Eurostar

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Ik ben naar ik mij herinner nooit op stap geweest met een visum naar UK, de laatste 40 jaar, identiteitscontrole is er wel altijd geweest.
De visumplicht is er inderdaad nog niet. Maar als ze Britten effectief het vrij verkeer van personen willen opzeggen zullen de visa er wel komen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Volgens mij hebben vele landen nu al een visa plicht naar UK, dat kan per land bepaald door de UK zelf.
Door de komst van de Oost-Europese landen in de EG verviel volgens mij hun visa-plicht en dat gaf een klapper, is volgens sommigen zelfs de hoofdreden van de uitkomst van de Brexit stemming
Anderzijds hebben zij geen identificatie plicht, daarom kunnen zij niemand uitwijzen eens hij binnen is, zegt men.
We zullen wel zien wat de ambtenaren ervan brouwen.
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Shrek schreef:
dentheo schreef:Ik ben naar ik mij herinner nooit op stap geweest met een visum naar UK, de laatste 40 jaar, identiteitscontrole is er wel altijd geweest.
De visumplicht is er inderdaad nog niet. Maar als ze Britten effectief het vrij verkeer van personen willen opzeggen zullen de visa er wel komen.
Er is nog steeds visumplicht om het Uk binnen te komen als toerist,student of werknemer. Maar niet voor sommige landen dat kan je hier vinden : https://www.gov.uk/check-uk-visa
Net zoals er een visumplicht is om de EU binnen te komen of door te reizen, en terug niet voor sommige landen.
Ten ander heb ik de indruk dat in België verwarrend gebruik wordt gemaakt van paspoort en identiteits kaart. bv "ik heb mijn papoort niet bij" bedoelend op identiteitskaart.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:Volgens mij hebben vele landen nu al een visa plicht naar UK, dat kan per land bepaald door de UK zelf.
Door de komst van de Oost-Europese landen in de EG verviel volgens mij hun visa-plicht en dat gaf een klapper, is volgens sommigen zelfs de hoofdreden van de uitkomst van de Brexit stemming
Anderzijds hebben zij geen identificatie plicht, daarom kunnen zij niemand uitwijzen eens hij binnen is, zegt men.
We zullen wel zien wat de ambtenaren ervan brouwen.
In het UK is er geen burgelijke stand. En ook geen identiteitskaart. alles gebeurt via documenten eventueel van nutsvoorzieningen. U kunt een UK burger worden na 5 jaar, nl door bepalde zaken aan te tonen bv nutsvoorzieningsfacturen, huurovereenkomsten geen probleemgevaal enz https://www.gov.uk/becoming-a-british-c ... -can-apply
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door K V B »

nighttrain schreef:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... rlog.dhtml. Waarom contrôles??
Waarom zijn die dingen enkel op een Eurostar gevaarlijk?

Ik heb overigens ook al eens een Eurostar gemist door een dergelijke "souvenir". Een zoveelste bewijs dat die controles vooral vervelend zijn.
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

Kaars....bril.....uil...zien! Of hoe is dat spreekwoord juist?
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

vanaf 28 mei komt de E320 commercieel naar Brussel.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door HLE18 »

Welke trein nrs worden door de E320 gereden?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Heeft men op het eind van het perron ook een spiegel moeten zetten zoals in Paris Nord ? :) :)
Anders kon zijn staartje niet binnen en daar zitten ook reizigers in... :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steven »

In Brussel kan hij aan perron en gaat de poort dicht zoals het bij de andere Eurostar treinen ook gaat.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Heeft men in Parijs ook zo'n poort ? Is mij nooit opgevallen.
Theo
Groeten vanop de Heide
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door LHOON »

Met de brexit zal deze poortjestoestand er niet op verbeteren...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steven »

Dit gaat over de poort die het perron afsluit, hier komen de reizigers enkel langs als ze al in de trein zitten. :mrgreen:
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

In Paris en London is er geen poort op het einde van het perron. In Paris en London zit/staat er iemand van de veiligheid op het einde van het perron.
Wat betreft de treinnummers ben ik alleen maar zeker van de 9126. Maar het zouden er een zestal moeten zijn. Ik zal morgen eens navragen welke treinen nog voorzien zijn met de 320. Deze zijn echter nog wel vatbaar voor veranderingen.
Groeten
Plaats reactie