Eurostar

desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door desperado »

Sorry for posting in English.

This appears to be the only general thread on Eurostart and I thought this was worth posting. Some of this is taken from posts on the European Rail Gen list (credit to RichardM and Brian Carter).

Yesterday 9121 (set 3210/3209) had a severe problem somewhere near Halle/Hal.

9121 sat for several hours without any power before passengers were evacuated to stand under a bridge. Pictures are here.

https://twitter.com/meliss_houghton/sta ... 71040?s=20

and

https://twitter.com/KatyFBrand/status/1 ... 25344?s=20

Set 4001/4002 was sent to rescue stranded passengers and was finally on the move at 1640 back to Brussels. The same set was then used to depart BRU at 1824 for STP and passing stranded 3210/3209 still at the site.

Other Eurostar trains from London terminated at Lille and with severe overcrowding on the NMBS services to Belgium.

Problems persist today according to the NMBS and Eurostat web sites.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Is dit de "korte" tunnel naast station Halle ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door overweg13 »

Ik denk het niet. Dan zou de evacuatie vlotter gekund hebben. Ik vermoed dat je het verderop moet zoeken, in Tubize, onder de Chaussée d'Hondzocht. Waarom men het voortdurend over Halle heeft, is me niet duidelijk.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Pantograaf was boven de rijdraad gesukkeld waardoor de bovenleiding moest worden afgezet..'
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef: 25 jul 2019, 13:45 Pantograaf was boven de rijdraad gesukkeld waardoor de bovenleiding moest worden afgezet..'
En de overlast vandaag is nog steeds het gevolg hiervan?

Groetjes,
Rian
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door desperado »

rvdborgt schreef: 25 jul 2019, 13:49
groentje schreef: 25 jul 2019, 13:45 Pantograaf was boven de rijdraad gesukkeld waardoor de bovenleiding moest worden afgezet..'
En de overlast vandaag is nog steeds het gevolg hiervan?

Groetjes,
Rian
Sorry for posting in English.
Two problems are reported today.
1) A 80 km/h speed limit resulting in delays of 40-60 minutes as reported by Eurostar.
2) A points failure which means 9132 has had to reverse and/or divert (no details known)
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door BlackEagle »

Wat zijn de kansen dat het tegen morgenochtend is opgelost?

Ik heb namelijk een ticket voor de 9113...
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door railtravelmanager »

Hallo gewoon inchecken vanaf 06h55 in Brussel Zuid :)

op de Eurostar app staat de trein normaal vermeld vertraging blíjft mogelijk wegens snelheidsbeperkingen

Prettige reis
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door railtravelmanager »

overweg13 schreef: 25 jul 2019, 12:25 Ik denk het niet. Dan zou de evacuatie vlotter gekund hebben. Ik vermoed dat je het verderop moet zoeken, in Tubize, onder de Chaussée d'Hondzocht. Waarom men het voortdurend over Halle heeft, is me niet duidelijk.
Eurostar en Nmbs hebben volgens mij altijd gesproken over near Halle vandaar
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Vandaag niet gewerkt, maar het lijkt me inderdaad perfect mogelijk dat er ook vandaag nog problemen waren door de hitte. Ook de vernestelling van die pantograaf had daar immers mee te maken, de bovenleiding was teveel uitgezet en niet voldoende opgespannen...
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Portbou »

desperado schreef: 25 jul 2019, 10:43 9121 sat for several hours without any power before passengers were evacuated to stand under a bridge.

Set 4001/4002 was sent to rescue stranded passengers and was finally on the move at 1640 back to Brussels.
+ Thalys nabij Mechelen gisteren donderdagnamiddag...
+ talloze andere incidenten waarbij mensen uren vast zitten in een trein.

Zou er geen wet/beheersovereenkomst/... moeten komen die de infrastructuurbeheerder of de vervoerder verplicht om gestrande reizigers binnen het uur te evacueren ?

(cfr. FAST depannage op drukke snelwegen)
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

Portbou schreef: 26 jul 2019, 20:53Zou er geen wet/beheersovereenkomst/... moeten komen die de infrastructuurbeheerder of de vervoerder verplicht om gestrande reizigers binnen het uur te evacueren ?
Je kent het waarschijnlijk zelf: het begint met +5, +15, +33,… zelfs al sta je in een station weet je niet (vervoerder waarschijnlijk ook niet) of je nog even wat kan gaan drinken of dat je moet blijven wachten op het perron. Anderzijds, vorige week vertrokken met +90 en alsnog op tijd aangekomen, dus blijkbaar zijn er wel regeltjes nodig om vervoerders niet al teveel marges in hun dienstregeling te laten steken en beter om te gaan met gestrande reizigers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 26 jul 2019, 20:53 + Thalys nabij Mechelen gisteren donderdagnamiddag...
+ talloze andere incidenten waarbij mensen uren vast zitten in een trein.

Zou er geen wet/beheersovereenkomst/... moeten komen die de infrastructuurbeheerder of de vervoerder verplicht om gestrande reizigers binnen het uur te evacueren ?

(cfr. FAST depannage op drukke snelwegen)
De vraag is of je zo'n wet wel wilt hebben. Dan verplicht je je vervoerder om een heleboel heel dure maatregelen te nemen die je bijna nooit nodig hebt. Het geld komt uiteraard uit het exploitatiebudget waardoor je in normale omstandigheden minder treinen kan laten rijden.
Dan heb ik liever wat meer hinder in uitzonderlijke omstandigheden dan minder treinen op een doodgewone dag.
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Rww »

Shrek schreef: 26 jul 2019, 23:10
Portbou schreef: 26 jul 2019, 20:53 + Thalys nabij Mechelen gisteren donderdagnamiddag...
+ talloze andere incidenten waarbij mensen uren vast zitten in een trein.

Zou er geen wet/beheersovereenkomst/... moeten komen die de infrastructuurbeheerder of de vervoerder verplicht om gestrande reizigers binnen het uur te evacueren ?

(cfr. FAST depannage op drukke snelwegen)
De vraag is of je zo'n wet wel wilt hebben. Dan verplicht je je vervoerder om een heleboel heel dure maatregelen te nemen die je bijna nooit nodig hebt. Het geld komt uiteraard uit het exploitatiebudget waardoor je in normale omstandigheden minder treinen kan laten rijden.
Dan heb ik liever wat meer hinder in uitzonderlijke omstandigheden dan minder treinen op een doodgewone dag.
Misschien wel belangerijker: de infrastructuurbeheerder voert niet het bevel tijdens dit soort incidenten en beslist dus ook niet over de evacuatie.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

Wat mij nog het meeste verbaast is dat reizigers niet uit zichzelf zijn gaan evacueren gezien de omstandigheden waarin zij verkeerden. Defecte trein, geen airco, en binnentemperaturen van 40+ graden terwijl er niets lijkt te gebeuren...

In het Verenigd Koninkrijk zijn er meerdere incidenten geweest waarbij reizigers na een stranding aan de noodopening trokken en zich richting de uitgang begaven - zoek bij RAIB maar eens naar Kentish Town of naar Lewisham.
Plaats reactie