BENELUX

trainlovertje
Berichten: 2359
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

en wat zou er dan in de plaats rijden?
groentje
Berichten: 7284
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Goeie vraag. Of wil MvBOV liever een pendeltrein met Nederlands materieel Amsterdam-Roosendaal, en daar overstappen op dat verguisde Belgisch materieel, zolang het maar niet verder Nederland in rijdt? Mooie beloning voor de moeite om deze trein te behouden...
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door spurt2244 »

trainlovertje schreef:en wat zou er dan in de plaats rijden?
Zoals bij ons wordt beschreven in Nederland http://www.somda.nl/forum/8235/2/Belgis ... n+Benelux/

Een hele tijdelijke oplossing kan zijn om een aantal treinen te knippen in Roosendaal, Waarbij er binnen Nederland wordt gereden met een ICMm 7 en in België met varkensneus 8. (Dat is mijn gedachte gang) Nadeel is wij hebben binnen Nederland nu al een tekort aan treinen.
groentje
Berichten: 7284
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Kortom, de operatie was succesvol, maar de patiënt overleden... In hun poging om beter materieel te krijgen, dreigen ze de trein nog verder de nek om te draaien...
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: BENELUX

Bericht door Meesterpeter »

spurt2244 schreef:Zoals bij ons wordt beschreven in Nederland http://www.somda.nl/forum/8235/2/Belgis ... n+Benelux/

Een hele tijdelijke oplossing kan zijn om een aantal treinen te knippen in Roosendaal, Waarbij er binnen Nederland wordt gereden met een ICMm 7 en in België met varkensneus 8. (Dat is mijn gedachte gang) Nadeel is wij hebben binnen Nederland nu al een tekort aan treinen.
Maar dat idee bedenk je zelf en plaats je ook zelf op dat NL forum........!
En daar verwijs je weer naar HGBTF :shock:
Nu snap ik het even niet meer.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
groentje schreef:Kortom, de operatie was succesvol, maar de patiënt overleden... In hun poging om beter materieel te krijgen, dreigen ze de trein nog verder de nek om te draaien...
De operatie was niet succesvol en de patiënt was onveilig.
Dat is wel even wat anders dan dat NS-personeel "niet de juiste instructie ontvangen" heeft....
Niet de Benelux wordt de nek omgedraaid, maar de veiligheid staat voorop.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
groentje
Berichten: 7284
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Ik vraag mij toch af hoe die rijtuigen bij ons blijkbaar toch veel minder kuren hebben... Door de perikelen met de Fyra en de huidige tragere dienstregeling heeft de Benelux nu al heel wat pluimen gelaten, een nieuwe knip aan de grens, hoe tijdelijk ook, zal vrees ik geen goed doen aan de bezetting.
Sommigen zullen misschien blij zijn, zo'n geknipte lijn is makkelijker te managen, en schakelt ook een concurrent uit voor de meer winstgevende Thalys, maar of je daar als reiziger beter van wordt, van zo'n Beter OV, daar heb ik toch mijn twijfels bij.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Als er een inzetverbod is afgegeven voor I6/I10 is dat landelijk. Óók een dienst van/naar Roosendaal is dan niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22520
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Trein 9251 was vandaag de laatste die commercieel met I6 en I10 in Nederland reed. Deze werd door mezelf stipt en ZONDER probleem naar Amsterdam gebracht.
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door spurt2244 »

Meesterpeter schreef:
spurt2244 schreef:Zoals bij ons wordt beschreven in Nederland http://www.somda.nl/forum/8235/2/Belgis ... n+Benelux/

Een hele tijdelijke oplossing kan zijn om een aantal treinen te knippen in Roosendaal, Waarbij er binnen Nederland wordt gereden met een ICMm 7 en in België met varkensneus 8. (Dat is mijn gedachte gang) Nadeel is wij hebben binnen Nederland nu al een tekort aan treinen.
Maar dat idee bedenk je zelf en plaats je ook zelf op dat NL forum........!
En daar verwijs je weer naar HGBTF :shock:
Nu snap ik het even niet meer.

Het gaat niet om mijn bericht. Er staan andere berichten met meer info op.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

Inmiddels is duidelijk geworden dat ILT naar een I6-rijtuig heeft gekeken en dat daarop besloten is verder onderzoek en testen uit te voeren naar het deursysteem, voor zowel de I6- als I10-rijtuigen. De NMBS zou gezegd hebben dat er verder geen technische mankementen zijn gevonden. De stammen zijn tot nader onder (vermoedelijk afronding onderzoek) niet inzetbaar.

Bronnen: Persbericht NS, OV-Magazine
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: BENELUX

Bericht door traxie »

Misschien heeft het iets te maken met de uic instelling van de deuren. Waarbij die in België op B staan en internationaal op uic, wat zorgt voor een automatische ontgrendeling vanaf 5 km/u?
rvdborgt
Berichten: 4329
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

traxie schreef:Misschien heeft het iets te maken met de uic instelling van de deuren. Waarbij die in België op B staan en internationaal op uic, wat zorgt voor een automatische ontgrendeling vanaf 5 km/u?
Nee, volg de links hierboven. Dan lees je o.a.: "In enkele gevallen sloten de deuren daardoor niet goed en vlogen ze weer open – soms zelfs tijdens de rit."
Dsat heeft niks te maken met al dan niet een vergrendeling onder de 5 km/h.

Groetjes,
Rian
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: BENELUX

Bericht door traxie »

Stilstaan voor een rood sein is opengaan tijdens de rit? De uic instelling zorgt ook dat je enkel een sluitingsbevel geeft, enkele ogenblikken daarna kan je de deuren terug openen. Misschien is dat dan als niet goed gesloten geïnterpreteerd of gecommuniceerd? Ik geef het maar mee aangezien het hier nog niet aan bod kwam.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: BENELUX

Bericht door LHOON »

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Dat is nu ook niet echt iets nieuws he kijk maar in dit topic de berichten van april. Bombardier heeft nog tot december om het op te lossen, als dat niet lukt is het gedaan met rijden voor de benelux.
Plaats reactie