Fyra

stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Fyra.

Bericht door stefanic »

deadlock schreef:
stefanic schreef:Tot hoever mogen (misschien cru gesteld) de binnenlandse reizigers de 'dupe' worden van een probleem voor internationale reizigers.
We moeten echt Stoppen met dat soort labeltjes.
...zegt natuurlijk een Nederlander die geen bal geeft om de binnenlandse Belgische reiziger?
Ik bedoel simpelweg: hoeveel reizigers moeten hun treinen aangepast zien, om een trein voor een kleiner aantal reizigers door te laten. In het concrete Fyra-verhaal betreft het 'kleiner aantal reizigers' toevallig internationale reizigers, daar kan ik ook niets aan doen...
spoorwegrealist
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Fyra.

Bericht door Stijn82 »

de pot en de ketel ;)

nu als ze er niet in slagen een aaneensluitend grensoverschrijdend rijpad te vinden, waarom dan niet gewoon een IC Brussel-Roosendaal? Kan je in 1 overstap van Brussel naar Amsterdam, en er is geen meerspanningsmaterieel nodig.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door sammarco1 »

Vandaag nog een fyra zien wegslepen
Afbeelding Hi,hi, echt grappig... Sorry, intermezzo voor de hele zware discusies over de FYRA :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
**********************************************************************************************************
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

stefanic schreef:
deadlock schreef:
stefanic schreef:Tot hoever mogen (misschien cru gesteld) de binnenlandse reizigers de 'dupe' worden van een probleem voor internationale reizigers.
We moeten echt Stoppen met dat soort labeltjes.
...zegt natuurlijk een Nederlander die geen bal geeft om de binnenlandse Belgische reiziger?
Ik bedoel simpelweg: hoeveel reizigers moeten hun treinen aangepast zien, om een trein voor een kleiner aantal reizigers door te laten. In het concrete Fyra-verhaal betreft het 'kleiner aantal reizigers' toevallig internationale reizigers, daar kan ik ook niets aan doen...
Tel je mee dat het rustiger wordt op het gewoonlijke L12-verkeer? De impact moet je uiteraard wel mee laten wegen, maar niet enkel het aantal reizigers telt, ook wat er anders wordt. Veel succes met de puzzel in ieder geval!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

deadlock schreef:
stefanic schreef:Tot hoever mogen (misschien cru gesteld) de binnenlandse reizigers de 'dupe' worden van een probleem voor internationale reizigers.
We moeten echt Stoppen met dat soort labeltjes.
Helemaal niet, dat is een zeer terechte bekommernis.
Als je voor die 3000 mensen die dagelijks de grens over gaan de treinreis van 10000 anderen bemoeilijkt ben je fout bezig.
De hele Fyra-soap heeft al genoeg slachtoffers gemaakt, daar hoeven de pendelaars op Antwerpen-Brussel niet nog bij te komen.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door deadlock »

stefanic schreef:...zegt natuurlijk een Nederlander die geen bal geeft om de binnenlandse Belgische reiziger?
Ik bedoel simpelweg: hoeveel reizigers moeten hun treinen aangepast zien, om een trein voor een kleiner aantal reizigers door te laten. In het concrete Fyra-verhaal betreft het 'kleiner aantal reizigers' toevallig internationale reizigers, daar kan ik ook niets aan doen...
Hoe kom je daar nou weer bij. Je doet net of, omdat er een staatsgrens ligt het minder belangrijker is om mensen over die streep te vervoeren. Dat is dus pure kolder. Weg met die rotgrenzen. Eénheid. Dezelfde prioriteit aan dezelfde treinen! Natuurlijk is het niet zo dat reizigers de dupe moeten worden van het falen van vervoersbedrijven maar dat werkt twee kanten op.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door deadlock »

Shrek schreef:Helemaal niet, dat is een zeer terechte bekommernis.
Als je voor die 3000 mensen die dagelijks de grens over gaan de treinreis van 10000 anderen bemoeilijkt ben je fout bezig.
De hele Fyra-soap heeft al genoeg slachtoffers gemaakt, daar hoeven de pendelaars op Antwerpen-Brussel niet nog bij te komen.
Wacht even, dit is een veel betere stellingname. Hierin zet je reizigersaantallen tegen elkaar af, dat klinkt wél logisch.

Het probleem in België zit hem in de NZ-verbinding neem ik aan?
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: Fyra.

Bericht door vasonline »

deadlock schreef:
stefanic schreef:...zegt natuurlijk een Nederlander die geen bal geeft om de binnenlandse Belgische reiziger?
Ik bedoel simpelweg: hoeveel reizigers moeten hun treinen aangepast zien, om een trein voor een kleiner aantal reizigers door te laten. In het concrete Fyra-verhaal betreft het 'kleiner aantal reizigers' toevallig internationale reizigers, daar kan ik ook niets aan doen...
Hoe kom je daar nou weer bij. Je doet net of, omdat er een staatsgrens ligt het minder belangrijker is om mensen over die streep te vervoeren. Dat is dus pure kolder. Weg met die rotgrenzen. Eénheid. Dezelfde prioriteit aan dezelfde treinen! Natuurlijk is het niet zo dat reizigers de dupe moeten worden van het falen van vervoersbedrijven maar dat werkt twee kanten op.
Aan de Beneluxtrein had de 'binnenlandse' Belgische reiziger toch ook iets?
Het was gewoon een extra trein tussen Antwerpen Mechelen en Brussel.

ATB die niet correct werkt in de 11.8? Ik heb natuurlijk geen idee in hoeverre dat onoverkomelijk
is om in orde te brengen in de werkplaatsen van de NMBS.
Maar er is toch veel goed geschoold en getraind personeel in de werkplaatsen...?

Mvg.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

deadlock schreef: Wacht even, dit is een veel betere stellingname. Hierin zet je reizigersaantallen tegen elkaar af, dat klinkt wél logisch.

Het probleem in België zit hem in de NZ-verbinding neem ik aan?
Je kan gerust stellen dat (op de Fyra-rijpaden na) heel Antwerpen-Brussel vol zit.
Elk ander tijdstip betekent dan dat je andere treinen moet schrappen of inkorten. En zowat alle treinen tussen Antwerpen en Brussel zijn goed gevuld, deze schrappen zou vele mensen treffen.
Ik weet niet of het rijpad van de vroegere Fyra, doorgetrokken naar Roosendaal daar in Nederland nog mooi ingepast kan worden, maar dat moet zowat de enige mogelijkheid zijn om een extra trein tot Brussel in te leggen.
Maar stefanic kan hierover ongetwijfeld meer vertellen :)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Fyra.

Bericht door Retard »

Kan er geen trein tot aan het Noord ingelegd worden? In de spits zijn er per uur meer dan 45 treinen naar de Centraal en de Zuid :D

In steden zoals Londen of Parijs had je zowiso moeten overstappen op een metro of zo.
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

Het probleem is eerder Antwerpen - Mechelen. Als daar 1x een rijpad gevonden is, krijg je die buiten de spits ook naar Brussel-Zuid. Er lopen bij de NMBS echter grote geesten rond die van mening zijn dat een Beneluxachtige trein niet te aantrekkelijk mag worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

Retard schreef:Kan er geen trein tot aan het Noord ingelegd worden? In de spits zijn er per uur meer dan 45 treinen naar de Centraal en de Zuid :D

In steden zoals Londen of Parijs had je zowiso moeten overstappen op een metro of zo.
In Brussel-Noord is echt geen ruimte om te keren. En als je toch moet overstappen is Antwerpen-Centraal al even goed als eindstation :wink:
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Uit nieuwsgierigheid: Waarom zou die trein door de NZV moeten, is omrijden via lijn 28 geen optie?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

AlexNL schreef:Uit nieuwsgierigheid: Waarom zou die trein door de NZV moeten, is omrijden via lijn 28 geen optie?
Het probleem ligt eerst en vooral bij de overvolle lijnen 25 en 27, voor er überhaupt gedacht wordt aan Brussel. Als je vanuit Mechelen naar lijn 28 wilt, wordt de keuze trouwens nog meer beperkt, omdat je haast verplicht bent om lijn 27 te gebruiken (vanaf lijn 25 zou je ter hoogte van Schaarbeek bijna alle sporen moeten dwarsen).
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Fyra.

Bericht door Stijn91 »

Tot een paar maanden geleden werd er enorme druk uitgeoefend op gedelegeerd bestuurder Mark Descheemaeker om meer Fyra-treinen te bestellen. De druk kwam vanuit het Belgische en het Nederlandse parlement. Dat heeft hij gezegd in Terzake.

Meer details over van waar de druk juist kwam, gaf hij niet.

Descheemaecker zei dat hij altijd weerstaan heeft aan de druk en dat hij daarvoor banbliksems over zich heen heeft gekregen, maar dat hij nu blij is dat hij dat gedaan heeft. Anders zou hij nu bekend staan als de idioot die van die slechte treinen er nog bijbesteld heeft, zei hij.

Het is een pijnlijk verhaal, zo zei hij nog, dat de treinen die al in 2000 besteld zijn, lang geleden dus, gebaseerd op een business-model dat nog langer geleden ontwikkeld is, niet functioneren. Het is nu zaak om op korte termijn maatregelen te nemen om te zorgen dat reizigers niet in de kou blijven staan.

Bron: deredactie.be

Eigenlijk is het toch wel erg dat Descheemaecker zoveel over zich krijgt over een trein die de grootste ramp ooit is en hij was zelf niet eens betrokken bij de bestelling.
Plaats reactie