Eurostar

Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Asterix »

Shrek schreef: 19 jul 2018, 21:14 Ik heb het ook al voorgehad dat we uit elkaar gezet werden. Meteen na het inchecken ben ik naar de infobalie gegaan waar ze prompt 2 nieuwe instapkaarten uitprintten die wel naast elkaar waren.
Uiteindelijk heeft de TM ons een upgrade naar Business Standard gegeven :-)
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

En wat versta je dan onder commerciële geste? Je hebt al een gratis upgrade gekregen naar business premier. Volgende keer boeken en zorgen dat jullie dezelfde pnr nummer hebben. Dan worden jullie ( normaal gezien) niet uit mekaar gehaald. Je kan van Eurostar moeilijk verwachten dat ze van iedereen weet met wie ze samen reizen. Indien je dezelfde pnr nummer hebt weten ze dat wel en krijg je andere plaatsen bij naast mekaar.Er staat trouwens ook duidelijk in de vervoersvoorwaarden dat Eurostar ten alle tijde het recht heeft om uw zitplaats te wijzigen.

De trein naar Parijs vertrekt 4 min na de trein naar Brussel. Op een E320 gaat meer dan 900 man. Op een tmst/E300 gaan er een kleine 800. Men rekent voor een tmst 20 min boarding tijd en voor een E320 25 min. Dat is dan ook de reden waarom Parijs eerst mag boarden.
Laatst gewijzigd door 4303 op 24 jul 2018, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door HLE18 »

Je kan ook altijd gewoon vragen om van plaats te wisselen aan de persoon die naast je vriendin zit.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Praktisch Eurostar vraagje: ik kan aan een retourtje Rotterdam -Londen komen.
Kan ik met een eurostar kaartje gewoon met IC van Kalmthout naar Brussel rijden ? Uitwisselbaar ?
En omgekeerd ?
Theo
Groeten vanop de Heide
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

Neen, dat is niet mogelijk.
Als je een Eurostar ticket koopt van Brussel naar London of omgekeerd, kan je er de optie elk Belgisch of Nederlands station bij pakken. Deze optie kost € 7. Dan kan dit wel. Maar jou ticket is van Rotterdam naar London, dus daar zal “elk Belgisch station” niet opstaan.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Dat hoeft er voor mij niet op te staan, als ik er maar mee mag rijden zonder strafbaar te zijn.
Met een Thalys ticket is me dat ooit gelukt, ook al keek de TBG verbaasd, hij had geen bezwaar.
Theo
Groeten vanop de Heide
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

Indien het er niet op staat, bent u niet in het bezit van een geldig vervoersbewijs en bijgevolg dus strafbaar....
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Asterix »

4303 schreef: 24 jul 2018, 00:45 En wat versta je dan onder commerciële geste? Je hebt al een gratis upgrade gekregen naar business premier. Volgende keer boeken en zorgen dat jullie dezelfde pnr nummer hebben. Dan worden jullie ( normaal gezien) niet uit mekaar gehaald. Je kan van Eurostar moeilijk verwachten dat ze van iedereen weet met wie ze samen reizen. Indien je dezelfde pnr nummer hebt weten ze dat wel en krijg je andere plaatsen bij naast mekaar.Er staat trouwens ook duidelijk in de vervoersvoorwaarden dat Eurostar ten alle tijde het recht heeft om uw zitplaats te wijzigen.
Die upgrade was inderdaad ruimschoots voldoende. Ik weet echter niet wat ik nog moet doen om zeker naast mijn vriendin te kunnen zitten, hoor. Ik heb recht op gratis tickets 1e klas en zij niet omdat ze niet bij de spoorwegen werkt en omdat we niet getrouwd zijn. Allemaal geen probleem maar:

1) ik downgrade vrijwillig naar 2e klas om bij haar te kunnen zitten
2) we betalen dossierkosten aan het loket zodat we "zeker" naast mekaar kunnen zitten in 2e klas omdat het samen wordt geboekt

Waarom moet ik stappen 1 en 2 doorlopen als je dan toch uit mekaar wordt gehaald? En kunnen we anno 2018 beide systemen (intern spoorwegen + extern spoorwegen) dan niet combineren om toch samen te zitten in de laagste klas die wordt geboekt?
4303 schreef: 24 jul 2018, 00:45De trein naar Parijs vertrekt 4 min na de trein naar Brussel. Op een E320 gaat meer dan 900 man. Op een tmst/E300 gaan er een kleine 800. Men rekent voor een tmst 20 min boarding tijd en voor een E320 25 min. Dat is dan ook de reden waarom Parijs eerst mag boarden.
En waardoor al jaren aan een stuk reizigers voor Brussel recht moeten staan omdat de terminal in Londen nog altijd veel te klein is. Ik wacht nog altijd op de eerste dag dat ik daar een zitplaats vind.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

Asterix schreef: 25 jul 2018, 00:29 1) ik downgrade vrijwillig naar 2e klas om bij haar te kunnen zitten
2) we betalen dossierkosten aan het loket zodat we "zeker" naast mekaar kunnen zitten in 2e klas omdat het samen wordt geboekt

Waarom moet ik stappen 1 en 2 doorlopen als je dan toch uit mekaar wordt gehaald? En kunnen we anno 2018 beide systemen (intern spoorwegen + extern spoorwegen) dan niet combineren om toch samen te zitten in de laagste klas die wordt geboekt?
Het gaat om een heel kleine en heel specifieke groep reizigers die, zoals wij allebei al mogen ondervinden hebben, achteraf alsnog goed geholpen worden. Dan is het echt niet de moeite om dit tijdelijke probleem (tot de renovaties achter de rug zijn) met dure en ingewikkelde software-aanpassingen te gaan aanpakken.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

Asterix schreef: 25 jul 2018, 00:29Die upgrade was inderdaad ruimschoots voldoende. Ik weet echter niet wat ik nog moet doen om zeker naast mijn vriendin te kunnen zitten, hoor. Ik heb recht op gratis tickets 1e klas en zij niet omdat ze niet bij de spoorwegen werkt en omdat we niet getrouwd zijn. Allemaal geen probleem maar:

1) ik downgrade vrijwillig naar 2e klas om bij haar te kunnen zitten
2) we betalen dossierkosten aan het loket zodat we "zeker" naast mekaar kunnen zitten in 2e klas omdat het samen wordt geboekt
Een boeking met daarbij een FIP-gerechtigde is zonder dossierkosten.

Groetjes,
Rian
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Asterix »

@ Shrek, het is toch geen kernfysica om ervoor te zorgen dat mensen die samen boeken en naast mekaar worden gezet ook samen worden verplaatst? Mij maakt men niet wijs dat daarvoor zware aanpassingen nodig zijn.

@ Rian, bedankt voor de tip. Ongelooflijk toch hoe je voortdurend op je hoede moet zijn.
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

Asterix schreef: 25 jul 2018, 00:29 2) we betalen dossierkosten aan het loket zodat we "zeker" naast mekaar kunnen zitten in 2e klas omdat het samen wordt geboekt
De dossierkasten die je betaald hebt heeft niks met Eurostar te maken. En extra betalen om “zeker” een bepaalde plaats te krijgen op de Eurostar is iets wat niet bestaat!! U kan wel een zitplaats kiezen die u wenst (dit is een gratis dienst die wij aan de reizigers aanbieden). Maar heel af en toe loopt dit eens verkeerd. Set swaps, overboekingen, afgeschafte treinen,...zoals het wel eens misloopt bij elk bedrijf...😜
Laatst gewijzigd door 4303 op 25 jul 2018, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

Asterix schreef: 25 jul 2018, 00:29 En waardoor al jaren aan een stuk reizigers voor Brussel recht moeten staan omdat de terminal in Londen nog altijd veel te klein is. Ik wacht nog altijd op de eerste dag dat ik daar een zitplaats vind.
Inderdaad de terminal in Londen is te klein. Op sommige momenten kunnen er 2700 personen staan te wachten om te boarden. Net zoals de terminal in Parijs te klein is, de ring rond Brussel en Antwerpen te “klein” is, net zoals de noord-zuid verbinding te klein is,....
We zitten nu eenmaal in een oud en geklasseerd stationsgebouw waar er geen mogelijkheid meer is tot uitbreiding.
En de reizigers voor Brussel moet evenveel rechtstaan als die voor Parijs.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

Asterix schreef: 25 jul 2018, 11:54 @ Shrek, het is toch geen kernfysica om ervoor te zorgen dat mensen die samen boeken en naast mekaar worden gezet ook samen worden verplaatst? Mij maakt men niet wijs dat daarvoor zware aanpassingen nodig zijn.
Vermits het 2 verschillende tarieven betreft die afzonderlijk in het systeem worden ingegeven (ze doen in feite 2 aparte boekingen vlak na elkaar) is dat zeker geen eenvoudig klusje om die aan mekaar te linken. Niets is onmogelijk, maar dit lijkt mij niet de moeite waard.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Papanero »

De Eurostar rijdt vanavond op één enkele rijstrook [emoji3]Afbeelding Verstuurd vanaf mijn WIM met Tapatalk

Plaats reactie