Fyra

Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Fyra.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb vandaag de Fyra gezien in Leuven.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
OMC

Re: Fyra.

Bericht door OMC »

Fyra is op 18/05 overgebracht van Roosendaal naar Leuven voor nachtelijke testritten. Alles bij elkaar heeft het konvooi met een vertraging van 5u47 gereden wegens problemen onderweg (niets nieuws uiteraard). En nog steeds met graffiti op!
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door eagleheart »

hoi,

Weet iemand wanneer deze treinen testritten regio Antwerpen doen?

mvg
HijDieHetWeet

Re: Fyra.

Bericht door HijDieHetWeet »

V250 deed proefritten tussen Leuven en Brussel, en niet op L2. Proeven aan +200 km/u.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

HijDieHetWeet schreef:V250 deed proefritten tussen Leuven en Brussel, en niet op L2. Proeven aan +200 km/u.
Signalisatie uitgezet? :o
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Fyra.

Bericht door HLE 2302 »

HijDieHetWeet schreef:V250 deed proefritten tussen Leuven en Brussel, en niet op L2. Proeven aan +200 km/u.
Dat is toch V.max 160 km/h op die lijn ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:Dat is toch V.max 160 km/h op die lijn ?
De sporen en bovenleiding kunnen 200 km/h aan, maar de signalisatie laat dat niet toe :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

proefritten doen ze altijd op een buiten dienst gesteld baanvak van KMpunt x tot KMpunt y.
Op dat moment is de klassieke snelheidsgrens niet meer van toepassing, het zijn dan ook testritten voor iets he ;-).
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Fyra.

Bericht door Accelerat »

[offtopic]Was het ooit ook niet het plan om BXL-Leuven geschikt voor 200 km/h te maken?[/offtopic]
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door Joris »

Hallo,
sncf-sncb schreef:[offtopic]Was het ooit ook niet het plan om BXL-Leuven geschikt voor 200 km/h te maken?[/offtopic]
Ja, tot men ontdenkte dat men geen TBL2 meer mocht gebruiken, en ETCS, sja, dat verhaaltje kennen we intussen...
Ooit zal daar 200kmph gereden worden, maar nog niet in de eerste jaren :wink:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
pietje

Re: Fyra.

Bericht door pietje »

Joris schreef:Hallo,
sncf-sncb schreef:[offtopic]Was het ooit ook niet het plan om BXL-Leuven geschikt voor 200 km/h te maken?[/offtopic]
Ja, tot men ontdenkte dat men geen TBL2 meer mocht gebruiken, en ETCS, sja, dat verhaaltje kennen we intussen...
Ooit zal daar 200kmph gereden worden, maar nog niet in de eerste jaren :wink:
Groeten,
Joris De Mol
Men mag TBL2 nog wel gebruiken, maar men mag het gebruik niet verplicht opleggen, dat mag alleen met ETCS.
Dit is dus een drogreden.
Ydv87

Re: Fyra.

Bericht door Ydv87 »

Speedy schreef:V250 ('Fyra') is gisteren overgebracht door 2+T77ATB vanuit Nederland tot Leuven waar men er nu gaat mee testen voor homologatie.
Ik heb enkele foto's genomen, bij zijn doortocht op L12 (http://www.lijn-12.be/album-10-05-18.php). Op de foto's die ik genomen heb, vind ik nergens (op de rijtuigen) een treinnummer. Mijn vraag:
Is dit hetzelfde treinstel (4806), dat bij vorige testen werd gebruikt?
En waarom is de nummering 'gaan vliegen'?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
Groetjes,

Yannick DV
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

pietje schreef:
Men mag TBL2 nog wel gebruiken, maar men mag het gebruik niet verplicht opleggen, dat mag alleen met ETCS.
Dit is dus een drogreden.
Men vond het zinloos nog verder te investeren in TBL2 met het zicht op ETCS, de directie was naar schijnt ook nooit helemaal tevreden over TBL2 al weet ik de reden er niet van. Ikzelf vind TBL2 zalig, heb er nog nooit problemen mee gehad en heb er nu al 7 jaar ervaring mee op L2.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Wat betreft de treinen: wat ik heb vernomen via Opeens Had Ik Het is dat op dit moment in Nederland alleen de stroomafnemer en de ATB is goedgekeurd. In België is nog helemaal niets goedgekeurd omdat de trein buiten profiel raakt wanneer de treeplank uitklapt, bijvoorbeeld door een storing. Alle treinen zouden terug moeten naar Italië.

Geen goed nieuws dus.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

Als dat waar is, terug naar Italië, komt natuurlijk direct de vraag: waar en wanneer te zien in exotische oorden?
Plaats reactie