Fyra

Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Fyra.

Bericht door Kristofke »

Jeroen schreef:Gisteren ook al zware problemen op L50A met vertragingen tot ruim anderhalf uur....
En dan? Wat doet zulke opmerking hier? U leest het woord vertraging en u zet even dit incident compleet off topic in een berichtje?

Zullen we anders ook even die zelfmoord op de ring vermelden met een half uur vertraging, het ongeval op de E34 met een tot twee uren vertraging, de sneeuwval in de nacht van do op vr die ook op vele plaatsen voor een half uur tot een uur vertraging zorgde...
carlos

Re: Fyra.

Bericht door carlos »

Tijgernoot schreef:De IC-trein naar Roosendaal gaat om :38 in Antwerpen, de trein uit Oostende komt in Antwerpen aan om :42. Overstappen in Gent zou dus kunnen lonen, al ben ik niet bekend met de tijden in Gent. Had de Fyra gereden dan was de rechtstreekse trein uit Oostende wel erg aantrekkelijk, dan had je een mooie overstap van een kwartier :)

en de trein naar Den Haag (typ in ARI bv 17 april 2013 in) vertrekt in Antwerpen Centraal om x:27

voor Oostende is dit leuk;
voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 10 min. (gewijzigd op 12/2)

wat te weinig is terwijl voor een overstap in Berchem dit wel zou kunnen.






De discussie is gestart op basis van de uitspraak dat de DeHaag-Brussel in Berchem en Brussel Noord moest stoppen.
en niet zoals sommigen hier als argument tegen naar de IC Antwerpen Roosendaal, of het stoptreintje vewijzen.
Laatst gewijzigd door carlos op 12 feb 2013, 08:44, 2 keer totaal gewijzigd.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

En wat is het verschil met de huidige situatie? Goed je kan op de stopper in Berchem, maar ik werd er gisteren niet echt vrolijk van, extra overstapen, het stoptreintje. Maar zowel gisteren als eergisteren waren er meer dan voldoende zitplaatsen in de gekoppelde trein ('s middags).
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Fyra.

Bericht door Asterix »

carlos schreef: voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 8 min.
Ik heb een overstap van 9 minuten en dat lijkt mij ruim voldoende, zeker als de lift werkt. Anders moet je de roltrappen nemen en niet treuzelen.
carlos

Re: Fyra.

Bericht door carlos »

Jeroen schreef:
carlos schreef: voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 8 min.
Ik heb een overstap van 9 minuten en dat lijkt mij ruim voldoende, zeker als de lift werkt. Anders moet je de roltrappen nemen en niet treuzelen.

het probleem is dat net tijdens dat korte stuk tussen Berchem en Centraal de kans op vertraging veel groter is dan op het ganse traject Aarschot-Berchem
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Fyra.

Bericht door Robin »

Jeroen schreef:
carlos schreef: voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 8 min.
Ik heb een overstap van 9 minuten en dat lijkt mij ruim voldoende, zeker als de lift werkt. Anders moet je de roltrappen nemen en niet treuzelen.
ik heb 2 jaar aan een stuk van de -2 naar +1 gelopen en had maar 5 min, de keren dat ik ze heb gemist was omwille van vertraging en men trein beperkt was tot berchem.
De andere keren dat ik effectief men aansluiting miste was wel geteld 2 keer ;). Gewoon zien dat je aan de roltrap uitkomt en in een stevige wandelpas naar boven gaan ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Fyra.

Bericht door Asterix »

carlos schreef:het probleem is dat net tijdens dat korte stuk tussen Berchem en Centraal de kans op vertraging veel groter is dan op het ganse traject Aarschot-Berchem
Mijn ervaring is net dat het vaak traag gaat om Berchem vanuit het zuiden binnen te rijden, ongeacht op welke lijn. Eenmaal je binnen bent, kan je vaak vlot doorrijden tot in Centraal maar dat is maar een zeer subjectief aanvoelen, geef ik toe.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Fyra.

Bericht door LHOON »

Robin schreef:
Jeroen schreef:
carlos schreef: voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 8 min.
Ik heb een overstap van 9 minuten en dat lijkt mij ruim voldoende, zeker als de lift werkt. Anders moet je de roltrappen nemen en niet treuzelen.
ik heb 2 jaar aan een stuk van de -2 naar +1 gelopen en had maar 5 min, de keren dat ik ze heb gemist was omwille van vertraging en men trein beperkt was tot berchem.
De andere keren dat ik effectief men aansluiting miste was wel geteld 2 keer ;). Gewoon zien dat je aan de roltrap uitkomt en in een stevige wandelpas naar boven gaan ;).
Dit lukt misschien voor de ferme en sportieve kerel die gij wellicht zijt, maar voor bejaarden, mensen met kleine kinderen of zware bepakking, of reizigers die niet vertrouwd zijn met het station, is 5 minuten echt wel krap!
Laatst gewijzigd door LHOON op 12 feb 2013, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Fyra.

Bericht door Bibke »

Je kan altijd aan de TB vragen om uw aansluiting op te houden.
In principe doet men dat dan ook.
Ik heb dat nog met Kerstdag gedaan en men is op mijn verzoek ingegaan.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Fyra.

Bericht door Robin »

Bibke schreef:Je kan altijd aan de TB vragen om uw aansluiting op te houden.
In principe doet men dat dan ook.
Ik heb dat nog met Kerstdag gedaan en men is op mijn verzoek ingegaan.
In de spitsuren kan je daar toch wel dik naar fluiten hoor.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pietmol

Re: Fyra.

Bericht door pietmol »

Robin schreef:
Bibke schreef:Je kan altijd aan de TB vragen om uw aansluiting op te houden.
In principe doet men dat dan ook.
Ik heb dat nog met Kerstdag gedaan en men is op mijn verzoek ingegaan.
In de spitsuren kan je daar toch wel dik naar fluiten hoor.

voor die trein naar DenHaag vrees ik er ook voor...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Fyra.

Bericht door Asterix »

Robin schreef:
Bibke schreef:Je kan altijd aan de TB vragen om uw aansluiting op te houden.
In principe doet men dat dan ook.
Ik heb dat nog met Kerstdag gedaan en men is op mijn verzoek ingegaan.
In de spitsuren kan je daar toch wel dik naar fluiten hoor.
Zelfs buiten die spitsuren.

Hoe vaak ik al de bevestiging heb gekregen dat een trein gaat wachten om die trein dan nog net te zien wegrijden... Mijn ervaring is dat een trein wacht, ofwel omdat het zo voorzien is, ofwel omdat de chef in het station hem doet wachten. Het vragen aan een TBG was in mijn geval altijd vergeefse moeite. Die mensen zijn van zeer goede wil maar hun verzoeken aan RDV gaan verloren in de eindeloze communicatieketen die eigen aan de NMBS is.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Fyra.

Bericht door Retard »

En Infrabel :wink:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Fyra.

Bericht door Adler »

Interessant artikel in De Ingenieur van deze maand of hoe AnsaldoBreda er een knoeiboeltje van heeft gemaakt:

http://www.deingenieur.nl/nl/artikel/30 ... ebugs.html
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Toch heb ik het gevoel dat het hier slechts over één van de problemen gaat.

Elke kering in Brussel was blijkbaar ook een risico , en de frequente stops ten zuiden van Rotterdam waren ook zoiets.
Beide zijn echter niet aan de grens....
Hopelijk zoeken ze nog verder.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie