Fyra
Re: Fyra.
Ik zie niet zo goed in wat Frankrijk te zeggen heeft op de Benelux en ritten op Nederland.Steven schreef:Die vraag om maar 1 HST depot te hebben komt niet van de bestuurders zelf maar van bovenuit. Vooral druk uit Frankrijk. Ze willen zoveel mogelijk de randkosten drukken. Dat wil dus vooral zeggen besparen op instructie HST, tussenkomst permanentie, ... Als je die kosten wil besparen kan je niet anders dan al de diensten centraliseren.
Re: Fyra.
Komt verder uit de Thalys en enkel een HST depot in Antwerpen voor de Fyra zal alllicht ook niet gewenst zijn al laten ze boven nooit in hun kaarten kijken zoals je weet.Jorik schreef:Ik zie niet zo goed in wat Frankrijk te zeggen heeft op de Benelux en ritten op Nederland.Steven schreef:Die vraag om maar 1 HST depot te hebben komt niet van de bestuurders zelf maar van bovenuit. Vooral druk uit Frankrijk. Ze willen zoveel mogelijk de randkosten drukken. Dat wil dus vooral zeggen besparen op instructie HST, tussenkomst permanentie, ... Als je die kosten wil besparen kan je niet anders dan al de diensten centraliseren.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Fyra.
Amsterdam-Rotterdam zijn binnenlandse tickets geldig met toeslag. Vanaf Rotterdam ri. België en omgekeerd dient een internationaal vervoerbewijs in het bezit te zijn, dus kan je niet met vrijkaarten zoals de NS-medewerkerspas meer werken.FLV-FGSP schreef:Tussen Amsterdam en Rotterdam zullen binnenlandse tickets geldig zijn, heb ik opgevangen. Mogelijks komt er een vergelijkbare regeling tussen Antwerpen en Brussel?
Re: Fyra.
Nog leuker, volgens Treinreiziger zal de Fyra Amsterdam - Brussel er niet komen zonder die trein Den Haag - Breda - Brussel. Interessant.kuba.g schreef:http://www.nu.nl/politiek/2912652/minis ... ussel.html
Re: Fyra.
Langzaam maar zeker bekruipt mij steeds meer een naar voorgevoel, namelijk dat we per 9-12 geen Fyra bij Hazeldonk de grens over zullen zien gaan. Maar dat we bij Roosendaal ook geen Beneluxtrein meer zien.
Re: Fyra.
Ik wil niet door de bocht gaan en ik heb niets tegen Nederlanders, maar ik vrees dat Nederland geen ervaring heeft met HST. Dit blijkt nu met de bouw van de Fyra. Hadden ze nu bij Siemens, Bombardier of Alstom geraadpleegd, was dit allemaal niet gebeurt. Dit project gaat serieuze gevolgen hebben voor het reizigersverkeer. De NMBS heeft op dat vlak veel meer ervaring met dit soort zaken.dentheo schreef:Dat zou natuurlijk groots zijn....
En de Belgen steken het op de Nederlanders en de Nederlanders op de Belgen, zo is het niemands schuld.
Re: Fyra.
Daarom heb ik er ook alle vertrouwen in dat de NMBS wel een noodoplossing vindt tegen dat het zover is260689 schreef:Ik wil niet door de bocht gaan en ik heb niets tegen Nederlanders, maar ik vrees dat Nederland geen ervaring heeft met HST. Dit blijkt nu met de bouw van de Fyra. Hadden ze nu bij Siemens, Bombardier of Alstom geraadpleegd, was dit allemaal niet gebeurt. Dit project gaat serieuze gevolgen hebben voor het reizigersverkeer. De NMBS heeft op dat vlak veel meer ervaring met dit soort zaken.dentheo schreef:Dat zou natuurlijk groots zijn....
En de Belgen steken het op de Nederlanders en de Nederlanders op de Belgen, zo is het niemands schuld.
Re: Fyra.
Tot nu toe was er geen plan B, maar ze zullen wel moeten.
Overigens is het lelijke beest nu officieel toegelaten in België: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120918_179
Opvallend is hoe voorzichtig iedereen zich uitlaat over de startdatum.
Overigens is het lelijke beest nu officieel toegelaten in België: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120918_179
Opvallend is hoe voorzichtig iedereen zich uitlaat over de startdatum.
Re: Fyra.
Omdat ze ervaring hebben als zijnde 'bricoleurs' en 'carrotiers"? En is het enkel fout gelopen met het materieel? Het lijkt me deels foutgelopen in slechte afspraken en het feit dat men de lijn niet als 1 geheel is gebouwd. Het materieel kan je afdoen als slechte contracten, grote miskoop, maar is dat enkel de verdienste van de Nederlanders? Dat lijkt me teveel eer (of te weinig verantwoordelijkheidsgevoel). met een knipoog te lezen, ik denk namelijk dat 260689 niet eens te kort door de bocht is gegaan, maar er helemaal uitgevlogen isShrek schreef:Daarom heb ik er ook alle vertrouwen in dat de NMBS wel een noodoplossing vindt tegen dat het zover is260689 schreef:Ik wil niet door de bocht gaan en ik heb niets tegen Nederlanders, maar ik vrees dat Nederland geen ervaring heeft met HST. Dit blijkt nu met de bouw van de Fyra. Hadden ze nu bij Siemens, Bombardier of Alstom geraadpleegd, was dit allemaal niet gebeurt. Dit project gaat serieuze gevolgen hebben voor het reizigersverkeer. De NMBS heeft op dat vlak veel meer ervaring met dit soort zaken.
Re: Fyra.
In het laatste nummer van De Ingenieur (maandblad van het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs) staat een uitstekend artikel over wat er nu allemaal is misgegaan en waarom. Te lang om hier samen te vatten, maar de hoofdoorzaak was inderdaad het gebrek aan systeemintegratie zoals kika al aangaf.kika schreef:Omdat ze ervaring hebben als zijnde 'bricoleurs' en 'carrotiers"? En is het enkel fout gelopen met het materieel? Het lijkt me deels foutgelopen in slechte afspraken en het feit dat men de lijn niet als 1 geheel is gebouwd. Het materieel kan je afdoen als slechte contracten, grote miskoop, maar is dat enkel de verdienste van de Nederlanders? Dat lijkt me teveel eer (of te weinig verantwoordelijkheidsgevoel). met een knipoog te lezen, ik denk namelijk dat 260689 niet eens te kort door de bocht is gegaan, maar er helemaal uitgevlogen isShrek schreef:Daarom heb ik er ook alle vertrouwen in dat de NMBS wel een noodoplossing vindt tegen dat het zover is260689 schreef:Ik wil niet door de bocht gaan en ik heb niets tegen Nederlanders, maar ik vrees dat Nederland geen ervaring heeft met HST. Dit blijkt nu met de bouw van de Fyra. Hadden ze nu bij Siemens, Bombardier of Alstom geraadpleegd, was dit allemaal niet gebeurt. Dit project gaat serieuze gevolgen hebben voor het reizigersverkeer. De NMBS heeft op dat vlak veel meer ervaring met dit soort zaken.
Voor wie geinteresseerd is, kan het artikel hier downloaden:
http://www.deingenieur.nl/nl/artikel/29 ... aging.html