Pagina 83 van 168

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 jun 2014, 22:49
door nahoj
Gisteren en vandaag een rijtuig gezien in 1e positie dat oorspronkelijk een 1e klasse was (binneninrichting, blauwe lijnen boven en onder de ruiten), maar waarop duidelijk "2" geschilderd was. Leek me dus (semi-)permanent gedeclasseerd.

Re: BENELUX

Geplaatst: 21 jun 2014, 22:54
door The_Knitter
Er is een Benelux-stam uitelkaar getrokken, en die rijtuigen zijn voor de huidige stammen gebruikt. Omdat er niet genoeg rijtuigen tweede klas zijn, zijn er één of twee stammen die een extra eerste klas rijtuig hebben, die men tijdelijk declasseert.
Zo zou het dus moeten gaan.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 sep 2014, 11:24
door The_Knitter
2842 van NMBS is gehuurd door NS om te testen met nieuwe stam rijtuigen, waaronder een stuurstand BDs. Echter, de BDs wordt enkel en alleen gezien als rijtuig, en zal niet als stuurrijtuig gebruikt gaan worden vanwege hoge kosten ombouw daarvoor. De teststam is geheel geel/blauw, zoals die vanaf 14 december zou moeten rondbollen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 sep 2014, 12:57
door stefanic
The_Knitter schreef:2842 van NMBS is gehuurd door NS om te testen met nieuwe stam rijtuigen, waaronder een stuurstand BDs. Echter, de BDs wordt enkel en alleen gezien als rijtuig, en zal niet als stuurrijtuig gebruikt gaan worden vanwege hoge kosten ombouw daarvoor. De teststam is geheel geel/blauw, zoals die vanaf 14 december zou moeten rondbollen.
Het is weldegelijk de bedoeling om de BDs als stuurstand te gaan gebruiken, eens de Benelux via de HSL4 en Breda zal rijden, waar zal moeten kopgemaakt worden.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 sep 2014, 12:58
door The_Knitter
Maar voorlopig nog niet ...

Re: BENELUX

Geplaatst: 23 nov 2014, 10:47
door MaartendeJ
*kick*

Vanaf 25/11 komt er een gereviseerde Benelux-stam (geel/blauw) te rijden in de volgende samenstelling:
Bpmbdzf7 - Bpmz10 - Bpmdz8 - Avmz9 - Bpmz10 - Bpmze10. (oftewel BDs-B-Bf-A-B-B)
met
A rijtuig 1e klas
B rijtuig 2e klas
p rijtuig met middengang geklimatiseerd
v rijtuig met zijgang geklimatiseerd
m rijtuig langer dan 24,5m
z rijtuig met statische omzetter
b rijtuig geschikt voor rolstoelvervoer
d rijtuig geschikt voor fietsvervoer
f stuurrijtuig
e eindrijtuig (met module voor de vertaling van de Duitse deursluiting (loc) en de Nederlandse deursluiting (rijtuig)
7/8/9/10: Aantal fictieve coupes.

Bron: Somda.nl

Re: BENELUX

Geplaatst: 24 nov 2014, 12:21
door Terminus
Vanaf de nieuwe dienstregeling gaat de Benelux dus rijden met 1A-rijtuig i.p.v. 2. Op de meeste momenten waarschijnlijk meer dan voldoende, maar als je de Benelux neemt tijdens de spits (b.v. de huidige IC1250) dan kom je niet toe met 1 rijtuig (en een extra B zoals tijdens de zomervakantie zou ook geen kwaad kunnen)

Re: BENELUX

Geplaatst: 24 nov 2014, 12:36
door Shrek
Terminus schreef:Vanaf de nieuwe dienstregeling gaat de Benelux dus rijden met 1A-rijtuig i.p.v. 2. Op de meeste momenten waarschijnlijk meer dan voldoende, maar als je de Benelux neemt tijdens de spits (b.v. de huidige IC1250) dan kom je niet toe met 1 rijtuig (en een extra B zoals tijdens de zomervakantie zou ook geen kwaad kunnen)
Maar er zal vanaf december waarschijnlijk een pak minder volk opzitten. Voor Antwerpen-Brussel te doen wordt deze trein immers een stuk minder interessant door de omweg langs de luchthaven. Hij zal eerder de bezetting hebben van de huidige Antwerpen-De Panne, en dan kom je met 1 A-rijtuig ruim toe.

Re: BENELUX

Geplaatst: 24 nov 2014, 19:16
door groentje
Maar je zit wel nog met de internationale reizigers, die net vaker eerste klasse kiezen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 24 nov 2014, 19:28
door SBB 460
Komen de Nederlanders ook niet met hun Loc op onze sporen rijden?


http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&lang=1

Re: BENELUX

Geplaatst: 24 nov 2014, 21:54
door Tijgernoot
Ik ben ook wel benieuwd wat de locomotief nu precies in België heeft te zoeken en heb de vraag daarom uitgezet op Somda, mogelijk dat daar iemand wel een antwoord weet.

Re: BENELUX

Geplaatst: 24 nov 2014, 21:55
door AlexNL
Het lijkt me vooral handig om ze achter de hand te hebben voor het geval dat een Benelux-Traxx defect blijkt te zijn op de Watergraafsmeer. Een geelblauwe Traxx ervoor als 'noodoplossing' oogt toch net iets beter dan 'Rijdt vandaag niet'. :D

Re: BENELUX

Geplaatst: 24 nov 2014, 23:14
door Shrek
Ik snap niet goed waarom dit zo verbazingwekkend is...
Bombardier heeft een nieuwe software voor de traxx, die wordt gehomologeerd in België. Resultaat: alle traxxen van die versie mogen in België rondrijden, ongeacht hun kleurstelling of nummer.

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 nov 2014, 08:12
door Bibke
Het was een homologatierit voor de NS Traxx-en 186 001 - 186 019 om te mogen rijden in België. NS heeft altijd gewenst om met hun Traxx-en in België te rijden maar het was er nooit van gekomen. Het wel verwonderend aangezien deze 186-en aangeschaft werden voor de binnenlandse diensten.

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 nov 2014, 12:00
door dentheo
Volgens mijn schatting zit NS ruim in de traxxen, er komt er elke week eentje van Bombardier.
Dat ze die willen gebruiken is niet onlogisch.
Mits een software swap kan het kruisje, over de B, eraf in het raster.