Pagina 107 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:06
door Retard
carlos schreef:
treinfan93 schreef:
FLV-FGSP schreef:NS wil de zuurstokrijtuigen heel graag weer inleggen, maar NMBS doet nog moeilijk over de Traxx'en, hoorde ik uit Nederlandse bron.
Dan moeten ze maar tijdeleijk de 11'en weer gebruiken ... die zijn alleszins een pak betrouwbaarder dan de fyra's ...
wel jammer dat NS zo snel die stuurstandrijtuigen verschroot heeft...
Een 11 aan iedere kant, aangezien het maar om acht verbindingen PER DAG gaat, misschien?

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:10
door Retard
Stijn82 schreef:- de zaak gefinancierd en toegelaten krijgen (Europa zal hier echt niet de dwarsligger zijn)
Dit kan toch zo geen probleem zijn. Als Descheemaeker zegt dat die Benelux 5 miljoen per jaar kostte aan de belastingsbetaler. Wel, je vraagt aan iedere reiziger twee euro, de benelux vervoerde 8.000 reizigers per dag en er zijn 365 dagen in één jaar:

2*8.000*365= 5.840.000 euro

Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:11
door Robin
carlos schreef:
treinfan93 schreef:
FLV-FGSP schreef:NS wil de zuurstokrijtuigen heel graag weer inleggen, maar NMBS doet nog moeilijk over de Traxx'en, hoorde ik uit Nederlandse bron.
Dan moeten ze maar tijdeleijk de 11'en weer gebruiken ... die zijn alleszins een pak betrouwbaarder dan de fyra's ...
Buiten 2801 & 2803 worden de rest van de traxxen gebruikt voor cargo, waar ze allicht meer opbrengen dan bij reizigers.

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:15
door FLV-FGSP
B_Logistics heeft genoeg locs.

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:17
door Retard
FLV-FGSP schreef:B_Logistics heeft genoeg locs.
Jamaar, niet elke loc is hetzelfde. Er zijn wel te veel 77'ers en 13'en, maar daarvoor nog niet genoeg 28.

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:41
door MaartendeJ
Stijn82 schreef:
wel jammer dat NS zo snel die stuurstandrijtuigen verschroot heeft...
lijkt mij niet het grootste probleem. Het is vooral een kwestie van:
- rijpaden vinden (ergens krijgen ze hem toch nog wel tussen gepropt?)
- materieel vinden (maar dat is er)
De stuurstandrijtuigen mochten toch niet meer rijden. Om ze rijdend te krijgen moest er een zak met geld komen. Logischerwijs kwam die er niet.

Rijpaden:
-Tussen Lage Zwaluwe-Kijfhoek liggen weinig vrije paden. (Of je moet een doorgaand cargopad Kijfhoek-Venlo gaan schrappen, of je moet dwars door de brugopening van de Grote Brug bij Dordrecht heen rijden. Niet handig)
-Rotterdam-Amsterdam via Schiphol/Oude Lijn wordt lastig. Daar moet je voor de IC Dordrecht-Haarlem-Amsterdam, in Leiden voor de stopper Leiden-Weesp-Utrecht in in Hoofddorp voor de sprinter Hoofdorp-Amsterdam C-Amersfoort Vathorst. (en kom je nog trager aan dan in DGRL'11).
-Rotterdam-Amsterdam via Gouda (omleidingspad) rijdt je dwars door de sprinter Rotterdam-Gouda Goverwelle (spits) heen.
-Roosendaal-Amterdam via Breda/Den Bosch/Utrecht moet je ook cargopaden gaan gebruiken. Wordt ook lastig.

Materieel:
-De eerste 2 stammen zijn van de Amsterdam Zaanstraat (of Dijksgracht) naar Amersfoort(!) verhuisd, met een 1700-loc. Eerste tekenen van weer in leven brengen!

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:42
door Steve
Retard schreef:
carlos schreef:
treinfan93 schreef: Dan moeten ze maar tijdeleijk de 11'en weer gebruiken ... die zijn alleszins een pak betrouwbaarder dan de fyra's ...
wel jammer dat NS zo snel die stuurstandrijtuigen verschroot heeft...
Kunnen ze de M4 stuurstanden niet gebruiken (dan wel de pakwagendeur niet open doen in NL)? Of een 11 aan iedere kant, aangezien het maar om acht verbindingen PER DAG gaat.
De M4-stuurstanden gebruiken? Dan moet je ATB gaan inbouwen en wellicht nog een hoop andere aanpassingen doen. Zonder te vergeten dat er nu wellicht ook niet zoveel op overschot zijn. Een 11 aan iedere kant lijkt me dan (in verhouding) realistischer.

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:46
door BlubBlub
Retard schreef:Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?
Zorg dat er op ieder biljet dat gebruikt wordt, een stempel staat (zo met datum en treinnummer en een klein gaatje zelfs).

Alleen moet er dan weer iemand zorgen dat de hele trein iedere keer helemaal doorgegaan is tussen twee haltes [en dat kan teveel werkdruk zijn voor 1 tbg en meerdere tbg's per trein is dan weer te duur denk ik].

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:50
door Retard
BlubBlub schreef:
Retard schreef:Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?
Zorg dat er op ieder biljet dat gebruikt wordt, een stempel staat (zo met datum en treinnummer en een klein gaatje zelfs).

Alleen moet er dan weer iemand zorgen dat de hele trein iedere keer helemaal doorgegaan is tussen twee haltes [en dat kan teveel werkdruk zijn voor 1 tbg en meerdere tbg's per trein is dan weer te duur denk ik].
Kan er dan niet gewoonweg enkel een biljet uitgegeven worden voor de dag zelf? Waarom moet zoiets drie maanden geldig zijn?

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:54
door LHOON
Retard schreef:
BlubBlub schreef:
Retard schreef:Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?
Zorg dat er op ieder biljet dat gebruikt wordt, een stempel staat (zo met datum en treinnummer en een klein gaatje zelfs).

Alleen moet er dan weer iemand zorgen dat de hele trein iedere keer helemaal doorgegaan is tussen twee haltes [en dat kan teveel werkdruk zijn voor 1 tbg en meerdere tbg's per trein is dan weer te duur denk ik].
Kan er dan niet gewoonweg enkel een biljet uitgegeven worden voor de dag zelf? Waarom moet zoiets drie maanden geldig zijn?
Dit is nu eenmaal een eigenschap van klassieke internationale biljetten...

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 11:57
door Retard
Op dat vlak hebben ze dan toch wel een 'risico' genomen. Misschien opteren voor speciale Beneluxticketten die maar één dag geldig zijn, per slot van rekening is er een verschil tussen een rechtstreekse IC-trein en een L-treintje met twee overstappen.

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 12:12
door Tijgernoot
Promotarieven zijn maar een dag geldig, en daarover valt ook het uiterst populaire Superdagretour ("NS Superdagretour" in NMBS-jargon) dat op dit moment weer verkocht wordt naast tickets voor de Thalys.

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 13:02
door Robin
Retard schreef:
FLV-FGSP schreef:B_Logistics heeft genoeg locs.
Jamaar, niet elke loc is hetzelfde. Er zijn wel te veel 77'ers en 13'en, maar daarvoor nog niet genoeg 28.
laatste tijd is bundel N te FNND toch bijna zo goed als leeg dus alle locs zijn soms wel degelijk in gebruik.
en zoals Retard zei, er is meer te kort aan T28

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 13:12
door carlos
MaartendeJ schreef: De stuurstandrijtuigen mochten toch niet meer rijden. Om ze rijdend te krijgen moest er een zak met geld komen. Logischerwijs kwam die er niet.


Waarom mochten die niet meer rijden???

Re: Fyra.

Geplaatst: 24 jan 2013, 15:08
door AlexNL
Verlopen revisietermijnen en nood aan grootschalige revisie.