BENELUX

spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door spurt2244 »

NS personeel mag geen dienst meer doen op de I6/I10 rijtuigen door deur problemen.

Hier is het hele verhaal te lezen: https://www.ovmagazine.nl/2016/05/ns-pe ... aald-1245/

Groetjes uit Nederland
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: BENELUX

Bericht door Eric0641 »

Stelletje prutsers van de NS
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: BENELUX

Bericht door Meesterpeter »

Eric0641 schreef:Stelletje prutsers van de NS
Erg, erg jammer altijd, dit soort anonieme reacties van mensen welke amper of geen kennis van zaken hebben.

Geeft mij altijd een goed beeld van de persoon achter een bericht.........
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: BENELUX

Bericht door profke »

deze quote kan anders ook tellen: liever geen trein dan een oude trein
FNV Spoor wil dat de NS-directie nog eens goed nadenkt over de inzet van de rijtuigen, volgens Van den Berg oldtimers: “Dan voldoe je misschien niet meer aan de concessievoorwaarden van 32 ritten per dag, maar nood breekt wet.”
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: BENELUX

Bericht door Eric0641 »

Meesterpeter schreef:
Eric0641 schreef:Stelletje prutsers van de NS
Erg, erg jammer altijd, dit soort anonieme reacties van mensen welke amper of geen kennis van zaken hebben.

Geeft mij altijd een goed beeld van de persoon achter een bericht.........
Je moet mijn reactie niet al te serieus nemen. Het kan gebeuren dat er een fout wordt gemaakt maar fouten zijn er om op te lossen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Eric0641 schreef:
Meesterpeter schreef:
Eric0641 schreef:Stelletje prutsers van de NS
Erg, erg jammer altijd, dit soort anonieme reacties van mensen welke amper of geen kennis van zaken hebben.

Geeft mij altijd een goed beeld van de persoon achter een bericht.........
Je moet mijn reactie niet al te serieus nemen. Het kan gebeuren dat er een fout wordt gemaakt maar fouten zijn er om op te lossen.
Ik vraag me trouwens af wat de echte oorzaak is. Ik zie o.a. de volgende mogelijkheden:
- het NS-personeel heeft inderdaad te weinig instructie gekregen. Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
- het NMBS-materieel begint langzamerhand meer kleine defecten te vertonen. Het NMBS-personeel weet daar echter beter mee om te gaan omdat ze het materieel nu eenmaal beter kennen.

Ik ben benieuwd of de inspecties van ILT iets opleveren.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

ik had vandaag zo'n inspectie van ILT mee op trein 9268 tussen Rotterdam en Roosendaal.
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door spurt2244 »

rvdborgt schreef:
Eric0641 schreef:
Meesterpeter schreef:Erg, erg jammer altijd, dit soort anonieme reacties van mensen welke amper of geen kennis van zaken hebben.

Geeft mij altijd een goed beeld van de persoon achter een bericht.........
Je moet mijn reactie niet al te serieus nemen. Het kan gebeuren dat er een fout wordt gemaakt maar fouten zijn er om op te lossen.
Ik vraag me trouwens af wat de echte oorzaak is. Ik zie o.a. de volgende mogelijkheden:
- het NS-personeel heeft inderdaad te weinig instructie gekregen. Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
- het NMBS-materieel begint langzamerhand meer kleine defecten te vertonen. Het NMBS-personeel weet daar echter beter mee om te gaan omdat ze het materieel nu eenmaal beter kennen.

Ik ben benieuwd of de inspecties van ILT iets opleveren.

Groetjes,
Rian
Het verschil met toen was er niet er waren toen ook problemen met deuren, Waarna het personeel van de NS niet meer wou werken op de I6/I10 rijtuigen. Op die manier zijn die dingen snel terug gegaan naar België in 2012.
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

spurt2244 schreef:
rvdborgt schreef:Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
Het verschil met toen was er niet er waren toen ook problemen met deuren, Waarna het personeel van de NS niet meer wou werken op de I6/I10 rijtuigen. Op die manier zijn die dingen snel terug gegaan naar België in 2012.
I6 en I10 hebben tot enkele weken voor december 2012, toen de toenmalige Benelux werd opgeheven, in de Benelux gereden. Dus ik kan je opmerking niet plaatsen.

Groetjes,
Rian
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: BENELUX

Bericht door Eric0641 »

Mocht het zo zijn dat dat inderdaad zo was dat de NS'ers ermee kapten in 2012, waarom hebben ze dan nu geen betere instructie's gekregen?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Geheugens zijn kort, gewoontes oud...
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door spurt2244 »

rvdborgt schreef:
spurt2244 schreef:
rvdborgt schreef:Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
Het verschil met toen was er niet er waren toen ook problemen met deuren, Waarna het personeel van de NS niet meer wou werken op de I6/I10 rijtuigen. Op die manier zijn die dingen snel terug gegaan naar België in 2012.
I6 en I10 hebben tot enkele weken voor december 2012, toen de toenmalige Benelux werd opgeheven, in de Benelux gereden. Dus ik kan je opmerking niet plaatsen.

Groetjes,
Rian
Dat staat hier te lezen: http://www.rtlnieuws.nl/economie/ns-rij ... r-opengaan
Terminus
Berichten: 1128
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

rvdborgt schreef:
spurt2244 schreef:
rvdborgt schreef:Ik vraag me dan wel af wat het verschilk is met 2011-2012, toen er ook een tijdje I6/I10 in de Benelux heeft gereden.
Het verschil met toen was er niet er waren toen ook problemen met deuren, Waarna het personeel van de NS niet meer wou werken op de I6/I10 rijtuigen. Op die manier zijn die dingen snel terug gegaan naar België in 2012.
I6 en I10 hebben tot enkele weken voor december 2012, toen de toenmalige Benelux werd opgeheven, in de Benelux gereden. Dus ik kan je opmerking niet plaatsen.

Groetjes,
Rian
De I10/I6 zijn er veel vroeger terug uitgegaan, Rian. Vandaar het huren van de OBB-rijtuigen voor het laatste jaar van de toenmalige Benelux. (Wat eigenlijk gewoon de (beter onderhouden?) Oostenrijkse variant is van de I6)
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: BENELUX

Bericht door Nadleeh »

Een Nederlandse reizigersorganisatie bericht inmiddels dat de I6/I10 stammen niet meer worden ingezet (bron).
Maatschappij voor Beter OV schreef:Voor Beter OV heeft de afgelopen dagen intensief contact gehad met ILT over de stand van zaken rond de gevaarlijke Belgische rijtuigen. Inmiddels bereikt ons de bevestiging dat ze niet meer zullen worden ingezet.

De NS is uitgenodigd, een nadere toelichting te verschaffen.
ILT = Inspectie Leefomgeving en Transport (https://www.ilent.nl/)
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door spurt2244 »

Nadleeh schreef:Een Nederlandse reizigersorganisatie bericht inmiddels dat de I6/I10 stammen niet meer worden ingezet (bron).
Maatschappij voor Beter OV schreef:Voor Beter OV heeft de afgelopen dagen intensief contact gehad met ILT over de stand van zaken rond de gevaarlijke Belgische rijtuigen. Inmiddels bereikt ons de bevestiging dat ze niet meer zullen worden ingezet.

De NS is uitgenodigd, een nadere toelichting te verschaffen.
ILT = Inspectie Leefomgeving en Transport (https://www.ilent.nl/)
Dit had ik wel verwacht.
Plaats reactie