BENELUX
Re: BENELUX
En toch schijnt het een probleem te zijn. De basis zou naar het schijnt liggen in het feit dat alle aanpassingen voor SW9 op de traxx in Zwitserland gebeuren. De programmering gaat dus door in het Duits. De testen gaan hier door en de opmerkingen voor aanpassingen gebeuren dus in het Nederlands. Veel vertaalwerk bijgevolg en communicatie tussen België/Nederland en Zwitserland anderzijds. Kortweg daar gaat veel tijd naar toe.
Re: BENELUX
Het kan zijn dat er nieuwe software komt, maar zolang DVIS (Ministerie van mobiliteit) die niet goedkeurt mag ETCS niet gebruikt worden.
En sinds de Fyra zijn ze daar heel streng geworden...
En sinds de Fyra zijn ze daar heel streng geworden...
Re: BENELUX
Misschien discreet adviseren om het in het Frans te doen ??Steven schreef: De testen gaan hier door en de opmerkingen voor aanpassingen gebeuren dus in het Nederlands. Veel vertaalwerk bijgevolg en communicatie tussen België/Nederland en Zwitserland anderzijds. Kortweg daar gaat veel tijd naar toe.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Is niet noodzakelijk een oplossing hoor. bij IT mensen schakelijk je volgens mij gewoon beter over naar het Engels.
Re: BENELUX
Ik zie het inderdaad gebeuren dat Engels de facto een lingua franca wordt in het verkeerswezen, niet alleen voor de veiligheidssystemen. Het is ook al jaren zo in de luchtvaart...
Re: Beneluxtrein met I6 en I10
Ze zijn ooit nog zo begonnen. Na een tijdje reden er samenstellingen met 4A's en ligrijtuigen rondWilson schreef:Om de ombouw van de ICRm rijtuigen mogelijk te maken worden er vanaf
april 2016 in de IC Brussel ook stammen met I6/ I10 rijtuigen van de NMBS ingezet.
De samenstelling van deze stammen is planmatig als volgt:
HLE 28 - BI10 - BI10 - BI10 - BI6 - AI10 - BI10 - BI10.
Re: Beneluxtrein met I6 en I10
Voorlopig zou dit ook niet door gaan .Terminus schreef:Ze zijn ooit nog zo begonnen. Na een tijdje reden er samenstellingen met 4A's en ligrijtuigen rondWilson schreef:Om de ombouw van de ICRm rijtuigen mogelijk te maken worden er vanaf
april 2016 in de IC Brussel ook stammen met I6/ I10 rijtuigen van de NMBS ingezet.
De samenstelling van deze stammen is planmatig als volgt:
HLE 28 - BI10 - BI10 - BI10 - BI6 - AI10 - BI10 - BI10.
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd
Re: Beneluxtrein met I6 en I10
Indertijd hadden dergelijke rijtuigen een RIC goedkeuring voor gans Europa. Bestaat zulks niet meer?Robin schreef:
Voorlopig zou dit ook niet door gaan .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd
Re: BENELUX
Hebben diezelfde rijtuigen de voorbije maanden niet door Nederland gereden in de Treski?
Re: BENELUX
Dat waren I6Bc-rijtuigen (slaaprijtuigen) en ook nog wat Slovaaks materieel. Het Bar-Disco-rijtuig SR3 en de Resto-rijtuigen zijn omgebouwde I10'en, en die hebben misschien wel toelating om in Nederland te komen?Eimai schreef:Hebben diezelfde rijtuigen de voorbije maanden niet door Nederland gereden in de Treski?
Re: BENELUX
Dat waren de nachtskitreinen, maar er hebben ook een paar dag-skitreinen gereden, die hadden ander materieel.
Volgens mij helemaal grijs blauw.
Gevonden foto in Worgl : https://www.flickr.com/photos/peter_boere/25345568542
Hij heette blijkbaar Krokusexpress.
Voor de rijtuigspecialisten : https://www.youtube.com/watch?v=ZCc7OmXioo0
Volgens mij helemaal grijs blauw.
Gevonden foto in Worgl : https://www.flickr.com/photos/peter_boere/25345568542
Hij heette blijkbaar Krokusexpress.
Voor de rijtuigspecialisten : https://www.youtube.com/watch?v=ZCc7OmXioo0
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Beneluxtrein met I6 en I10
Dat bestaat nog wel maar er zijn blijkbaar aanpassingen gebeurd aan de I10 rijtuigen en deze zijn niet door gegeven aan de keuringsdienst van NL. Na het Fyra fiasco zijn ze daar iets strenger geworden blijkbaarLHOON schreef:Indertijd hadden dergelijke rijtuigen een RIC goedkeuring voor gans Europa. Bestaat zulks niet meer?Robin schreef:
Voorlopig zou dit ook niet door gaan .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd
Re: Beneluxtrein met I6 en I10
Dat is wel opmerkelijk, want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen. Zou dat betekenen dat de Nederlandse IL&T heeft liggen slapen of dat de NMBS recent nog wat heeft aangepast aan de I10 rijtuigen? Of is de wijziging zo klein van aard dat het nu pas is opgemerkt (wat zou betekenen dat de inspectie alsnog snel toestemming geeft)?Robin schreef: Voorlopig zou dit ook niet door gaan .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd