BENELUX

LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: BENELUX

Bericht door LML »

TrainzDr3ver schreef:
deadlock schreef: Thalys ligt belachelijk vaak in panne overigens.
Zouden die ook is niet overwegen wat nieuwe stellen te kopen? Ik neem aan dat de oudste treinen toch ook al wat kilometers gebold hebben :)
Er staan trouwens 9 stellen te niksen in NL... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: BENELUX

Bericht door K V B »

kika schreef:
K V B schreef:Laten we ons spiegelen aan Zwitserland en voor Brussel - Amsterdam 60 euro vragen...

Voor de inwoners zelf is het niet zo een probleem (die hebben allemaal een Halbtax) maar ik krijg het toeristen vaak niet uitgelegd dat, je Geneve - Zürich k84 Franken kost, en nee, dat je niet goedkoper kan door je op een bepaalde trein vast te leggen zoals in de meeste landen...
Dus dan komt de 50% verminderingskaart terug, en kaartjes voor 48 Frank en een klets waarmee je gans België en Nederland kris-kras het OV kan gebruiken vanaf 9u (op enkele idyllische berglijntjes na)? Goed om te horen, kunnen we nu terug naar de Benelux?
Een goedkoopste dagkaart kost 58 CHF, en dan enkel als je een halbtax hebt. Voor toeristen is dat best sneu...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

K V B schreef:Een goedkoopste dagkaart kost 58 CHF, en dan enkel als je een halbtax hebt. Voor toeristen is dat best sneu...
Dan betaal je teveel,
Übrigens: Die 9-Uhr-Karten bekommen Sie auch im attraktiven Multipack als Entwertungskarte**. Damit erhalten Sie 6 Karten und bezahlen nur 5. Somit können Sie mit einer 9-Uhr-Karte aus dem Multipack für 48.35 Franken einen Tag lang ab 9 Uhr in der 2. Klasse reisen.
De laatste keer dat ik een Tageskarte heb gehaald, was het zo'n gemeenteding, voor 47CHF. Toegegeven ik vind als occasionele bezoeker de Zwitserse spoorwegen ook veel te duur, maar ik zou het fijn vinden als we ons echt tot de Benelux in dit draadje kunnen beperken.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: BENELUX

Bericht door nahoj »

K V B schreef:
jotie schreef:Laten we ons alsjeblieft spiegelen aan Zwitserland of desnoods Duitsland (alle geografische verhoudingen in acht nemend).
Laten we ons spiegelen aan Zwitserland en voor Brussel - Amsterdam 60 euro vragen...

Ik vind persoonlijk de afwezigheid van enige vorm van yield management, waardoor je goedkoper kan reizen als je het bedrijf enige controle geeft het grootste probleem in Zwitserland. Voor de inwoners zelf is het niet zo een probleem (die hebben allemaal een Halbtax) maar ik krijg het toeristen vaak niet uitgelegd dat, je Geneve - Zürich k84 Franken kost, en nee, dat je niet goedkoper kan door je op een bepaalde trein vast te leggen zoals in de meeste landen...
En dat er ook geen goedkopere bus is, dat zorgt ook voor veel wenkbrouw fronsen.
Probeer het eens uit te leggen a.d.h.v. het feit dat de bewoners belastingen betalen voor hun openbaar vervoer, en de buitenlanders daar aan meebetalen via een duurder ticket?
(Waarmee ik geen stelling neem voor of tegen dit principe; ik poneer het gewoon als de plausibele Zwitserse logica.)
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: BENELUX

Bericht door jotie »

Bij NMBS-Europe heeft er blijkbaar iemand het groot licht gezien:
Verbeterblad 03/2013 schreef: Verminderingen Benelux:
Heractievering van de volgende tarieven:
Benelux Youth
Benelux Weekend
Grensverkeer REG:
REG-gamma geldig voor grensverkeer met Roosendaal voor verkoop vanaf 01/02/2013.
Het mooie daaraan is natuurlijk dat de Luxemburgreizigers hier ook baat bij hebben. Hopelijk blijven die tarieven nu 'voorgoed'.
wimkalmthout
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door wimkalmthout »

Vanmorgen om 7u15 passeerde hij in Kalmthout richting NL. Een volledige stam. Enkel reizigers ontbraken nog. Testrit Zeker ?
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Vanochtend rond 08:15 haalde die trein de Fyra waar ik inzat t.h.v. Rotterdam Lombardijen in. Fyra-reizigers op Rotterdam Centraal kregen een onaangename verrassing: op het tijdstip van de Fyra kwam de Benelux tot stilstand langs het Fyra-perron, de deuren bleven gesloten. De Fyra moest stoppen voor een rood sein en kreeg uiteindelijk +5 aan z'n broek.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

De nieuwe dienstregeling vind ik zo MAGER.
één treinstel slaapt in den Haag en één in Brussel, dan wisselen ze 's morgens van plaats.
Dan staan ze de ganse dag stil..
's avonds verwisselen ze weer van plaats om "thuis" te gaan overnachten...
Tijdens die rusttijd overdag kunnen ze makkelijk nog een slag maken.
Of is het een personeelsprobleem ?
Theo
Groeten vanop de Heide
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: BENELUX

Bericht door SteC »

Volgens treinreiziger.nl zal er vanaf 11 maart een 2-uursdienstregeling komen.
http://www.treinreiziger.nl/internation ... sel-144980
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: BENELUX

Bericht door Retard »

ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: BENELUX

Bericht door ferry »

Waarom opnieuw "29" leasen? Men kan toch ook met type 12 naar Frankrijk!
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

ferry schreef:Waarom opnieuw "29" leasen? Men kan toch ook met type 12 naar Frankrijk!
type 12 staat in park ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

ferry schreef:Waarom opnieuw "29" leasen? Men kan toch ook met type 12 naar Frankrijk!
Zelfs met 13 volgens mij, en daarvan heeft Cargo er ruim veel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

dentheo schreef:
ferry schreef:Waarom opnieuw "29" leasen? Men kan toch ook met type 12 naar Frankrijk!
Zelfs met 13 volgens mij, en daarvan heeft Cargo er ruim veel.
ze rijden nu al in Frankrijk ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Daarom verbaast het mij een beetje dat ze 29en inhuren...volgens mij heeft men 13en in overschot. Of moeten die in revisie ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie