Pagina 140 van 168

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 mar 2019, 14:59
door Shrek
profke schreef:
Om de nieuwe software in België toegelaten te krijgen is meer tijd nodig. V
het belangrijkste stuk van deze tekst
Wat is daar zo belangrijk aan? Dat DVIS grondiger te werk gaat dan hun Nederlandse collega's was al langer dan vandaag geweten.

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 mar 2019, 17:39
door jan_olieslagers
Hm. Is "trager" automatisch gelijk aan "grondiger"?

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 mar 2019, 17:57
door Shrek
jan_olieslagers schreef:Hm. Is "trager" automatisch gelijk aan "grondiger"?
Niet automatisch, maar in dit geval wel ;)

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 mar 2019, 19:51
door groentje
De situatie in België is ook niet helemaal dezelfde als in Nederland, dat er hier dus ook een onderzoek nodig is, is niet ongehoord. Toch zou ik niet tegen wat meer medewerking zijn, DVIS maakt het soms onnodig ingewikkeld.

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 mar 2019, 20:27
door rvdborgt
overweg13 schreef: 26 mar 2019, 13:40 Grappig genoeg was de eerste afgeschafte trein nadat ik dit las een Benelux.
Voor de Benelux is dan ook vooralsnog niks veranderd want er is blijkbaar eerst nog toelating in België nodig. Ik hoop dat dat in de nabije toekomst toch wat minder bureaucratisch verloopt.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 mar 2019, 20:58
door profke
Shrek schreef: 26 mar 2019, 14:59
profke schreef:
Om de nieuwe software in België toegelaten te krijgen is meer tijd nodig. V
het belangrijkste stuk van deze tekst
Wat is daar zo belangrijk aan? Dat DVIS grondiger te werk gaat dan hun Nederlandse collega's was al langer dan vandaag geweten.
ik wilde enkel maar zeggen dat deze tekst te vroeg victorie kraait in deze topic:
het probleem voor de benelux is tot nader orde niet opgelost.

de korte samenvatting van die text, in de context van benelux is namelijk:
we hebben een oplossing voor het probleem, maar we installeren die nog niet.
dus: geen oplossing.

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 mar 2019, 21:53
door rvdborgt
groentje schreef: 26 mar 2019, 19:51 De situatie in België is ook niet helemaal dezelfde als in Nederland, dat er hier dus ook een onderzoek nodig is, is niet ongehoord. Toch zou ik niet tegen wat meer medewerking zijn, DVIS maakt het soms onnodig ingewikkeld.
In principe zou alleen maar toelating nodig moeten zijn voor alles wat niet in de Nederlandse toelating is inbegrepen. Dat kunnen dus alleen maar specifieke Belgische zaken zijn en dat zou eigenlijk beperkt moeten zijn.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 mar 2019, 21:53
door ostbahnhof
ik wil nu niets zeggen maar in de jaren 60,70 reden „we“ met een nmbs diesel van amsterdam naar parijs of met NS/SBB diesel van amsterdam via antwerpen naar zwitserland.
Nu geraken we bij manier van spreken nauwelijks nog de grens over. toch iets om even bij stil te staan.
Heb die TEE‘s vroeger trouwens vaak gespot thv Berchem op L25... nostalgie.

Re: BENELUX

Geplaatst: 27 mar 2019, 14:38
door Steven
Het vel van de beer niet te snel verkopen. Ook van vorige versies werd er gezegd dat ze problemen oplossen. Maar sommige nieuwe problemen duiken pas na x tijd op. Dus eerst zien en dan geloven is voor mij de boodschap.

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 jun 2019, 14:12
door msts.be
groentje schreef: 26 mar 2019, 19:51 De situatie in België is ook niet helemaal dezelfde als in Nederland, dat er hier dus ook een onderzoek nodig is, is niet ongehoord. Toch zou ik niet tegen wat meer medewerking zijn, DVIS maakt het soms onnodig ingewikkeld.
Lees: op zijn Frans. EPSF doet soms ook nogal lang en moeilijk voor toelating van niet-Frans materieel op het Franse net.

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 jun 2019, 18:45
door Shrek
msts.be schreef:
groentje schreef: 26 mar 2019, 19:51 De situatie in België is ook niet helemaal dezelfde als in Nederland, dat er hier dus ook een onderzoek nodig is, is niet ongehoord. Toch zou ik niet tegen wat meer medewerking zijn, DVIS maakt het soms onnodig ingewikkeld.
Lees: op zijn Frans. EPSF doet soms ook nogal lang en moeilijk voor toelating van niet-Frans materieel op het Franse net.
Alleen werkt DVIS niet uit een protectionistische reflex: voor NMBS en Infrabel rollend materieel zijn ze even streng (volkomen terecht trouwens).

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 jun 2019, 21:22
door Portbou
Zojuist met Benelux vanuit Nederland aangekomen in Antwerpen-Centraal.

Omroep van de treinbegeleider : “Dames en heren, de deuren kunnen de eerste vijf minuten niet open, gelieve ons hiervoor te excuseren.” Het werd met een zekere routine gezegd (ook met vlotte Franse en Engelse vertaling), dit dus komt blijkbaar vaker voor...

Weet iemand wat hier de reden is ? Koppelen of ontkoppelen gebeurt hier toch niet ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 jun 2019, 21:41
door overweg13
Ik gok op een tussenkomst van de politie.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 jun 2019, 21:59
door trainlovertje
Ik ook, in Nederland gebeurt dat naar mijn ervaring relatief frequent dat de deuren niet meteen opengaan omwille van politionele interventie.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 jun 2019, 23:59
door Steven
je hebt 2 mogelijke redenen
1: dat de politie tussenkomt, dit doen ze om een lastige reiziger niet de kans te geven zomaar in de massa te vluchten eens de deuren vrij worden gegeven door de treinbestuurder.
2: een storing aan het controlesysteem van de deuren kan er voor zorgen dat dit systeem een reset moet krijgen. Aangezien de bestuurder op de loc deze enkel bij stilstand kan uitvoeren (hij moet hiervoor namelijk in de machinekamer zijn) kan dit voor enige minuten vertraging zorgen om de deuren vrij te geven. Ook de treinbegeleider moet op dat dezelfde moment een deel van een module in de trein een reset geven.