Eurostar

nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

sncf-sncb schreef:Ik vind dat Eurotunnel het netjes heeft opgelost! :)
Ja om eerlijk te zijn we konden niet beter ook he! dan ze op de trein te laten en terug naar Coquelles rijden.
Ze zouden zich in een wagons bevonden hebben na een geisloeerde wagon, en de branddeuren zouden zich niet geopend hebben bij het starten van de ontlading....... en dan is alles fout gegaan wat fout kon gaan...maar de detail weet ik nog niet.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Maar die auto's rijden toch langs door de trein ??
Als er een deel "verstropt" zit op het eind, dan blijkt dat toch direkt bij het laden dat in dezelfde richting gebeurt.
Of was het is de zeer rustige uren, wanneer bv. een trein minder dan half bezet is ?
Dan blijkt het pas als de wagens die braaf achter hen stonden, eruit willen in England
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:Maar die auto's rijden toch langs door de trein ??
Als er een deel "verstropt" zit op het eind, dan blijkt dat toch direkt bij het laden dat in dezelfde richting gebeurt.
Of was het is de zeer rustige uren, wanneer bv. een trein minder dan half bezet is ?
Dan blijkt het pas als de wagens die braaf achter hen stonden, eruit willen in England
Zoals bij elk incident zullen er terug verschillende kleine "onvomaaktheden" aan de basis er van liggen.
Zonder de verantwoordelijkheden en de fouten te willen goed praten stel ik mij in afwachting van meer info enkele vragen.
waarom heeft niemand uit die 5 of meerdere autos gebruik gemaakt van het oproepsysteem aanwezig in elke wagon?? Er zijn in elke wagon 2 groene panelen met rode knop om in contact te komen met het personneel!
Als je 20' zit te wachten is er iets mis, al was het maar om zich te informeren betreffende een eventueel technisch probleem.
Het doet me denken aan het incident met de kusttram vorige zondag, ook dan heeft geen enkele reiziger de bestuurder geinformeerd via de alarmknop aangaande de 2 kinderen.De mens is een raar beest.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Een grotere groep reageert anders dan twee of drie mensen.
Twee of drie willen wel eens actie nemen, een groep werkt dikwijls vertragend....
Maar het blijft wel gek ja.

Stukje historie:
Bij de ICE in Duitsland kwam er een wielband door de vloer naast een rij passagierstoelen, de reizigers hebben niet aan de noodrem getrokken, zij zouden het wel aan de kaartjesknipper melden... een paar km verder lag de ICE dwars tegen een brug..
Theo
Groeten vanop de Heide
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Patrick »

Update i.v.m. de plannen van Deutsche Bahn: artikel in The Telegraph Online.
Piste Londen - Amsterdam wordt overwogen.
Vakbond is fel gekant tegen minder strenge veiligheidsvoorwaarden.
melle

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door melle »

dentheo schreef:Een grotere groep reageert anders dan twee of drie mensen.
Twee of drie willen wel eens actie nemen, een groep werkt dikwijls vertragend....
Vertragend tot zelfs helemaal geen actie. Dit noemt men de spreiding van de verantwoordelijkheid als mensen zich in groep bevinden. (In de psychologie)
Patrick schreef:Update i.v.m. de plannen van Deutsche Bahn: artikel in The Telegraph Online.
Piste Londen - Amsterdam wordt overwogen.
Vakbond is fel gekant tegen minder strenge veiligheidsvoorwaarden.
ik hoop maar dat ze snel beginnen concurreren, zodat de prijzen tussen Brussel en Londen een beetje kunnen zakken. :wink:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

En zodat de prijzen tussen Amsterdam en Antwerpen ook kunnen dalen....
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

Dat gaat nog een ware fotowedstrijd opleveren onder de spoorwegfotografen vermoed ik. Ik zie de onderschriften al voor me: "First ICE train to enter Channel Tunnel!", "World premiere: ICE train on British grounds!", etc.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Patrick schreef:Update i.v.m. de plannen van Deutsche Bahn: artikel in The Telegraph Online.
Piste Londen - Amsterdam wordt overwogen.
Vakbond is fel gekant tegen minder strenge veiligheidsvoorwaarden.
De vakbond is niet het toonbeeld van inventiviteit en vooruitgang ,dat hebben we hier ook al kunnen lezen bij monde van afgevaardigden of ex-afgevaardigden.
Laten we duidelijk zijn er zullen geen minder strenge veiligheidsvoorwaarden worden gehanteerd dan wat nu het geval is.
Er zijn enkel aanpassingen nodig t.o.v. nieuw rijdend materieel. Want veel teeksten zijn geschreven uit hoofde van de toen geldende situaties. In 1990 hadden we nog te maken met de 3de rail in UK dus was het beter de stroomafname te centraliseren op de uiteinden van de €*. Vandar "de verplichting" om 2 traktie eenheden te moeten hebben. Ze konden niet anders dus! Nu is die beperking volledig weg dus evolueren we naar traktie over de gehele trein. Evacuatie v/d trein: procedures worden aangepast en uitgetest begin oktober. Per slot van rekening is er meer personneel voorzien op de ICE dan op de €*(toch voor dit traject) volgens mijn gegevens 1 traincaptain per wagon). En vuilniskarren zijn niet toegelaten in de tunnel en op high speed 1 (LOL)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Patrick »

Hopelijk zullen de ICE's bestand zijn tegen de Noord-Franse sneeuwvlokjes :mrgreen:
thomaslj

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door thomaslj »

Zou het niet beter zijn om een nieuw onderwerp te starten met de titel 'ICE & Kanaaltunnel'?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

Klopt het dat de nieuwe Velaro D (als de kogel door de kerk is) toegelaten wordt omdat die gesplitst kan worden en met beperkte tractie verder (of terug) kan rijden? Vandaag kwam ook weer voorbij dat de minimale treinlengte 400 meter is (http://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/i ... 06168.html). Dus dat worden ICE1-rijtuigen :lol: (bis411m, alle andere ICE's maar ca. 200meter).
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

kika schreef:Klopt het dat de nieuwe Velaro D (als de kogel door de kerk is) toegelaten wordt omdat die gesplitst kan worden en met beperkte tractie verder (of terug) kan rijden? Vandaag kwam ook weer voorbij dat de minimale treinlengte 400 meter is (http://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/i ... 06168.html). Dus dat worden ICE1-rijtuigen :lol: (bis411m, alle andere ICE's maar ca. 200meter).
In elk geval zullen het toch 2 ICE3 stellen zijn. dus die kunnen ook ontkoppeld worden.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Patrick schreef:Hopelijk zullen de ICE's bestand zijn tegen de Noord-Franse sneeuwvlokjes :mrgreen:
laten we zeggen, veeleer tegen de condensatie.
Ik vermoed van wel door de afwezigheid van een loc (traktie eenheden) met veel kunstmatige ventilatie, dus minder aanzuigroosters enz..
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

kika schreef:Klopt het dat de nieuwe Velaro D (als de kogel door de kerk is) toegelaten wordt omdat die gesplitst kan worden en met beperkte tractie verder (of terug) kan rijden?
Ik meen me te herinneren dat die regel juist versoepeld wordt omdat in de 15 jaar dat men nu rijdt er zich nog nooit een situatie heeft voorgedaan waarin er een noodzaak was om de trein al rijdende te splitsen.
Vandaag kwam ook weer voorbij dat de minimale treinlengte 400 meter is (http://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/i ... 06168.html). Dus dat worden ICE1-rijtuigen :lol: (bis411m, alle andere ICE's maar ca. 200meter).
Ik denk dat ICE-1 'm al helemaal niet gaat worden, omdat die treinen niet berekend zijn op inzet in het niet-Germaanse (lees: 15 kV, PZB, LZB) buitenland. Nu zijn die stellen al wel zo'n 20 jaar oud dus misschien wordt dat er bij een midliferevisie wel ingebouwd, maar dat verwacht ik niet.

Kanshebbers voor een buitenlandinzet zijn de ICE-3MF en de nieuwe Velaro D, die wel korter zijn dan 400 meter. Ik denk dat ook die regel versoepeld gaat worden... of men moet altijd met 2 stellen gaan rijden maar ook dat verwacht ik niet: dat is veel duurder. Bovendien is er dus nog nooit iets gebeurd waarvoor je 400 meter lengte nodig zou hebben.
Plaats reactie