Pagina 167 van 168

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 20:19
door desirootje
Dus Mortsel, Nekkerspoel en Vilvoorde zullen weer terugkeren naar een uurdienst, mss dat men daarom zo lang wachtte om die trein terug te brengen. Als men dat gwn is, zal men minder reclameren. Ik vraag me af of ze dan mss de IC naar de luchthaven en Hasselt zou kunnen doen stoppen in Mortsel als compensatie.
Hun idee is momenteel niet mogelijk nee. Maar mss moet de NMBS dit in hun achterhoofd houden met de M7 voor als men ooit eens ETCS ziet in Nederland of men beslist toch ATB in een subsectie van de M7's in te bouwen. Met ICRM's of de ICNG gaat dat zeker niet werken.
dovaere schreef: Moeten we dan wachten op de toekomstige NS Dubbeldekkers Nieuwe Generatie, variant voor België? ;-)
Kan maar 160, misschien voor integratie van de "trage" Benelux richting Breda, Rotterdam of Eindhoven?
Met de staat van de HSL, gaat het nog lang duren voordat er weer 160 wordt gereden op de HSL, tenzij deze treinen ook in vlam opgaan op hun eerste ritten.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 20:21
door FLV-FGSP
DDietzen schreef: 28 mar 2024, 19:10 Traxx+ICR inzetten op de snelle Benelux lijkt me ook niet waarschijnlijk: dat lijkt op z'n laatste benen te lopen, en zou bovendien de rijtijden op de HSL-Zuid niet meer halen die straks op 200 km/u zijn toegesneden. Sowieso heeft een Beneluxstam ook maar 534 zitplaatsen, pakweg de helft van een binnenlandse spits-IC Antwerpen-Brussel. Naar mijn indruk is men mordicus tegen het verlengen van die stammen, dus daar zou ik ook geen hoop op vestigen.
Toch wordt er momenteel een noodscenario onderzocht waarbij de helft van de snelle treinen Brussel - Lelystad vanaf december 2024 een tijdlang met Traxx en ICR gereden zou worden. Voor de uniformiteit van het rijpad zou dan voor de hele treinserie vmax=160 gelden. Brussel - Antwerpen blijft in het geplande rijpad, ten noorden van Antwerpen zou de trein enkele minuten trager worden.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 20:32
door TKR
Ik denk niet dat men de M7 ooit wil zien op de HSL in Nederland tussen Rotterdam en Amsterdam. Deze is daar veel te zwaar voor om tegen 200km/u er over te razen.

De Traxx locs zijn eigenlijk al te zwaar naar hun goesting.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 20:35
door Steve
Ik ben het er volledig mee eens dat er geen wonderoplossing bestaat, maar treinen met 8 M6 en aldus meer dan 1000 zitplaatsen (wat soms al krap is) willen vervangen door treinen met slechts een goede 400 zitplaatsen, die dan ook nog eens een stuk vertragingsgevoeliger zullen zijn én alleen al met het internationale publiek al aardig vol zullen zitten, getuigt inderdaad van weinig realiteitszin vrees ik.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 20:45
door wbrm
dovaere schreef: 28 mar 2024, 20:11
DDietzen schreef: 28 mar 2024, 19:10 Een trein met solo ICNG-België (431 zitplaatsen) moet je n.m.b.m. niet willen integreren in de bestaande binnenlandse intercity's die nu met 7 of 8 bakken dubbeldeksrijtuigen rijden.
Moeten we dan wachten op de toekomstige NS Dubbeldekkers Nieuwe Generatie, variant voor België? ;-)
Kan maar 160, misschien voor integratie van de "trage" Benelux richting Breda en Rotterdam of Eindhoven?
DDNG betreffen DC-treinstellen dus het antwoord is nee tenzij via Roosendaal.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 21:13
door dovaere
desirootje schreef: 28 mar 2024, 20:19 Met de staat van de HSL, gaat het nog lang duren voordat er weer 160 wordt gereden op de HSL, tenzij deze treinen ook in vlam opgaan op hun eerste ritten.
Die snap ik niet?

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 21:48
door desirootje
dovaere schreef: 28 mar 2024, 21:13
desirootje schreef: 28 mar 2024, 20:19 Met de staat van de HSL, gaat het nog lang duren voordat er weer 160 wordt gereden op de HSL, tenzij deze treinen ook in vlam opgaan op hun eerste ritten.
Die snap ik niet?
Al die scheurtjes in de HSL, de traxxen aan 160km/h maken dat niet beter. HSL-Zuid is designed voor treinen 250-300 km/h, die gaat een pak slechter om met 160 km/h dan zelfs onze HSL's die wel voorbereid waren op 200 km/h.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 22:19
door TKR
dovaere schreef: 28 mar 2024, 21:13
desirootje schreef: 28 mar 2024, 20:19 Met de staat van de HSL, gaat het nog lang duren voordat er weer 160 wordt gereden op de HSL, tenzij deze treinen ook in vlam opgaan op hun eerste ritten.
Die snap ik niet?
Er is momenteel sinds enkele maanden een tijdelijke snelheidslimiet van 80km/u ergens halverwege de HSL tussen Rotterdam en Amsterdam.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 23:25
door 260689
desirootje schreef: 28 mar 2024, 21:48
dovaere schreef: 28 mar 2024, 21:13
desirootje schreef: 28 mar 2024, 20:19 Met de staat van de HSL, gaat het nog lang duren voordat er weer 160 wordt gereden op de HSL, tenzij deze treinen ook in vlam opgaan op hun eerste ritten.
Die snap ik niet?
Al die scheurtjes in de HSL, de traxxen aan 160km/h maken dat niet beter. HSL-Zuid is designed voor treinen 250-300 km/h, die gaat een pak slechter om met 160 km/h dan zelfs onze HSL's die wel voorbereid waren op 200 km/h.
Wij hebben op dat vlak (en geluk van God) de gene van de Franse mee gekregen. Onze HSL's zijn geschikt voor 300km/h en de minimale snelheid op L2 was 170km/h of is dat al veranderd?

Op de L4 rijden bij ons gewoon de M6en aan 160km/h naar Noorderkempen. Dus zo zie je maar dat het bij ons wel een pak beter ga. Maarja zoals ik al zei, we kijken af naar Frankrijk maar het mag ook gezegd worden, TUC-RAIL zijn expertise is hier ook van alle belang want zij hebben alle HSL's gebouwd in België.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 mar 2024, 23:59
door groentje
De ICNG is wel een motorstel, dat zou dus moeten kunnen koppelen. Daar hebben ze momenteel voor alle duidelijkheid niet genoeg stellen voor, maar dat kan wellicht wel voor de toekomst een optie worden...

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mar 2024, 00:03
door pietje
260689 schreef: 28 mar 2024, 23:25
desirootje schreef: 28 mar 2024, 21:48
dovaere schreef: 28 mar 2024, 21:13 Die snap ik niet?
Al die scheurtjes in de HSL, de traxxen aan 160km/h maken dat niet beter. HSL-Zuid is designed voor treinen 250-300 km/h, die gaat een pak slechter om met 160 km/h dan zelfs onze HSL's die wel voorbereid waren op 200 km/h.
Wij hebben op dat vlak (en geluk van God) de gene van de Franse mee gekregen. Onze HSL's zijn geschikt voor 300km/h en de minimale snelheid op L2 was 170km/h of is dat al veranderd?

Op de L4 rijden bij ons gewoon de M6en aan 160km/h naar Noorderkempen. Dus zo zie je maar dat het bij ons wel een pak beter ga. Maarja zoals ik al zei, we kijken af naar Frankrijk maar het mag ook gezegd worden, TUC-RAIL zijn expertise is hier ook van alle belang want zij hebben alle HSL's gebouwd in België.
Probeer maar eens een HSL op zijn Frans (of Belgisch) op de Nederlandse veengrond aan te leggen.
Je zal niet lang plezier hebben van je HSL.
Daarom dat de hele Nederlandse HSL onderheid is aangelegd.
Het was op die manier of helemaal geen HSL.
Maar er zijn bij de aanleg wel een aantal fouten gemaakt die hierdoor niet zo eenvoudig te verhelpen zijn.

Het heeft allemaal niks met "God" en "gene" te maken, ieder land moet werken met de ondergrond die het ter beschikking heeft.
Hopelijk kijken we niet teveel af van de Fransen, want zo goed zijn hun spoorwegen niet georganiseerd.

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mar 2024, 21:45
door AlexNL
pietje schreef: 29 mar 2024, 00:03
Probeer maar eens een HSL op zijn Frans (of Belgisch) op de Nederlandse veengrond aan te leggen.
Je zal niet lang plezier hebben van je HSL.
Daarom dat de hele Nederlandse HSL onderheid is aangelegd.
Bijna de hele Nederlandse HSL.

Ten zuiden van knooppunt Galder (A16/A58) heeft de baan een ballastondergrond. Net als in België. :D

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mar 2024, 23:03
door Klassiekje
Kan een 20xx of een 45xx die drie stops niet gewoon overnemen?
Of is ook dat weer te krap?

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mar 2024, 23:24
door trainlovertje
Klassiekje schreef: 29 mar 2024, 23:03 Kan een 20xx of een 45xx die drie stops niet gewoon overnemen?
Of is ook dat weer te krap?
Of het kan weet ik niet, maar hiermee benadeel je waarschijnlijk de grootste groep van alle reizigers, namelijk de reizigers die pendelen tussen de twee grootste steden van het land, door ze extra reistijd aan te smeren.
Als elke trein hetzelfde haltepatroon heeft op een bepaalde lijn, gaat je capaciteit inderdaad enorm omhoog, maar of dat wenselijk is, is een andere kwestie.

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2024, 06:41
door groentje
Klassiekje schreef: 29 mar 2024, 23:03 Kan een 20xx of een 45xx die drie stops niet gewoon overnemen?
Of is ook dat weer te krap?
Ik zou persoonlijk al blij zijn met een extra trein die Mortsel-Oude God aandoet, Nekkerspoel ligt dicht genoeg bij Mechelen "Centraal", en Vilvoorde heeft behoorlijk wat alternatieven. Dat zou het wellicht ook haalbaarder maken om die stop te verkrijgen...