CFL verkoopt zijn internationale rijtuigen

celtjan

Re: CFL verkoopt zijn internationale rijtuigen

Bericht door celtjan »

Altijd al graag met de Corail-rijtuigen meegereist.
Al vanaf de periode van vóór de komst van de HST's (Brussel-Parijs & Grandes Lignes in Frankrijk).
Deze zomer nog op de lijn in de Baai van de Somme & Pas de Calais (al kunnen deze toch stillekes aan toch een opsmukbeurt gebruiken)

Ik reis liever in dergelijke rijtuigen dan in deze van de TGV/Thalys/€-star... . Trager, maar dan is dit dan ook als 'toerist'.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: CFL verkoopt zijn internationale rijtuigen

Bericht door Terminus »

De Luxemburg-Blankenberge Express rijdt dit jaar blijkbaar zonder Luxemburgse Corails (maar met I6a en Wegmann-rijtuigen). Zouden ze eindelijk verkocht zijn?
kars

Re: CFL verkoopt zijn internationale rijtuigen

Bericht door kars »

En kwam zondag 31 juli op tijd (18.17u) door Brugge-Sint-Pieters richting Luxemburg, zie hier de foto. Tractie was de CFL 3014.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: CFL verkoopt zijn internationale rijtuigen

Bericht door Accelerat »

Hebben al die Wegmannen tegenwoordig weer een olijfgroene kleurstelling?
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CFL verkoopt zijn internationale rijtuigen

Bericht door Mark7758 »

Die groene wegmanns zijn museumrijtuigen van de CFL. (Alleen museumritten of bijzondere ritten. En ja dan is materieel tekort dus ook iets bijzonders)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Plaats reactie