Eurostar

LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door LHOON »

Fabian318 schreef:
Dat is inderdaad de indruk die de militairen in de Parijse en soms de Duitse stations geven
Militairen hebben we hier niet op stations, alleen politieagenten (Bundespolizei), maar soms wel met machinepistool. Wat ik ook helemaal nutteloos vind en dezelfde indruk heb als jij.
De Franse militairen zien er nog correct en gedisciplineerd uit, in Parijs zijn het eerder de oproerpolities (CRS) die een agressieve indruk maken op de reiziger.
groentje
Berichten: 7285
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Het is al een hele tijd geleden, Fabian, maar een paar jaar geleden zag ik (tesamen met nogal wat voetbalsupporters, trouwens) in ik denk Munchen Hbf. Bezoekers waren in het zwart-geel, trouwens. :mrgreen: En toen liepen er wel personen met machinegeweer en kaki rond. Het kan altijd dat de politie ook militair uitziende uniformen heeft, zo goed ken ik de Duitse politie niet, maar dat leken me toch wel soldaten. Let wel, dat is ondertussen misschien 5 jaar geleden.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door LHOON »

groentje schreef:Het is al een hele tijd geleden, Fabian, maar een paar jaar geleden zag ik (tesamen met nogal wat voetbalsupporters, trouwens) in ik denk Munchen Hbf. Bezoekers waren in het zwart-geel, trouwens. :mrgreen: En toen liepen er wel personen met machinegeweer en kaki rond. Het kan altijd dat de politie ook militair uitziende uniformen heeft, zo goed ken ik de Duitse politie niet, maar dat leken me toch wel soldaten. Let wel, dat is ondertussen misschien 5 jaar geleden.
Er zijn Duitse politieëenheden die groene uniformen dragen, vandaar misschien.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steve »

LHOON schreef:
groentje schreef:Het is al een hele tijd geleden, Fabian, maar een paar jaar geleden zag ik (tesamen met nogal wat voetbalsupporters, trouwens) in ik denk Munchen Hbf. Bezoekers waren in het zwart-geel, trouwens. :mrgreen: En toen liepen er wel personen met machinegeweer en kaki rond. Het kan altijd dat de politie ook militair uitziende uniformen heeft, zo goed ken ik de Duitse politie niet, maar dat leken me toch wel soldaten. Let wel, dat is ondertussen misschien 5 jaar geleden.
Er zijn Duitse politieëenheden die groene uniformen dragen, vandaar misschien.
Meer nog: het standaarduniform was jarenlang groen (met geelgroen hemd), en wordt op een aantal plaatsen nog steeds gebruikt.
groentje
Berichten: 7285
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Dat weet ik, maar het was niet dat. Het waren camouflagekleuren.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

Zullen we het bij de Eurostar en de Kanaaltunnel houden? Er is in Duitsland een allegaartje aan politiekorpsen en aanverwante geüniformeerde clubjes)en het veranderd ook nog af en toe: zelfs Duitsers kunnen er niet altijd aan uit: BKA, LKA, Bundespolizei (waaronder de Bahnpolizei valt), Zoll, Landespolizei, MEK, SEK, … En dan zijn er nog die geen compleet uniform hebben zoals Sicherheitswachten. Ik denk dat we nog even bezig kunnen blijven als we al hun uniformen bespreken. Tijdens het WM in 2006 was er behoorlijk wat heisa over het al dan niet inzetten van de Bundeswehr voor politietaken: ik betwijfel dus erg sterk dat je de Bundeswehr op het station hebt gezien, ik vermoed ook dat het Bundespolizei was, met inderdaad automatische wapens. Die waren ook vaak te zien in de weken en maanden nadat er een verdacht pakketje op Bonn hbf gevonden was. (Ondertussen zitten ze weer vaker in de McDonalds of in hun eigen kantoortje naast het station).
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door deadlock »

Die security checks zijn er natuurlijk alleen maar om mensen een vals gevoel van veiligheid te geven. Grenzen zijn sowieso iets ontzettend doms.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

deadlock schreef:Die security checks zijn er natuurlijk alleen maar om mensen een vals gevoel van veiligheid te geven.
En nog veel belangrijker: ze geven mensen met foute ideeën een gevoel van onveiligheid :wink:
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door deadlock »

Shrek schreef:En nog veel belangrijker: ze geven mensen met foute ideeën een gevoel van onveiligheid :wink:
Hehe, dat hoop ik. Maar ik denk dat je meer mensenlevens redt als je het geld in armoedebestrijding, onderwijs en zorg steekt eerlijk gezegd. Zelfs als er doden zouden vallen bij een terroristische aanslag.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door msts.be »

Misschien even alle polemiek rond de controles even afsplitsen (te beginnen vanaf pagina 22) ? Dan kunnen we hier verder over de trein Eurostar..
Taurus schreef:Overigens ben ik wel benieuwd hoe het nu zit met het reviseren van de bestaande TMST stellen. Ik heb al een tijdje terug gelezen dat eenheid 3015/3016 in revisie zou zijn maar ik heb nog nergens foto's gezien van een gereviseerde Eurostar in de nieuwe kleurstelling, alleen van een schaalmodel op een modeltreinen site.
U vraagt, wij draaien:
http://www.cheminots.net/forum/topic/18 ... /?p=584284

Hier is men wel héél kwistig geweest met het blauw, sommige op dat forum beweren nu dat hij eerder op een Orient-Express lijkt. Ook het geel op de neus mocht best zoals het vorige "bavetje" blijven en doorlopen tot beneden.
groentje
Berichten: 7285
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Dat wordt wennen, ja.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Robin »

de kleuren van de nieuwe Eurostar stellen dus :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Taurus

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Taurus »

Toch vind ik de nieuwe kleuren er niet slecht uitzien :) Het is duidelijk dezelfde stijl als op de Velaro e320. Een voordeel is ook dat de nieuwe kleurstelling minder besmettelijk is dan de huidige vanwege de enorme witte vlakken. Dat vind ik ook meteen het nadeel van de nieuwe kleurstelling die SNCF op de TGV stellen toepast. De Carmillon kleurstelling ziet er prima uit, maar dat witte vlak hadden ze beter ook grijs kunnen laten zodat niet bij het minste geringste vuil zichtbaar wordt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

En vandaag werd bekendgemaakt dat een groot deel van Eurostar geprivatiseerd wordt. Het deel van de Britse overheid staat immers te koop.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

Ik ben verbaasd, 20 jaar na BR privatisatie en een tiental jaar na het Railtrack avontuur. Is er een bepaalde aanleiding? Ben in ieder geval nieuwsgierig naar de volgende episode in deze serie.
Plaats reactie