMBS reeks 18 kunnen ook op gelijkstroom rijden.
Echter die locs zijn niet beschikbaar. Vandaar "dun gezaaid".
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:De andere treinen zijn ook in het land, maar nog niet overgenomen door NS.
En waar staan die dan ? Mijn nederlandse kennissen vinden ze niet in Amsterdam.
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Een deel staat op de Watergraafsmeer en een ander deel op de Dijksgracht voor zover ik weet.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Fyra.

Bericht door LML »

Iemand foto's van die beruchte 'Fyra 2.0 met sneeuwruimer'? :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra.

Bericht door Tijgernoot »

AlexNL schreef:Een deel staat op de Watergraafsmeer en een ander deel op de Dijksgracht voor zover ik weet.
Alles staat op de Watergraafsmeer. Eén in de werkplaats van Nedtrain, een naast de werkplaats van Nedtrain en de overige stellen op de sporenbundel helemaal achteraan boven de A10.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Fyra.

Bericht door Bordensteker »

Ze staan niet alleen in de weg, ze staan er zelfs bovenóp!
neigezug

Nieuwe wending in de Fyra soap.

Bericht door neigezug »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2190 ... ein__.html


Stel eens voor dat de rechter vonnist dat NMBS en NS de Fyra toch moeten aankopen en Ansaldo de fouten moet herstellen.....
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nieuwe wending in de Fyra soap.

Bericht door 260689 »

neigezug schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2190 ... ein__.html


Stel eens voor dat de rechter vonnist dat NMBS en NS de Fyra toch moeten aankopen en Ansaldo de fouten moet herstellen.....
Nogmaals, de NMBS heeft niets meer te maken met de Fyra. Ze hebben de bankgaranties terug gevorderd. Fyra is voor de NMBS een gesloten hoofdstuk.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe wending in de Fyra soap.

Bericht door dentheo »

260689 schreef: Nogmaals, de NMBS heeft niets meer te maken met de Fyra. Ze hebben de bankgaranties terug gevorderd. Fyra is voor de NMBS een gesloten hoofdstuk.
Een bankgarantie terugkrijgen heeft volgens mij geen rechtstreeks verband met de bestelling zelf, die blijft bestaan....
Een bankgarantie kan je terugkrijgen bij een betaling die niet had moeten gebeuren, omdat bepaalde voorwaarden niet vervuld waren.
Theo
Groeten vanop de Heide
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nieuwe wending in de Fyra soap.

Bericht door 260689 »

dentheo schreef:
260689 schreef: Nogmaals, de NMBS heeft niets meer te maken met de Fyra. Ze hebben de bankgaranties terug gevorderd. Fyra is voor de NMBS een gesloten hoofdstuk.
Een bankgarantie terugkrijgen heeft volgens mij geen rechtstreeks verband met de bestelling zelf, die blijft bestaan....
Een bankgarantie kan je terugkrijgen bij een betaling die niet had moeten gebeuren, omdat bepaalde voorwaarden niet vervuld waren.
Lees je laatste zin eens heel goed en dan weet je het antwoord ;-).
Plaats reactie