Die koppeling is er anders wel. Waarschijnlijk met een automatische afdekplaat. Een van de eisen van de SBB is dat koppelen niet langer dan 3 minuten mag duren.bobke schreef:Die treinen zien er eigenlijk uit als hogesnelheidstreinen (ze kunnen al 200 km/h), maar wat me opviel dat er vanvoren de trein geen koppeling zichtbaar is. Dus de neus is volledig gesloten zoals een hogesnelheidstrein. (wat je normaal bij een gewone trein nooit hebt?)
SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
In dat geval wil ik 15 Twindexx'en, maar dan in blauwzwart. Hoeft geen strikje omheen, het gaat zo wel meeK V B schreef:De trein is natuurlijk op maat van de SBB ontworpen. Moet ook wel, want de SBB had een aantal eisen waar geen enkel standaardproduct aan voldoet. Zo wou de SBB een doorgaand bovendek. Maar ik denk at Bombardier zonder problemen het ontwerp ook aan iemand anders mag verkopen. Per slot van rekening zijn al de verschillende treinen die Stadler voor de SBB ontwierp ook beschikbaar voor andere klanten.
De afgedekte koppeling is inderdaad ook opvallend, en steekt natuurlijk heel erg af tegenover de Fyra met een enorm zwart gat aan de voorkant. Het gedeelte waar de koppeling zit doet me denken aan de Thalys-stellen, die hebben dat ook zo - boegplaten en een klein hendeltje in het midden.
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Ook wat dat betreft zijn de Zwitsers niet aan hun proefstuk toe: ook bij de ICN is de koppeling reeds afgedekt.De afgedekte koppeling is inderdaad ook opvallend, en steekt natuurlijk heel erg af tegenover de Fyra met een enorm zwart gat aan de voorkant.
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Het ziet er ook een heel stuk mooier uit, vind ik. Als het bovendien de koppeling ook nog eens beschermt (tegen bijvoorbeeld blaadjes of wat dan ook) is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Niet alleen de Zwitsers hoor. Bekijk maar eens een ICE of TGV...Teach2 schreef:Ook wat dat betreft zijn de Zwitsers niet aan hun proefstuk toe: ook bij de ICN is de koppeling reeds afgedekt.De afgedekte koppeling is inderdaad ook opvallend, en steekt natuurlijk heel erg af tegenover de Fyra met een enorm zwart gat aan de voorkant.
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Er is wat commentaar op de keuze van de trein; http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... sbb-142537 heel vanonder staat er een filmpje erover, kan iemand het vertalen? ik versta namelijk geen Duits.
Mvg
Mvg
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Eerste filmpje spreekt over risico op duizeligheid als de dubbeldekkers harder rijden in de bochten en over teleurstelling van de verliezers.
Tweede filmpje is iets interessanter omdat het voor de bestelling opgenomen is en vooral omdat hier het risico bovenkomt van "nieuwe en onbeproefde draaistellen" die onder die dubbeldekkers zouden moeten om sneller door bochten te kunnen rijden.
Doen die draaistellen het in de praktijk niet , dan moeten de treinen trager rijden..... zoals bv. italiaanse pendeltreinen Cisalpino .
Dit geldt voor alle drie de kandidaatleveranciers....
Nota: Dat harder rijden van dubbeldekkers door bochten is vorig jaar beproefd door SBB..ik had echter nergens gelezen dat er andere draaistellen onder zouden moeten.
Tweede filmpje is iets interessanter omdat het voor de bestelling opgenomen is en vooral omdat hier het risico bovenkomt van "nieuwe en onbeproefde draaistellen" die onder die dubbeldekkers zouden moeten om sneller door bochten te kunnen rijden.
Doen die draaistellen het in de praktijk niet , dan moeten de treinen trager rijden..... zoals bv. italiaanse pendeltreinen Cisalpino .
Dit geldt voor alle drie de kandidaatleveranciers....
Nota: Dat harder rijden van dubbeldekkers door bochten is vorig jaar beproefd door SBB..ik had echter nergens gelezen dat er andere draaistellen onder zouden moeten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Omdat je na 15 minuten geacht wordt je plaats te hebben ingenomen, anders vervalt hij. Als er reserveringskaartjes worden gebruikt, haalt de conducteur die normaliter tussendoor op. Het is een beetje vreemd dus dat die conducteur het niet snapt.dentheo schreef:Niet overdrijven, de ICE heeft dat ook, maar de reservering verdwijnt na een tijdje.
Ga je eten, komt terug en hup zit er iemand anders , steeds discussies.
Zelfs de duitse kaartjesknipper weet niet waarom het verdwijnt ....
Groetjes,
Rian
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Dat de ene persoon het wel en de andere het niet snapt is logisch, niet iedereen bezit dezelfde hoeveelheid grijze massa .
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Voila , maar als ik tussen München en Hannover drie keer mijn plaats moet verdedigen.... 2 drankjes en één WC bezoek...
Vooral knap als je bij een groep hoort en dus niet zelf het reservatiebewijs hebt...
Ik was wel blij dat ze na Kassel de zaak terug opgezet hebben.
Vooral knap als je bij een groep hoort en dus niet zelf het reservatiebewijs hebt...
Ik was wel blij dat ze na Kassel de zaak terug opgezet hebben.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Als je in groep bent zou het toch net eenvoudiger moeten gaan, dan kan je iets op uw stoel leggen en kan iemand van de groep dat in de gaten houden. Het is net lastiger als je alleen bent om je stoel te behouden volgens mij.
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Terug draadje:
http://www.swissinfo.ch/eng/science_tec ... id=8880542
Volgens deze tekst zou het de eerste "pendelende" dubbeldekker zijn...... vandaar de "risico" signalen ??
http://www.swissinfo.ch/eng/science_tec ... id=8880542
Volgens deze tekst zou het de eerste "pendelende" dubbeldekker zijn...... vandaar de "risico" signalen ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
of kortweg de eerste dubbeldek met kantelbaksysteem.
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Ik denk het wel, ze zullen de kantelhoek wel iets kleiner nemen, schat ik, om binnen het vrijprofiel te blijven...
Alhoewel, waar zou Bombardier zijn kantelbak draaisstellen kopen ??
Dat was ooit , SIG (Neuhausen ?), dan Fiat Ferrovaria is dat nu niet Alstom ?
Alhoewel, waar zou Bombardier zijn kantelbak draaisstellen kopen ??
Dat was ooit , SIG (Neuhausen ?), dan Fiat Ferrovaria is dat nu niet Alstom ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 16 mei 2010, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: SBB koopt 59 dubbeldekstreinen bij Bombardier.
Bij voorkeur binnen het profiel blijven, ik zou er niet graag op zitten tijdens het moment hij er buitengaat.