Pagina 164 van 168

Re: BENELUX

Geplaatst: 13 feb 2024, 14:52
door jan_olieslagers
Ik vind 4 IC's per uur 'mager' noemen ook wel zwaar belachelijk
Ga dan maar eens kijken hoe vol ze zitten, vooral tijdens de spits. Gezellig, heel gezellig.

Re: BENELUX

Geplaatst: 13 feb 2024, 15:51
door Klassiekje
Ja ok, hoeveel moet je er dan laten rijden? 5? 6? 10?

Veel succes.

Re: BENELUX

Geplaatst: 13 feb 2024, 15:57
door jan_olieslagers
Geen enkele afschaffen ware al heel wat.

Re: BENELUX

Geplaatst: 13 feb 2024, 19:38
door BlackEagle
Elke 10 minuten een IC (6x/u), waarvan 4 snelle, zou zeker een correcte bediening zijn om die verbinding, die waarschijnlijk de drukste van het land is, samen met Brussel-Leuven (4+1 IC per uur), Brussel-Gent (4 IC's + meerdere P-treinen per uur) en Brussel-Halle (4 IC + 1 snelle S per uur). Door de lange reistijd van de trage IC's zijn die amper bruikbaar voor hele rit tussen Antwerpen en Brussel.

Re: BENELUX

Geplaatst: 13 feb 2024, 21:01
door ovspotter_be
Er zijn op die verbinding al slachtoffers, vanaf dat de trein van GoVolta zal gaan rijden tussen Amsterdam en Parijs zal de E3333 omgeleid worden over L27B en dus geen halte meer hebben in Mechelen, en door de extra reistijd hierdoor wordt deze ook beperkt tot Brussel-Noord.
4 treinen per uur is voor die verbinding inderdaad erg mager, ik vind een trein minstens iedere 10 minuten daar zeker welkom.

Re: BENELUX

Geplaatst: 13 feb 2024, 23:06
door desirootje
Wacht ik heb het door, ze gaan geen trein tussen Antwerpen en Brussel doen sneuvelen, ze gaan de IC11 opsplitsen in Turnhout-Antwerpen en Binche-Schaarbeek?, dat is de meest logische manier om een rijpad in te nemen. Het zijn de Kempen, niet de Antwerpenaren die zich zorgen moeten maken.
Dus Antwerpenaren zullen geen trein verliezen, maar door de Kempenaren kan het nog een beetje gezelliger worden op de IC's richting Charleroi.

Re: BENELUX

Geplaatst: 13 feb 2024, 23:09
door 260689
desirootje schreef: 13 feb 2024, 23:06 Wacht ik heb het door, ze gaan geen trein tussen Antwerpen en Brussel doen sneuvelen, ze gaan de IC11 opsplitsen in Turnhout-Antwerpen en Binche-Schaarbeek?, dat is de meest logische manier om een rijpad in te nemen. Het zijn de Kempen, niet de Antwerpenaren die zich zorgen moeten maken.
Dus Antwerpenaren zullen geen trein verliezen, maar door de Kempenaren kan het nog een beetje gezelliger worden op de IC's richting Charleroi.
Er rijd al een Turnhout - Antwerpen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 feb 2024, 09:23
door jan_olieslagers
zal de E3333 omgeleid worden over L27B en dus geen halte meer hebben in Mechelen, en door de extra reistijd hierdoor wordt deze ook beperkt tot Brussel-Noord.
Gaat die dan kop maken in Brussel-Noord? Ik begreep altijd dat men dat stelselmatig vermijdt, om de beperkte perroncapaciteit optimaal te benutten?

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 feb 2024, 09:39
door 260689
jan_olieslagers schreef: 14 feb 2024, 09:23
zal de E3333 omgeleid worden over L27B en dus geen halte meer hebben in Mechelen, en door de extra reistijd hierdoor wordt deze ook beperkt tot Brussel-Noord.
Gaat die dan kop maken in Brussel-Noord? Ik begreep altijd dat men dat stelselmatig vermijdt, om de beperkte perroncapaciteit optimaal te benutten?
Dat gebeurt vaker.

Vandaag nog is de E3126 beperkt tot Brussel-Noord om E3306 te verzekeren.

Luxemburg - Brussel heb ik dat ook weten te doen als die enorm veel vertraging heeft.

Zelfs de Benelux keert soms van kant in Brussel-Noord om bij de terugrit de vertraging te beperken.

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 feb 2024, 10:26
door jan_olieslagers
Als eenmalige actie of (nood)maatregel, okee. Maar dienstregelingsgewijs?

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 feb 2024, 10:29
door 260689
jan_olieslagers schreef: 14 feb 2024, 10:26 Als eenmalige actie of (nood)maatregel, okee. Maar dienstregelingsgewijs, om het uur?
Eerder noodmaatregel. Maar niet dienstregelingsgewijs.

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 feb 2024, 12:23
door Steve
Geplande terminussen in Brussel-Noord zijn inderdaad heel zeldzaam vanwege de te grote impact op de capaciteit. Momenteel enkel een paar heel vroege/late ritten (waarbij er ongetwijfeld meteen doorgereden wordt naar depot Schaarbeek), in het verleden heb ik ook geweten voor een aantal verbindingen die daar echt keerden (onder meer vanuit Nijvel en De Panne) maar dan enkel in het weekend.

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 feb 2024, 17:51
door desirootje
260689 schreef: 13 feb 2024, 23:09
desirootje schreef: 13 feb 2024, 23:06 Wacht ik heb het door, ze gaan geen trein tussen Antwerpen en Brussel doen sneuvelen, ze gaan de IC11 opsplitsen in Turnhout-Antwerpen en Binche-Schaarbeek?, dat is de meest logische manier om een rijpad in te nemen. Het zijn de Kempen, niet de Antwerpenaren die zich zorgen moeten maken.
Dus Antwerpenaren zullen geen trein verliezen, maar door de Kempenaren kan het nog een beetje gezelliger worden op de IC's richting Charleroi.
Er rijd al een Turnhout - Antwerpen.
Die zal om het half uur rijden in plaats van om het uur verwacht ik. Dat of Antwerpen-Zaventem-Hasselt wordt beperkt tot Mechelen of omgeleid richting Brussel...

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 feb 2024, 18:21
door Klassiekje
E3333 heeft al zo gereden van wijziging 10/12/23 tot 04/02/2024.
Op dit moment terug de 'normale' reisweg.

In Brussel-Noord was er dan ook maar 9 minuten keertijd.

Re: BENELUX

Geplaatst: 14 feb 2024, 18:28
door ovspotter_be
desirootje schreef: 14 feb 2024, 17:51 Die zal om het half uur rijden in plaats van om het uur verwacht ik. Dat of Antwerpen-Zaventem-Hasselt wordt beperkt tot Mechelen of omgeleid richting Brussel...
Dan verwacht ik eerder dat tweede als ik uit beide opties zou moeten kiezen.
In Mechelen is er opzich nog een redelijk vlotte overstap op één van die "stop-IC's" van/naar Antwerpen, terwijl je met de optie om de Turnhout in te korten tot Schaarbeek veel reizigers nog wat meer extra reistijd opzadelt.