Eurostar
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Volgens http://deredactie.be/permalink/1.2790963 gaat Eurostar 80 banen schrappen en het aantal verbindingen verminderen.
Hopelijk blijft de schade voor België beperkt...
Hopelijk blijft de schade voor België beperkt...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ondertussen is via Somda een conceptdienstregeling verschenen voor de dienst Londen <> Amsterdam, zie deze PDF. Opvallende zaken zijn dat er geen stop in Antwerpen lijkt te zijn, ondanks dat -gezien de tijden- de controles in Brussel-Zuid plaatsvinden.
Londen > Amsterdam Amsterdam > Londen
Londen > Amsterdam Amsterdam > Londen
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Als het inderdaad een "officiële" (concept)dienstregeling is, dan heeft men toch flink geblunderd door te schrijven "durée de la voyage" (in plaats van "du voyage"). Ik neem 't met een flinke korrel zout.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
De PDF staat in ieder geval op een overheidswebsite (www.regul.be) dus mag hopen dat het concept toch wel beetje betrouwbaar is .
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
wel kunnen stoppen/afstappen in A'pen, maar niet kunnen starten/instappen in a'pen ljikt mij ook byzonder vreemd...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Het is ergens wel logisch: als je er zou instappen moet je een half uurtje rijden om dan in Brussel weer uit te stappen voor de controles. Dan kan je even goed in Antwerpen een IC nemen tot Brussel. De gewonnen reistijd door niet te stoppen in Antwerpen is ook zeer welgekomen om een beetje te compenseren voor de lange stop in Brussel.profke schreef:wel kunnen stoppen/afstappen in A'pen, maar niet kunnen starten/instappen in a'pen ljikt mij ook byzonder vreemd...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Op een half uur Centraal naar Zuid lukt zelfs met de Eurostar/Thalys niet, die heeft daar 40 minuten voor nodig.Shrek schreef: Het is ergens wel logisch: als je er zou instappen moet je een half uurtje rijden om dan in Brussel weer uit te stappen voor de controles. .
In praktijk moet ik altijd anderhalf uur vroeger weg in Antwerpen, half uur incheck, uur trein.
Als de controle toch in Brussel gebeurd is er geen reden om niet te stoppen, winst in rijtijd is minstens een half uur.
Laatst gewijzigd door dentheo op 12 okt 2016, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Iedereen eruit, dan door de controle er weer in , is die "flow" makkelijk te regelen in Brussel Zuid ?
Of moet er nog wat verbouwd worden?
Of moet er nog wat verbouwd worden?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ze zijn momenteel bezig met de terminal te verbouwen. Daarna zou het moeten kunnen.dentheo schreef:Iedereen eruit, dan door de controle er weer in , is die "flow" makkelijk te regelen in Brussel Zuid ?
Of moet er nog wat verbouwd worden?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik vraag me toch ernstig af wat de impact van de Brexit hierop zal zijn. Die is nu ook met zoveel woorden bevestigd en heel het systeem met de grenscontroles zal ongetwijfeld een belangrijk element zijn in de onderhandelingen. Als het VK straks geen lid meer is van de EU, wordt het plots pak een stuk minder vanzelfsprekend dat Britse grenscontroles al in Frankrijk of België zouden plaatsvinden.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Anderzijds was het vroeger doodnormaal dat de controle al rijdende gebeurde, zonder stop aan de grens. En toen waren er wél nog grenscontroles, ook binnen de Europese Gemeenschap. Het is dus maar wat men wil, en hoeveel men ervoor over heeft.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Indien deze voor de controles vanuit Amsterdam de Eurostar terminal FBMZ aandoet, hoe gaat die dan rijden? Lijn 28?
-
- Berichten: 2558
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
De grens en de grenscontroles hebben niks te maken met de BREXIT.Steve schreef:Ik vraag me toch ernstig af wat de impact van de Brexit hierop zal zijn. Die is nu ook met zoveel woorden bevestigd en heel het systeem met de grenscontroles zal ongetwijfeld een belangrijk element zijn in de onderhandelingen. Als het VK straks geen lid meer is van de EU, wordt het plots pak een stuk minder vanzelfsprekend dat Britse grenscontroles al in Frankrijk of België zouden plaatsvinden.
de BREXIT gaat over de economische gemeebschap.
De grenzen en grenscontroles maken deel uit van minstens 2 verdragen. Namelijk het verdrag van Canterburry(grens) en het verdrag van Le Touquet(controle van de grens).
Dus het ene is niet verbonden aan het andere. Tuurlijk zullen er clausules bestaan die die twee verdragen kunnen opheffen, maar dit heeft niks te maken met het lidmaatschap bij de Europese Economische Gemeenschap en nu Europese Unie.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Inderdaad, en gezien het VK ook al geen lid was van Shengen zal er daar ook niet zoveel veranderen.
Waarschijnlijk zal het enige echt merkbare verschil zijn dat er een visum-controle bijkomt waar er tot nu toe enkel een identiteitscontrole plaatsvond.
Waarschijnlijk zal het enige echt merkbare verschil zijn dat er een visum-controle bijkomt waar er tot nu toe enkel een identiteitscontrole plaatsvond.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik ben naar ik mij herinner nooit op stap geweest met een visum naar UK, de laatste 40 jaar, identiteitscontrole is er wel altijd geweest.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide