Pagina 84 van 168

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 nov 2014, 12:03
door MaartendeJ
De gekochte NS-Traxx (186001-186019) gaan de IC Den Haag-Eindhoven en de ICD's Amsterdam-Rotterdam/Breda rijden, samen met de Lease-Locs (186.111-186.122 + grijze locs). De NMBS blijft de Benelux rijden.(en zorgt NS voor de rijtuigen)

De NS-loc kan best een voortzetting zijn van de Bombardier-proeven zijn. Bombardier wil namelijk de STM-ETCS uniform toegelaten te krijgen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 nov 2014, 21:29
door nahoj
MaartendeJ schreef:*kick*

Vanaf 25/11 komt er een gereviseerde Benelux-stam (geel/blauw) te rijden in de volgende samenstelling:
Bpmbdzf7 - Bpmz10 - Bpmdz8 - Avmz9 - Bpmz10 - Bpmze10. (oftewel BDs-B-Bf-A-B-B)
met
A rijtuig 1e klas
B rijtuig 2e klas
p rijtuig met middengang geklimatiseerd
v rijtuig met zijgang geklimatiseerd
m rijtuig langer dan 24,5m
z rijtuig met statische omzetter
(...)
Is het eerste klasse rijtuig volledig met zijgang, na revisie?

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 nov 2014, 23:49
door rvdborgt
MaartendeJ schreef:Vanaf 25/11 komt er een gereviseerde Benelux-stam (geel/blauw) te rijden in de volgende samenstelling:
Bpmbdzf7 - Bpmz10 - Bpmdz8 - Avmz9 - Bpmz10 - Bpmze10. (oftewel BDs-B-Bf-A-B-B)
Fietsvervoer blijft dus, zo zou je denken, maar is dat ook nog steeds zo vanaf 2017, als de Benelux over de HSL gaat rijden? Ik meen dat er voor de binnenlandse Fyra, eh IC Direct een of andere veiligheidssmoes werd gebruikt om het ontbreken van fietsvervoer te verklaren.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 dec 2014, 09:41
door AlexNL
nahoj schreef:Is het eerste klasse rijtuig volledig met zijgang, na revisie?
Nee hoor, het is niets meer dan een naamswijziging om de eigenschappen van het rijtuig wat beter te omschrijven en in lijn te brengen met internationaal gebruikelijke omschrijvingen.
rvdborgt schreef:Fietsvervoer blijft dus, zo zou je denken, maar is dat ook nog steeds zo vanaf 2017, als de Benelux over de HSL gaat rijden? Ik meen dat er voor de binnenlandse Fyra, eh IC Direct een of andere veiligheidssmoes werd gebruikt om het ontbreken van fietsvervoer te verklaren.
Klopt, dat mag niet want om één of andere reden is het ineens levensgevaarlijk als er een fiets wordt vervoerd met een snelheid van 160 km/h. Met 140 km/h is dat echter geen enkel probleem... :roll:

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 dec 2014, 10:14
door kika
rvdborgt schreef:Ik meen dat er voor de binnenlandse Fyra, eh IC Direct een of andere veiligheidssmoes werd gebruikt om het ontbreken van fietsvervoer te verklaren.
Een valide argument heb ik nooit gehoord. De IC naar Berlijn rijdt uiteindelijk ook (in Duitsland) 200km/h, met fietsen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 dec 2014, 10:18
door Steve
En hier in Belgenland kun je op bijvoorbeeld de IC-A ook gewoon je fiets meenemen bij 200 km/h...

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 dec 2014, 11:39
door dentheo
MaartendeJ schreef:De gekochte NS-Traxx (186001-186019) gaan de IC Den Haag-Eindhoven en de ICD's Amsterdam-Rotterdam/Breda rijden, samen met de Lease-Locs (186.111-186.122 + grijze locs). De NMBS blijft de Benelux rijden.(en zorgt NS voor de rijtuigen)
Start IC Den haag -Eindhoven nu al in december ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 dec 2014, 17:12
door ReisThijs
De ICRm-rijtuigen doorlopen de komende jaren een revisieprogramma en zijn in 2015 nog niet allemaal beschikbaar voor diensten over de HSL.

De dienstregeling wordt langzaam uitgebreid: begin 2015 1x/uur een extra trein tussen Amsterdam en Rotterdam, later in het jaar een tweede trein (voor een kwartierdienst op dit traject), in december 2015 zou dan Den Haag-Eindhoven gaan starten.
AlexNL schreef:Klopt, dat mag niet want om één of andere reden is het ineens levensgevaarlijk als er een fiets wordt vervoerd met een snelheid van 160 km/h. Met 140 km/h is dat echter geen enkel probleem... :roll:
Het heeft met de snelheid niets van doen. De veiligheidssmoes betreft het rijden over de Nederlandse HSL in het algemeen, in welk voertuig dan ook.

Wat de exacte gedachte er achter is blijft nog altijd onduidelijk, ondanks Kamervragen hierover...
Mansveld: Geen fietsen in Thalys en Fyra vanwege veiligheid

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 dec 2014, 18:26
door Shrek
In de Thalys is er gewoon geen plaats om fietsen te vervoeren, dat ze daar niet in mogen is heel logisch.

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 dec 2014, 18:39
door Steven
en toch nam ik al een fiets mee op een thalys, fiets in een fietsendraagtas steken en dan is dat gewoon bagage en dan zeggen ze er iets niets van. Wel in de voorziene bagagerekken plaatsen natuurlijk.

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 dec 2014, 18:49
door AlexNL
Wat destemeer aantoont dat het fietsenverbod onzin is. In de ICd nemen reizigers ook een opgevouwen vouwfiets mee, zonder dat dit problemen oplevert.

Als het gaat over hele fietsen kan ik me voorstellen dat je die niet los wilt hebben staan, maar met een paar fietsbeugels in het BDs-rijtuig kun je hier al een einde aan maken.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 dec 2014, 11:21
door SBB 460
Weer een prachtig verhaal over het "beheer" bij de spoorwegen:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01408524

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 dec 2014, 11:31
door kika
Kiezel i.p.v. hoogwaardig ballast? Dat klinkt gek, iemand met kennis van zaken die die anekdote kan toelichten?

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 dec 2014, 11:59
door Shrek
SBB 460 schreef:Weer een prachtig verhaal over het "beheer" bij de spoorwegen:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01408524
Artikel enkel zichtbaar voor abbonees...

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 dec 2014, 12:07
door Steve