Fyra
Re: Fyra.
"Kijk onze blinkende Italiaanse trein eens, daarvoor betaal je toch met plezier 4 euro meer?"
Nu ja, de Fyra doet Antwerpen-C - Brussel-C zonder tussenstop in Mechelen en is daardoor 3 minuten sneller dan in de huidige dienstregeling.
Nu ja, de Fyra doet Antwerpen-C - Brussel-C zonder tussenstop in Mechelen en is daardoor 3 minuten sneller dan in de huidige dienstregeling.
Re: Fyra.
Introduction of Amsterdam – Brussels Fyra service in doubt : http://www.railjournal.com/index.php/hi ... Q.facebook
Re: Fyra.
Waar komt die shuttle nu plots weer vandaan? Gespin van een journalist, of beginnen ze bij de NMBS stilaan hun verstand terug te winnen? Het zou me bevreemden gezien iemand van de meerdere bestaande actiegroepen nog maar net berichtte over een telefoongesprek met de projectleider van Fyra bij de NMBS, en uit zijn verslag bleek dat er wordt ingezet op een verbinding Antwerpen-Breda. Waarbij het dan nog koffiedik kijken blijft inzake aansluitende connecties.If the dispute cannot be settled before the start of the new timetable on December 9, SNCB plans to run an hourly-interval shuttle between Brussels and the Dutch border station of Roosendaal, with a connection to Amsterdam.
Vanuit diezelfde hoek komt het bericht aanwaaien dat er een 'testrit' met de Fyra zou georganiseerd worden op 1 december van Amsterdam naar Brussel, die wordt opengesteld voor een publiek dat zich nogal roert in de hele discussie: de abonnementshouders.
Re: Fyra.
En blijft daarmee marginaal trager dan de elektrische sneltrein Brussel-N -> Antwerpen-C die er volgens de dienstregeling van 1935 exact 30 minuten over deed met esthetisch verantwoord materiaal.FLV-FGSP schreef:Nu ja, de Fyra doet Antwerpen-C - Brussel-C zonder tussenstop in Mechelen en is daardoor 3 minuten sneller dan in de huidige dienstregeling.
Laatst gewijzigd door jotie op 22 nov 2012, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fyra.
Dat blijkt juist te zijn, zie: http://treinforum.be/viewtopic.php?f=8& ... a3#p179075jotie schreef:Vanuit diezelfde hoek komt het bericht aanwaaien dat er een 'testrit' met de Fyra zou georganiseerd worden op 1 december van Amsterdam naar Brussel, die wordt opengesteld voor een publiek dat zich nogal roert in de hele discussie: de abonnementshouders.
Re: Fyra.
Dat werd in Nederlandse politieke kringen geroepen, maar daar gaan ze aan het feit voorbij dat de L-trein Antwerpen - Roosendaal vanaf 9 december een ander rijpad krijgt, waardoor een eventuele IC niet meer past.jotie schreef:Waar komt die shuttle nu plots weer vandaan?
Het is terecht dat zij zich roeren, het zijn goede klanten (geven per jaar 3000-4000 euro uit aan treinreizen) en de "slimme" managers van NMBS Europe en NS HaaiSpiet waren hen helemaal "vergeten". Hoe wereldvreemd kun je zijn!jotie schreef:Vanuit diezelfde hoek komt het bericht aanwaaien dat er een 'testrit' met de Fyra zou georganiseerd worden op 1 december van Amsterdam naar Brussel, die wordt opengesteld voor een publiek dat zich nogal roert in de hele discussie: de abonnementshouders.
Re: Fyra.
Hallo,
Bart
Een droevige waarheid.jotie schreef:En blijft daarmee marginaal trager dan de elektrische sneltrein Brussel-N -> Antwerpen-C die er volgens de dienstregeling van 1935 exact 30 minuten over deed met esthetisch verantwoord materiaal.
Bart
Re: Fyra.
voor Brussel Noord - Brussel centraal moet je al drie minuten extra tellen en dus is het verschil tussen toen en nu 2 minuten.jotie schreef:En blijft daarmee marginaal trager dan de elektrische sneltrein Brussel-N -> Antwerpen-C die er volgens de dienstregeling van 1935 exact 30 minuten over deed met esthetisch verantwoord materiaal.FLV-FGSP schreef:Nu ja, de Fyra doet Antwerpen-C - Brussel-C zonder tussenstop in Mechelen en is daardoor 3 minuten sneller dan in de huidige dienstregeling.
2 minuten die men nu al snel als buffer wil gebruiken, ik verschiet er van dat ze niet meer minuten voorzien.
Re: Fyra.
De Benelux heeft nu ook al een ruime buffer. Dat blijft voor de Fyra dus ook zo.Steven schreef:voor Brussel Noord - Brussel centraal moet je al drie minuten extra tellen en dus is het verschil tussen toen en nu 2 minuten.jotie schreef:En blijft daarmee marginaal trager dan de elektrische sneltrein Brussel-N -> Antwerpen-C die er volgens de dienstregeling van 1935 exact 30 minuten over deed met esthetisch verantwoord materiaal.FLV-FGSP schreef:Nu ja, de Fyra doet Antwerpen-C - Brussel-C zonder tussenstop in Mechelen en is daardoor 3 minuten sneller dan in de huidige dienstregeling.
2 minuten die men nu al snel als buffer wil gebruiken, ik verschiet er van dat ze niet meer minuten voorzien.
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
FLV-FGSP schreef: Nu ja, de Fyra doet Antwerpen-C - Brussel-C zonder tussenstop in Mechelen en is daardoor 3 minuten sneller dan in de huidige dienstregeling.
Gaat die stoppen in Bru-C ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Volgens de reisplanner van Die Bahn wel. In de reisplanner van NS en NS Hispeed schttert de Fyra Brussel echter door afwezigheid... Hetzelfde geldt zover ik kan zien ook voor die van NMBS.dentheo schreef:Gaat die stoppen in Bru-C ?FLV-FGSP schreef: Nu ja, de Fyra doet Antwerpen-C - Brussel-C zonder tussenstop in Mechelen en is daardoor 3 minuten sneller dan in de huidige dienstregeling.
De reiziger wordt zeer serieus genomen...
Re: Fyra.
Ik vind het overigens ronduit schandalig dat de Fyra nog steeds niet in Brussel-Noord zou stoppen. Voor iedereen die uit het ruime noorden, noord-westen en noord-oosten van Brussel en omstreken komt, maakt dat de zaken steeds een stuk ingewikkelder.
Voor de Benelux was dat destijds ingevoerd met als voorwendsel de aansluiting op de Eurostar (uiteindelijk nog steeds niet mogelijk) en de krappe keertijd in Brussel-Zuid zonder stuurstandrijtuig, maar geen van beide kan nog ingeroepen worden. De aansluiting op de Eurostar blijft problematisch, en qua keertijd zal de Fyra over maar liefst 36 minuten beschikken, zonder dat er een locomotief moet worden omgereden.
Vergelijk ook eens hoe consequent de bediening is door de drie HST's en aanverwant die door de NZV zullen rijden:
- Thalys: enkel Zuid (voor bijna krak dezelfde rittijd en haltes als de Fyra)
- Fyra: Zuid en Centraal, geen Noord
- ICE: Zuid en Noord, geen Centraal... totaal het omgekeerde dus.
Voor de Benelux was dat destijds ingevoerd met als voorwendsel de aansluiting op de Eurostar (uiteindelijk nog steeds niet mogelijk) en de krappe keertijd in Brussel-Zuid zonder stuurstandrijtuig, maar geen van beide kan nog ingeroepen worden. De aansluiting op de Eurostar blijft problematisch, en qua keertijd zal de Fyra over maar liefst 36 minuten beschikken, zonder dat er een locomotief moet worden omgereden.
Vergelijk ook eens hoe consequent de bediening is door de drie HST's en aanverwant die door de NZV zullen rijden:
- Thalys: enkel Zuid (voor bijna krak dezelfde rittijd en haltes als de Fyra)
- Fyra: Zuid en Centraal, geen Noord
- ICE: Zuid en Noord, geen Centraal... totaal het omgekeerde dus.
Re: Fyra.
De VRT is blijkbaar beter geïnformeerd dan de NMBS zelf want die brachten vrijdag in het Journaal een bijdrage over de nieuwe Fyra verbinding tussen Brussel en Amsterdam die op 9 december gaat starten. In die bijdrage is overigens geen enkel beeld te zien van de V250.
Op de website van NMBS Europe moeten we het al maanden stellen met 1 pagina die je ergens ver moet gaan zoeken in een hoekje van de website en die begint met het laconieke zinnetje: "We hebben de intentie om u vanaf 9 december te verwelkomen aan boord van Fyra!" en eindigt met het even laconieke zinnetje:
"Stay tuned: NMBS Europe geeft u binnenkort alle praktische info over Fyra!".
Die "binnenkort" duurt nu al maanden. Verder geen prijzen op die pagina, geen mogelijkheid tot reservatie, niets en dat op amper 2 weken van de start.
Ze weten wel al te melden dat op Koninginnedag 2013 de Fyra met een aangepaste dienstregeling gaat rijden. 't Is maar dat je het weet.
Tot overmaat van ironie kreeg ik vandaag bij het openen van die pagina ook nog een popup window met reklame voor de Thalys naar Amsterdam.
Misschien kunnen Descheemaecker of Jadot beter meedoen in Fawlty Towers als Manuel: "I know nothing!".
En om nog wat meer verwarring te zaaien, een bericht op de website van Omroep Brabant van gisteren (naar aanleiding van een debat in de Tweede Kamer):
Een door het ministerie voorgestelde tussenoplossing is dat de Fyra Amsterdam-Brussel ook Breda aandoet. De Belgische NMBS heeft als alternatief een extra shuttleverbinding voorgesteld tussen Breda en Antwerpen.
Maar staatssecretaris Wilma Mansveld die het dossier van minister Schulz overnam, wil een definitieve oplossing voor het probleem. Ze heeft tijdens het debat voorgesteld om naar het totaalplaatje te kijken en de trajecten Roosendaal-Antwerpen, Breda-Antwerpen en de situatie rond Den Haag onder de loupe te nemen.
Op de website van NMBS Europe moeten we het al maanden stellen met 1 pagina die je ergens ver moet gaan zoeken in een hoekje van de website en die begint met het laconieke zinnetje: "We hebben de intentie om u vanaf 9 december te verwelkomen aan boord van Fyra!" en eindigt met het even laconieke zinnetje:
"Stay tuned: NMBS Europe geeft u binnenkort alle praktische info over Fyra!".
Die "binnenkort" duurt nu al maanden. Verder geen prijzen op die pagina, geen mogelijkheid tot reservatie, niets en dat op amper 2 weken van de start.
Ze weten wel al te melden dat op Koninginnedag 2013 de Fyra met een aangepaste dienstregeling gaat rijden. 't Is maar dat je het weet.
Tot overmaat van ironie kreeg ik vandaag bij het openen van die pagina ook nog een popup window met reklame voor de Thalys naar Amsterdam.
Misschien kunnen Descheemaecker of Jadot beter meedoen in Fawlty Towers als Manuel: "I know nothing!".
En om nog wat meer verwarring te zaaien, een bericht op de website van Omroep Brabant van gisteren (naar aanleiding van een debat in de Tweede Kamer):
Een door het ministerie voorgestelde tussenoplossing is dat de Fyra Amsterdam-Brussel ook Breda aandoet. De Belgische NMBS heeft als alternatief een extra shuttleverbinding voorgesteld tussen Breda en Antwerpen.
Maar staatssecretaris Wilma Mansveld die het dossier van minister Schulz overnam, wil een definitieve oplossing voor het probleem. Ze heeft tijdens het debat voorgesteld om naar het totaalplaatje te kijken en de trajecten Roosendaal-Antwerpen, Breda-Antwerpen en de situatie rond Den Haag onder de loupe te nemen.