Homologatie voor Duitsland en Oostenrijk is exact hetzelfde, zelfde panto's, zelfde beveiligingssystemen. Heeft te maken met die Anschluss.Shrek schreef:Dat lijkt mij toch straf, want op die 13 stellen na hebben ze alleen 15kv-voeding en de duitse signalisatiesystemen
Eurostar
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Toch ben ik begin dit jaar moeten overstappen in Passau omdat mijn ICE Oostenrijk niet binnenmocht (was een Ersatzzug).
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Duits materieel moet stuk voor stuk voor Oostenrijk opnieuw worden gehomologeerd. Het resultaat kan zijn, dat er aanpassingen moeten worden gepleegd, of dat het materieel domweg in Oostenrijk niet wordt toegelaten. Dat laatste geldt bijvoorbeeld voor de serie 152. Het eerste is bijvoorbeeld tijdelijk van toepassing geweest op exemplaren van de Siemens ES64F4 tijdens hun homologatie voor Italië. De voorzieningen tegen brand waren in Italië tegengesteld aan die in Oostenrijk (en dus in Oostenrijk klaarblijkelijk anders dan in Duitsland).deadlock schreef:Homologatie voor Duitsland en Oostenrijk is exact hetzelfde, zelfde panto's, zelfde beveiligingssystemen. Heeft te maken met die Anschluss.Shrek schreef:Dat lijkt mij toch straf, want op die 13 stellen na hebben ze alleen 15kv-voeding en de duitse signalisatiesystemen
Wim
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Zomaar besluiten dat het in het ene land ok is omdat het andere land dezelfde proeven oplegt zou ik nooit doen. Elk land heeft zijn eigen keuringsorganisme en je zal voor elke keuring in orde moeten zijn ook al is een groot deel van de proeven dezelfde.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dat is het pijnpunt van de de gehele "open access" regeling, en kan enkel opgelost worden door de regelgeving (dwingend, door de EU) te harmoniseren tussen de verschillende landen en daarna toe te laten dat de goedkeuring in 1 land ook gebruikt kan worden voor de rest van de EU.Steven schreef:Zomaar besluiten dat het in het ene land ok is omdat het andere land dezelfde proeven oplegt zou ik nooit doen. Elk land heeft zijn eigen keuringsorganisme en je zal voor elke keuring in orde moeten zijn ook al is een groot deel van de proeven dezelfde.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
daarvoor zal nog een paar decennia water naar de zee kunnen lopen.pietje schreef:Dat is het pijnpunt van de de gehele "open access" regeling, en kan enkel opgelost worden door de regelgeving (dwingend, door de EU) te harmoniseren tussen de verschillende landen en daarna toe te laten dat de goedkeuring in 1 land ook gebruikt kan worden voor de rest van de EU.Steven schreef:Zomaar besluiten dat het in het ene land ok is omdat het andere land dezelfde proeven oplegt zou ik nooit doen. Elk land heeft zijn eigen keuringsorganisme en je zal voor elke keuring in orde moeten zijn ook al is een groot deel van de proeven dezelfde.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dat is wat men met de hele TSI regels probeert te bereiken.pietje schreef: Dat is het pijnpunt van de de gehele "open access" regeling, en kan enkel opgelost worden door de regelgeving (dwingend, door de EU) te harmoniseren tussen de verschillende landen en daarna toe te laten dat de goedkeuring in 1 land ook gebruikt kan worden voor de rest van de EU.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Wat overigens voor de DB een interessant product zou zijn, is een ICE Londen - Köln die aldaar optimaal op de nachttreinen aansluit. En dan doorgaande tickets London - Zürich, London - Berlijn, London - Praag enz aanbieden.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dat lijkt me wel een succesvol idee!K V B schreef:Wat overigens voor de DB een interessant product zou zijn, is een ICE Londen - Köln die aldaar optimaal op de nachttreinen aansluit. En dan doorgaande tickets London - Zürich, London - Berlijn, London - Praag enz aanbieden.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ja, zeker nu CSA Czech Airlines stopt met vluchten tussen Londen & Praag.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Recordzomer voor Eurotunnel
Eurotunnel, het bedrijf dat de tunnel onder het Kanaal uitbaat, heeft een recordzomer achter de rug. Tussen 1 juli en 31 augustus werden tussen het Franse Pas-de-Calais en het Britse Folkestone 533.238 wagens per shuttle vervoerd. Dat zijn er 17 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar, aldus het bedrijf.
Op 14 augustus bereikte de Eurotunnel ook een nieuw absoluut dagrecord, met 14.975 wagens en autocars. "Dit zeer intens seizoen toont aan dat de Shuttle perfect beantwoordt aan de noden van onze klanten", aldus de commercieel directeur.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... nnel.dhtml
Eurotunnel, het bedrijf dat de tunnel onder het Kanaal uitbaat, heeft een recordzomer achter de rug. Tussen 1 juli en 31 augustus werden tussen het Franse Pas-de-Calais en het Britse Folkestone 533.238 wagens per shuttle vervoerd. Dat zijn er 17 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar, aldus het bedrijf.
Op 14 augustus bereikte de Eurotunnel ook een nieuw absoluut dagrecord, met 14.975 wagens en autocars. "Dit zeer intens seizoen toont aan dat de Shuttle perfect beantwoordt aan de noden van onze klanten", aldus de commercieel directeur.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... nnel.dhtml
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Vandaag in de pers: waar rook is is vuur zei ???? Uilenspiegel ?nighttrain schreef:volgens goede bronnen is dit niet aan de orde vandaag. Wat niet wil zeggen dat het niet op tafel kan komen na de nodige kosten en baten analyses en de evolutie van de exploitatievoorschriften.dentheo schreef:
Hangt er ook geen prijsvraag voor nieuwe Eurostars in de lucht ? Hoor je daar nog iets van ?
Daarvoor zijn die testen natuurlijk ook belangrijk, zowel voor Eurostar zelf, als voor de Duitse constructeurs....
======================================================================
Eurostar poised to order Velaro trains
Friday, October 01, 2010
THE BOARD of Eurostar is today expected to approve the acquisition of 10 Siemens Velaro high-speed trains, which could be used on new services from London to Amsterdam and Cologne.
According to the Financial Times, Eurostar chose Siemens as preferred bidder over Alstom's AGV in June, although the operator declined to comment on the details of the deal, which is expected to be worth around Euros 600 million. The trains will be 400m long to satisfy Channel Tunnel safety regulations, which stipulate a minimum train length of 375m.
German Rail is also planning to launch direct services from London to Frankfurt using 200m-long ICE3 high-speed trains operating in pairs.
However, the Financial Times also reports the French government is planning to block the use of trains with distributed power inside the tunnel, which would preclude the use of most modern high-speed train types, including the Velaro.
www.railjournal.com
======================================================================
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Waarom zou men kiezen voor de Velaro en niet voor de AGV?
Ik wist niet dat Eurostar de route "London to Amsterdam and Cologne" voor ogen had. of ja van London naar Amsterdam werd er wel al veel gespeculeerd, maar naar Keulen ook?
Ik wist niet dat Eurostar de route "London to Amsterdam and Cologne" voor ogen had. of ja van London naar Amsterdam werd er wel al veel gespeculeerd, maar naar Keulen ook?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Hier staat het nog een beetje sterker:dentheo schreef:Vandaag in de pers: waar rook is is vuur zei ???? Uilenspiegel ?nighttrain schreef:volgens goede bronnen is dit niet aan de orde vandaag. Wat niet wil zeggen dat het niet op tafel kan komen na de nodige kosten en baten analyses en de evolutie van de exploitatievoorschriften.dentheo schreef:Hangt er ook geen prijsvraag voor nieuwe Eurostars in de lucht ? Hoor je daar nog iets van ?
Daarvoor zijn die testen natuurlijk ook belangrijk, zowel voor Eurostar zelf, als voor de Duitse constructeurs....
http://www.ft.com/cms/s/0/5696688c-cd4c ... ftcamp=rss
"Row breaks out over Eurostar train order" later gewijzigd in "Eurostar set to order non-French trains". Het lijkt er toch sterk op dat er in Frankrijk een stevige lobby bezig is. De EC zal dit ook wel met grote interesse volgen.
Groetjes,
Rian
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ja, Eurostar is nu toch 55% Frans ???rvdborgt schreef:
"Row breaks out over Eurostar train order" later gewijzigd in "Eurostar set to order non-French trains". Het lijkt er toch sterk op dat er in Frankrijk een stevige lobby bezig is. De EC zal dit ook wel met grote interesse volgen.
Anderzijds zijn zij een privé maatschappij moeten dus niet europees aanbesteden....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide