Fyra

Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Fyra.

Bericht door Kristofke »

Van wat ik intern gehoord heb is het gedaan met de vrijkaart op de Fyra...
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

Tussen Amsterdam en Rotterdam zullen binnenlandse tickets geldig zijn, heb ik opgevangen. Mogelijks komt er een vergelijkbare regeling tussen Antwerpen en Brussel?
Jorik

Re: Fyra.

Bericht door Jorik »

Steven schreef:Die vraag om maar 1 HST depot te hebben komt niet van de bestuurders zelf maar van bovenuit. Vooral druk uit Frankrijk. Ze willen zoveel mogelijk de randkosten drukken. Dat wil dus vooral zeggen besparen op instructie HST, tussenkomst permanentie, ... Als je die kosten wil besparen kan je niet anders dan al de diensten centraliseren.
Ik zie niet zo goed in wat Frankrijk te zeggen heeft op de Benelux en ritten op Nederland. :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

Jorik schreef:
Steven schreef:Die vraag om maar 1 HST depot te hebben komt niet van de bestuurders zelf maar van bovenuit. Vooral druk uit Frankrijk. Ze willen zoveel mogelijk de randkosten drukken. Dat wil dus vooral zeggen besparen op instructie HST, tussenkomst permanentie, ... Als je die kosten wil besparen kan je niet anders dan al de diensten centraliseren.
Ik zie niet zo goed in wat Frankrijk te zeggen heeft op de Benelux en ritten op Nederland. :?
Komt verder uit de Thalys en enkel een HST depot in Antwerpen voor de Fyra zal alllicht ook niet gewenst zijn al laten ze boven nooit in hun kaarten kijken zoals je weet.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Fyra.

Bericht door The_Knitter »

FLV-FGSP schreef:Tussen Amsterdam en Rotterdam zullen binnenlandse tickets geldig zijn, heb ik opgevangen. Mogelijks komt er een vergelijkbare regeling tussen Antwerpen en Brussel?
Amsterdam-Rotterdam zijn binnenlandse tickets geldig met toeslag. Vanaf Rotterdam ri. België en omgekeerd dient een internationaal vervoerbewijs in het bezit te zijn, dus kan je niet met vrijkaarten zoals de NS-medewerkerspas meer werken.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Nog leuker, volgens Treinreiziger zal de Fyra Amsterdam - Brussel er niet komen zonder die trein Den Haag - Breda - Brussel. Interessant.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Groots, dan hebben ze in één klap nog meer Fyra's V250 nodig, die er nog niet zijn....
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Langzaam maar zeker bekruipt mij steeds meer een naar voorgevoel, namelijk dat we per 9-12 geen Fyra bij Hazeldonk de grens over zullen zien gaan. Maar dat we bij Roosendaal ook geen Beneluxtrein meer zien. :(
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Dat zou natuurlijk groots zijn....
En de Belgen steken het op de Nederlanders en de Nederlanders op de Belgen, zo is het niemands schuld.
Theo
Groeten vanop de Heide
260689
Berichten: 3329
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Fyra.

Bericht door 260689 »

dentheo schreef:Dat zou natuurlijk groots zijn....
En de Belgen steken het op de Nederlanders en de Nederlanders op de Belgen, zo is het niemands schuld.
Ik wil niet door de bocht gaan en ik heb niets tegen Nederlanders, maar ik vrees dat Nederland geen ervaring heeft met HST. Dit blijkt nu met de bouw van de Fyra. Hadden ze nu bij Siemens, Bombardier of Alstom geraadpleegd, was dit allemaal niet gebeurt. Dit project gaat serieuze gevolgen hebben voor het reizigersverkeer. De NMBS heeft op dat vlak veel meer ervaring met dit soort zaken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

260689 schreef:
dentheo schreef:Dat zou natuurlijk groots zijn....
En de Belgen steken het op de Nederlanders en de Nederlanders op de Belgen, zo is het niemands schuld.
Ik wil niet door de bocht gaan en ik heb niets tegen Nederlanders, maar ik vrees dat Nederland geen ervaring heeft met HST. Dit blijkt nu met de bouw van de Fyra. Hadden ze nu bij Siemens, Bombardier of Alstom geraadpleegd, was dit allemaal niet gebeurt. Dit project gaat serieuze gevolgen hebben voor het reizigersverkeer. De NMBS heeft op dat vlak veel meer ervaring met dit soort zaken.
Daarom heb ik er ook alle vertrouwen in dat de NMBS wel een noodoplossing vindt tegen dat het zover is :wink:
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

Tot nu toe was er geen plan B, maar ze zullen wel moeten.

Overigens is het lelijke beest nu officieel toegelaten in België: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120918_179
Opvallend is hoe voorzichtig iedereen zich uitlaat over de startdatum.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

Shrek schreef:
260689 schreef:Ik wil niet door de bocht gaan en ik heb niets tegen Nederlanders, maar ik vrees dat Nederland geen ervaring heeft met HST. Dit blijkt nu met de bouw van de Fyra. Hadden ze nu bij Siemens, Bombardier of Alstom geraadpleegd, was dit allemaal niet gebeurt. Dit project gaat serieuze gevolgen hebben voor het reizigersverkeer. De NMBS heeft op dat vlak veel meer ervaring met dit soort zaken.
Daarom heb ik er ook alle vertrouwen in dat de NMBS wel een noodoplossing vindt tegen dat het zover is :wink:
Omdat ze ervaring hebben als zijnde 'bricoleurs' en 'carrotiers"? En is het enkel fout gelopen met het materieel? Het lijkt me deels foutgelopen in slechte afspraken en het feit dat men de lijn niet als 1 geheel is gebouwd. Het materieel kan je afdoen als slechte contracten, grote miskoop, maar is dat enkel de verdienste van de Nederlanders? Dat lijkt me teveel eer (of te weinig verantwoordelijkheidsgevoel). met een knipoog te lezen, ik denk namelijk dat 260689 niet eens te kort door de bocht is gegaan, maar er helemaal uitgevlogen is :lol:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Fyra.

Bericht door Adler »

kika schreef:
Shrek schreef:
260689 schreef:Ik wil niet door de bocht gaan en ik heb niets tegen Nederlanders, maar ik vrees dat Nederland geen ervaring heeft met HST. Dit blijkt nu met de bouw van de Fyra. Hadden ze nu bij Siemens, Bombardier of Alstom geraadpleegd, was dit allemaal niet gebeurt. Dit project gaat serieuze gevolgen hebben voor het reizigersverkeer. De NMBS heeft op dat vlak veel meer ervaring met dit soort zaken.
Daarom heb ik er ook alle vertrouwen in dat de NMBS wel een noodoplossing vindt tegen dat het zover is :wink:
Omdat ze ervaring hebben als zijnde 'bricoleurs' en 'carrotiers"? En is het enkel fout gelopen met het materieel? Het lijkt me deels foutgelopen in slechte afspraken en het feit dat men de lijn niet als 1 geheel is gebouwd. Het materieel kan je afdoen als slechte contracten, grote miskoop, maar is dat enkel de verdienste van de Nederlanders? Dat lijkt me teveel eer (of te weinig verantwoordelijkheidsgevoel). met een knipoog te lezen, ik denk namelijk dat 260689 niet eens te kort door de bocht is gegaan, maar er helemaal uitgevlogen is :lol:
In het laatste nummer van De Ingenieur (maandblad van het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs) staat een uitstekend artikel over wat er nu allemaal is misgegaan en waarom. Te lang om hier samen te vatten, maar de hoofdoorzaak was inderdaad het gebrek aan systeemintegratie zoals kika al aangaf.
Voor wie geinteresseerd is, kan het artikel hier downloaden:
http://www.deingenieur.nl/nl/artikel/29 ... aging.html
Plaats reactie